Temperatuur meter staat laag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2012 16:18 #1093796
door V700 register
Temperatuur meter staat laag is gemaakt door V700 register
Beste volvoers,
bij mijn 740GLT met LPG blijft de temperatuurmeter op ca.1/4 staan. ik heb de thermostaat vervangen, de kachel verwarmt snel en goed. Tevens slaat de benzinemeter uit van leeg tot vol onafhankelijk hoeveel benzine erin is. Dit laatste vind ik zelf geen probleem omdat ik toch op gas rijd. De temperatuurmeter vind ik belangrijker.
Graag jullie tips!
mvg Hans
bij mijn 740GLT met LPG blijft de temperatuurmeter op ca.1/4 staan. ik heb de thermostaat vervangen, de kachel verwarmt snel en goed. Tevens slaat de benzinemeter uit van leeg tot vol onafhankelijk hoeveel benzine erin is. Dit laatste vind ik zelf geen probleem omdat ik toch op gas rijd. De temperatuurmeter vind ik belangrijker.
Graag jullie tips!
mvg Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2012 21:59 #1364191
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic verschillende thermostaat
er zijn, meen ik, een aantal verschillende thermostaten. ik dacht van 75, 85 en/of zelfs 95 C.
maar als de kachel goed warm is, zou het ook zo maar kunnen zijn dat het metertje defect is?
mvg
maar als de kachel goed warm is, zou het ook zo maar kunnen zijn dat het metertje defect is?
mvg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2012 22:50 #1364195
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thermo
Als ik mij niet vergis is de meest gangbare thermostaat voor onze redblokken 92 graden,Zelf monteer ik altijd 85 graden, een beetje Marge inbouwen.
Wat ook nog een punt kan zijn is je bekabeling vanaf de Temp sensor naar je temp aangever, als daar de islotaie van weg brokkeld krijg je ook afwijkende waarde's,Het kan ook goed zijn dat je temp sensor niet goed meer is, of niet de juiste.
Tom.
Wat ook nog een punt kan zijn is je bekabeling vanaf de Temp sensor naar je temp aangever, als daar de islotaie van weg brokkeld krijg je ook afwijkende waarde's,Het kan ook goed zijn dat je temp sensor niet goed meer is, of niet de juiste.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2012 12:18 #1364223
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Temperatuurmeter laag
hoi,
bedankt voor je reactie. Hoe kan ik bepalen of de sensor resp. de meter of verbinding sensor -meter niet i.o. zijn?
groet Hans
bedankt voor je reactie. Hoe kan ik bepalen of de sensor resp. de meter of verbinding sensor -meter niet i.o. zijn?
groet Hans
Moderators: Jerry Stam