Overbouwen B230BF uit 940 Estate naar 740 Estate met B230K

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 14:53 #1093875 door V700 register
Hoi allemaal,
 
Ik heb het idee opgevat om mijn belastingvrije 740 Estate met een oude en versleten B230K motor te laten voorzien van een jongere B230BF. Hiervoor heb ik een nette 940 estate op het oog.
Met heel veel vijfen en zessen lukt het overbouwen mijzelf vast wel, maar als beginnend Volvo-er, neem ik liever geen risico en besteed ik het liever uit.
Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden en kosten?
Wie helpt me uit de brand?
 
Alvast hartelijk bedankt.
Hartelijke groeten Dirke
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 17:50 #1364637 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Kosten
Kosten zijn van de aanschaf van een Donor, die heb je al. Haha.

Blok omzetten is zomaar gedaan, de kabelboom voor de injectie motor wordt iets lastiger, maar is ook te doen.

Ik zal zo straks even op je Pb reageren.

Groeten,
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 18:24 #1364639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch nog maar een keer roepen.....
Ieder z'n meug enzo. Maar hoezo versleten? G1 gas inbouwen en het ding doet het altijd.
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 19:20 #1364641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat ik voor zo ver weet
De B230K is er (voor zover gehoord) in twee soorten tot 1988.
Eéntje met een Heron kop of zonder.
De 'oude' B230K heeft een dunnere krukas, maar zou wat rustiger en mooier lopen.
Na serie 1988 zit er weer een dikkere krukas in.
Zelf vind ik de B230K een geweldige combi voor LPG.
Niet super snel, niet de zuinigste, maar man wat draait dat ding rustig bij 140km/h.
Ja en die van mij doet ook versleten aan, maar zolang ie elke ochtend blijft starten ......
Enneh, kijk eens bij het km-standen topic bij de B230K'tjes
 
Dus voordat je hem ombouwt, neem even in je op hoe het blok loopt en ik ben benieuwd hoe je het 'nieuwe' blok vindt.
 
Succes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 21:18 #1364649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het blok kan je volgens mij
Het blok kan je volgens mij zo overzetten. Het meeste werk is de kabelboom die je compleet moet overbouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 22:42 #1364662 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Ik had je ook al een bericht
Ik had je ook al een bericht gestuurd. Ik ben toevallig bezig een 243 met B21 blok naar B230FK blok om te zetten met LPG injectie. Ik heb mij erop verkeken qua werk er gaat veel tijd in zitten. Het is niet erg moeilijk maar hou even rekening met
 
Benzinetank, pompen, leidingen moeten allemaal mee die van een carb is anders en je komt je retourleiding te kort. Kabelboom van een 940 is alles in een dus ook de koplampen, toeters etc etc je moet dus of alles overzetten of gaan uitpluizen wat wat is.
Het is zeker te doen maar het laten doen gaat erg in de papieren lopen..
Beste zou zijn een goed carb blok te vinden.. dat is kwestie van overhangen, of de uitdaging aangaan natuurlijk, injectie is zuiniger en beter dan carb.. als zou je indien LPG ook naar LPG injectie willen gaan ipv damgas.
 
Succes!
www.brick-autosport.com

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD