Rotor verwisseld en moet nu helaas de ontsteking 'timen'

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 23:27 #1093733 door V700 register
Komende week laat ik LPG in mijn 760 installeren en de LPG-garage raadde mij aan om te zorgen voor een zo goed mogelijke onsteking door het vervangen van bougies (had ik al gedaan), bougiekabels verdelerkap en rotor.
Het Ownes Workshop Manual van Haynes heb ik en daar staat in hoe het. Dus moet ik het zelf kunnen dacht ik. Dus onderdelen besteld via internet en met behulp van Haynes aan de slag gegaan. Maar helaas ging het mis, doordat ik er slecht bij kon, is bij het los maken van de verdelerkap direct ook de rotor los gegaan en had ik dus geen idee in welke stand ik de rotor moest terugzetten. Tegen beter weten in alles weer gemonteerd (met veel moeite want wat is het toch allemaal krap rond B28E motor), maar zonder goed resultaat: hij start niet
Ik had geen idee hoe ik de rotor nu in de goed stand moet krijgen, want van het hoofdstuk ignition timing snapte ik in eerste instantie weinig. Maar na een paar youtube filmpjes oa over distributor installation van een PRV motor op een Delorean, begin ik een idee te krijgen hoe het werkt. Hopelijk krijg ik hem van het weekend nog aan de praat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2012 07:15 #1363831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De rotor kan er maar op 1
De rotor kan er maar op 1 manier op vanwege een uitsparing zowel in de rotor als in het asje van de ontstekingstoren.
Wat vreemd is dat de oude rotor zo los zat dat deze er spontaan mee afkwam.
Mijn gedachte is dat er een stukje oude rotor is blijven zitten(afgebroken)
waardoor je de nieuwe niet in de uitsparing krijgt.
Er zit niets anders op dan de boel weer demonteren en alles controleren.
Let ook op het verende koolstiftje van de kap

succes,
Wilfred

ps ik neem aan dat je de juiste rotor en kap hebt aangeschaft...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2012 10:02 #1363836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens Haynes rotor positie markeren
Het zou mooi zijn als de rotor er inderdaad maar op 1 manier op kan, dat was mij iig niet niet opgevallen. Dan zou er iets ander mis zijn. Volgens Haynes moet de juiste rotor positie gemarkeerd worden.
Ik zal inderdaad sowieso alles weer moeten demonteren.
Rotor en kap zouden goed moeten zijn, ik heb ze besteld bij VOMD en ze zien er ook precies uit als de oude.
Evert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2012 11:02 #1363843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vonk?
Hallo evert,
het is inderdaad een lastige klus omdat je er slecht bij komt.
Als je de onderdelen vergeleken hebt met elkaar dan zullen het de goede onderdelen zijn. Check nog even of de kap er wel recht op zit! Het kunnen dan nog maar 2 dingen zijn.
1. geen vonk is kabel naar bobine niet goed aangesloten. ( of 12v is los geschoten van bobine) Check met bougie of er een vonk is.
2. Volgorde is verkeer (vonk op verkeerde bougie) het is heel makkelijk met een v6 om de nummering om te draaien. ( uit mijn hoofd is nr 1bij de bestuurders kant van het blok en nr 4 aan bijrijderskant, maar ik check het altijd 3x)
Groeten,
Andre

aanvulling:
wat ik altijd doe is 2 de achterste kabels op de verdeelkap eerst aansluiten, en dan de kap op de rotor plaatsen. naderhand kom je er niet bij. ( bij mij zijn dat nr 2 en nr 5), dan bobine kabel, dan nr 1 en 4 dan nr 3 en 6.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2012 13:09 #1363858 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt mail
Kijk even in de Mail box.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2012 14:50 #1363862 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Echt niet

hdalhuisen schreef : Kijk even in de Mail box. 

Sorry Henk,
maar ik heb niks in mijn mailbox gevonden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2012 19:05 #1363882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E-mail dan ?
Kijk daar eens in .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2012 21:37 #1363995 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost: de B28E loopt weer met de nieuwe onderdelen
Bedankt voor de tips. Het is gelukt, de motor loopt weer en nu met de nieuwe onderdelen.
De rotor kan er inderdaad maar op 1 manier goed op. Toch weer een aardig klusje om alles los en te halen en weer vast te zetten. En dan spannend of het gelukt is als je de sleutel van het contact draait.
Nu kan ik hem van de week naar Carbalt in Amsterdam brengen om LPG te installeren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC