Potje

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2012 14:21 #1094343 door V700 register
Potje is gemaakt door V700 register
Dames, heren,
Even een vraagje over de naam/functie van een onderdeel
Boven uit het gasklephuis lopen 2 slangen naar een potje, die tussen het motorblok en radiateur zit.
Onderuit het potje loopt er een soort tuinslang (met open eind) naar beneden naar de beschermplaat onder het motorblok.
Waar dient dit onderdeel voor?Misschien niet de meest intelligente vraag ooit, maar je bent nooit te oud om te leren, toch?

Groet,
Gert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2012 16:24 #1367243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfgebeunde
Zelfgebeunde carterventilatie ?

Plaats eens een foto ?

Groet Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2012 17:07 #1367245 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klik de link .......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2012 19:18 #1367257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ceska, Dat is'm! Weer wat
Ceska,
Dat is'm! Weer wat geleerd dit weekend.
Vraag b die er bij hoort: Ik heb vanmiddag het hele luchtinlaat-circuit nagekeken. Naast een luchtfilter die vervangen wordt (en wat extra opening in luchtfilterbox--> Ik merk het met MBC), zag ik dat de 2 slangen die naar het koolstoffilter lopen vanaf gasklep-huis niet meer jofel zijn, ze zien er erg gerafeld uit.
heb nog niet getest op luchtdichtheid, maar stel dat deze slangen lekken, zou dat merkmaar zijn tijdens normaal rijden?
wat ik vanmiddag ook merkte, toen ik mijn boostpressure gauge weer eens had aangesloten: Als ik op cruise control 90 rijdt, gaat het vacuum met sprongetjes heen en weer tussen -0.2 en -0.4 bar. Is dit normaal of zou dat met bovengenoemde twijfelachtige kwaliteit van de luchtslangen te maken kunnen hebben?
Als dit niet normaal is, zou het ook nog door MBC kunnen komen: Zelf gefabriceerd met een T-stukje en een ventiel met een open eind.

Groet,
Gert

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2012 08:14 #1367299 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic zelf ge-frabiekt
Die MBC is met een ventiel en open eind niet echt betrouwbaar en voor ca. 3 tientjes heb je er een van bv R-Spec die heel bedrijfszeker is ( althans bij de groene hangt ie al 4 jaar in zonder dat ik hem ooit heb hoeven te verstellen. Wel dient het luchtfilterhuis aangepast te worden voor meer lucht (onderkant eraf, schuim weghalen en aan de zijkant een rondje kunststof eruit) Die vacuumslangen van de benzinedamp retour gaan langzaam brosser en brosser worden maar dit heeft volgens mij niet echt veel invloed. Wel vervangen natuurlijk! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2012 13:44 #1367331 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ooit
komt er iets anders in (liefst EBC), maar wil alleen principe testen. verder kom ik MBC's tegen die ook lucht naar de buitenwereld afblazen. Dan denk ik dat ik gratis een leuke oplossing heb.
Wat ik me wel afvraag: waarom moet het schuim uit het luchtfilterhuis gehaald worden? Ik zie niet hoe dit schuim de doorstroomopening beperkt.

Groet,
Gert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2012 17:15 #1367344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MBC's
Met zo'n T-stukje naar buitenlucht veroorzaak je wel een meetfout van de LMM. Bovendien werkt een MBC zo dat hij bij te hoge druk open gaat, en een te krap ventieltje laat de druk gewoon verder oplopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2012 17:24 #1367346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blazen

G2 schreef : komt er iets anders in (liefst EBC), maar wil alleen principe testen. verder kom ik MBC's tegen die ook lucht naar de buitenwereld afblazen. Dan denk ik dat ik gratis een leuke oplossing heb.
Wat ik me wel afvraag: waarom moet het schuim uit het luchtfilterhuis gehaald worden? Ik zie niet hoe dit schuim de doorstroomopening beperkt.
Groet,
Gert

MBC's die lucht naar de buitenwereld afblazen bestaan niet, je bedoeld waarschijnlijk een BOV ofwel Blow Off Valve, deze blazen af naar buiten.Het weghalen van het schuim is een voorzorg, dit schuim wordt op den duur bros, breekt af en blijft voor het gaasje van de LMM hangen waardoor deze niet goed meer meet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2012 06:50 #1367358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch meen ik echt een MBC
Toch meen ik echt een MBC gezien te hebben met 3 aansluitingen, waarvan 1 'vent'.
Hoewel ik me nu zit te bedenken dat dit vent gat er misschien zit om de lucht die opgesloten blijft tussen actuator drukdoos en MBC als de MBC gesloten wordt weg te laten lopen? ennieweej, gaat om een principe-test en ik hou'm strak op 0.7 bar met huidige systeem. Wel erg leuk, op naar de volgende stap!
Duidelijk verhaal van het schuim.
Groet,
Gert
Edit: zie bijvoorbeeld deze: heijtecshop.nl/booscontroller.html Verschil met m'n zelf gefabriekte is natuurlijk de veer en bal aan de compressor cover zijde, die de zaak zonder turbo boost afsluit. Mijn systeem is altijd open.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC