impuls relais K-Jetronic 740 B230E
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2012 21:31 #1094321
door V700 register
impuls relais K-Jetronic 740 B230E is gemaakt door V700 register
Hallo mensen,
wie weet mij meer te vertellen over het impuls relais van een k-jetronic b230e 740?
De mijne loopt erg laag stationair als ie koud is, warm is geen probleem loopt mooi stationair dan.
Maar blijkbaar schakelt dit relais ook de stationiar toerentalverhoging bij mijn automaat, die werkt prima in mijn volvo... In het bedradingsschema hebben ze het over 2 verschillende relais, terwijl ik toch echt alles op dit relais terug kan voeren..
Ik heb nu zo'n beetje alles gehad en kom op dit relais uit als de boosdoener, maar zeker weet ik dit niet.
oh ja het volvo nummer van het relais is 1347741-1, en dit zit op de linker schokbrekerpoot onder de kap.
En mijn Volvo is een 1986 740 GLE automaat met een B230E k-jetronic motor.
Alvast bedankt!
wie weet mij meer te vertellen over het impuls relais van een k-jetronic b230e 740?
De mijne loopt erg laag stationair als ie koud is, warm is geen probleem loopt mooi stationair dan.
Maar blijkbaar schakelt dit relais ook de stationiar toerentalverhoging bij mijn automaat, die werkt prima in mijn volvo... In het bedradingsschema hebben ze het over 2 verschillende relais, terwijl ik toch echt alles op dit relais terug kan voeren..
Ik heb nu zo'n beetje alles gehad en kom op dit relais uit als de boosdoener, maar zeker weet ik dit niet.
oh ja het volvo nummer van het relais is 1347741-1, en dit zit op de linker schokbrekerpoot onder de kap.
En mijn Volvo is een 1986 740 GLE automaat met een B230E k-jetronic motor.
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2012 21:43 #1367060
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Bij mij
was de boosdoener de hulpluchtregelaar (B200E, 744 GLE, k-jet, 1986). Werkt volgens mij als een soort choke bij koud weer.
In de vraagbaak van PH Olving van een Volvo 240, bwjr 1975-1980 staat de hulpluchtregelaar uitvoerig beschreven. Maar ook in een van de groene boekjes bij de ketjetorganisation ergens op internet (naast info over k-jetten, electra en zo)
In de vraagbaak van PH Olving van een Volvo 240, bwjr 1975-1980 staat de hulpluchtregelaar uitvoerig beschreven. Maar ook in een van de groene boekjes bij de ketjetorganisation ergens op internet (naast info over k-jetten, electra en zo)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2012 20:29 #1367127
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hulp luchtregelaar
Hoi federer,
Vreemd je bent nu al de tweede die dit schrijft. Volgens de groene boekjes zou de mijne goed moeten zijn(weerstand en koud staat ie een beetje open en warm gesloten). Reden waarom ik aan het impulsrelais twijfel is; als ik er een gewoon relais in zet de auto meteen perfect start en netjes verhoogd stationair loopt, maar omdat ik alleen een gewoon relais heb ipv een impulsrelais werkt opeens de staionairversnelling niet meer als ik de automaat in D of R zet...
Bedankt voor je reactie en het meedenken!
Gr,
Ton
Vreemd je bent nu al de tweede die dit schrijft. Volgens de groene boekjes zou de mijne goed moeten zijn(weerstand en koud staat ie een beetje open en warm gesloten). Reden waarom ik aan het impulsrelais twijfel is; als ik er een gewoon relais in zet de auto meteen perfect start en netjes verhoogd stationair loopt, maar omdat ik alleen een gewoon relais heb ipv een impulsrelais werkt opeens de staionairversnelling niet meer als ik de automaat in D of R zet...
Bedankt voor je reactie en het meedenken!
Gr,
Ton
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2012 22:07 #1367133
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic misschien
Er zijn op internet wiring-diagrams te vinden voor Bosch k-jetronic fuel injection B230E en diagram EZ 118K Ignition systeem. Daar staan alle onderdelen in die nodig zijn voor de fuel injection en de ignition. Daar zou het volgens mij ergens in de oorzaak te vinden moeten zijn/te traceren.
Ook heb ik ergens gelezen dat bij een automaat en airco de ECU/EZ-118K ervoor zorgt dat het motortoerental hoger komt te liggen, waar weet ik niet meer (de EZ-118K). Volgens mij in een groene boekje over Ignotion systemes.
Ook heb ik ergens gelezen dat bij een automaat en airco de ECU/EZ-118K ervoor zorgt dat het motortoerental hoger komt te liggen, waar weet ik niet meer (de EZ-118K). Volgens mij in een groene boekje over Ignotion systemes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2012 22:58 #1367134
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ez118k
Klopt heb ik ook gezien. Maar als ik in mijn groen volvo boek kijk. Dan hebben ze het door over een relais versnelling stationair toerental autom nr293 in het e schema. En over een impulsrelais nr.120 in het e schema. En beide wijzen op hetzelfde relais opde schokbrekerpoot... Beetje vreemd.. Als ik naar de kleurcodes en het schema kijk, dan heb ik alleen een relais293 ??? Vreemd allemaal.. Trouwens net nog eens de hulpluchtschuif gecontroleerd en op een externe voeding aangesloten,en die staat koud een beetje open en na een paar minuten op 12v sluit die helemaal. Werkt volgens het boekje....
Gr.
Ton
Gr.
Ton
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2012 00:56 #1367613
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Noël bedankt voor je raad
Noël bedankt voor je raad en daad!!!
Het schema was zeer goed te gebruiken.. en het is opgelost! lag aan het brandstofrelais... draait nu als een klokje!
En bedankt voor je tip voor de hulpluchtschuif, anders had ik hem al gekocht maar niet nodig dus...
Gr.
Ton
Het schema was zeer goed te gebruiken.. en het is opgelost! lag aan het brandstofrelais... draait nu als een klokje!
En bedankt voor je tip voor de hulpluchtschuif, anders had ik hem al gekocht maar niet nodig dus...
Gr.
Ton
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2012 22:04 #1367773
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Mooi weer hè, zo'n vereniging...
Moderators: Jerry Stam