Potje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even een vraagje over de naam/functie van een onderdeel
Boven uit het gasklephuis lopen 2 slangen naar een potje, die tussen het motorblok en radiateur zit.
Onderuit het potje loopt er een soort tuinslang (met open eind) naar beneden naar de beschermplaat onder het motorblok.
Waar dient dit onderdeel voor?Misschien niet de meest intelligente vraag ooit, maar je bent nooit te oud om te leren, toch?
Groet,
Gert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Plaats eens een foto ?
Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is'm! Weer wat geleerd dit weekend.
Vraag b die er bij hoort: Ik heb vanmiddag het hele luchtinlaat-circuit nagekeken. Naast een luchtfilter die vervangen wordt (en wat extra opening in luchtfilterbox--> Ik merk het met MBC), zag ik dat de 2 slangen die naar het koolstoffilter lopen vanaf gasklep-huis niet meer jofel zijn, ze zien er erg gerafeld uit.
heb nog niet getest op luchtdichtheid, maar stel dat deze slangen lekken, zou dat merkmaar zijn tijdens normaal rijden?
wat ik vanmiddag ook merkte, toen ik mijn boostpressure gauge weer eens had aangesloten: Als ik op cruise control 90 rijdt, gaat het vacuum met sprongetjes heen en weer tussen -0.2 en -0.4 bar. Is dit normaal of zou dat met bovengenoemde twijfelachtige kwaliteit van de luchtslangen te maken kunnen hebben?
Als dit niet normaal is, zou het ook nog door MBC kunnen komen: Zelf gefabriceerd met een T-stukje en een ventiel met een open eind.
Groet,
Gert
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik me wel afvraag: waarom moet het schuim uit het luchtfilterhuis gehaald worden? Ik zie niet hoe dit schuim de doorstroomopening beperkt.
Groet,
Gert
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
MBC's die lucht naar de buitenwereld afblazen bestaan niet, je bedoeld waarschijnlijk een BOV ofwel Blow Off Valve, deze blazen af naar buiten.Het weghalen van het schuim is een voorzorg, dit schuim wordt op den duur bros, breekt af en blijft voor het gaasje van de LMM hangen waardoor deze niet goed meer meet.G2 schreef : komt er iets anders in (liefst EBC), maar wil alleen principe testen. verder kom ik MBC's tegen die ook lucht naar de buitenwereld afblazen. Dan denk ik dat ik gratis een leuke oplossing heb.
Wat ik me wel afvraag: waarom moet het schuim uit het luchtfilterhuis gehaald worden? Ik zie niet hoe dit schuim de doorstroomopening beperkt.
Groet,
Gert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoewel ik me nu zit te bedenken dat dit vent gat er misschien zit om de lucht die opgesloten blijft tussen actuator drukdoos en MBC als de MBC gesloten wordt weg te laten lopen? ennieweej, gaat om een principe-test en ik hou'm strak op 0.7 bar met huidige systeem. Wel erg leuk, op naar de volgende stap!
Duidelijk verhaal van het schuim.
Groet,
Gert
Edit: zie bijvoorbeeld deze: heijtecshop.nl/booscontroller.html Verschil met m'n zelf gefabriekte is natuurlijk de veer en bal aan de compressor cover zijde, die de zaak zonder turbo boost afsluit. Mijn systeem is altijd open.