- Berichten: 1
Lang rondgaan startmotor na wisseling inlaatspruitstuk en startmotor. Nu checkvraag voor relais voor herstel schakeldraadstroom.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2012 08:27 #1093691
door Peter van Luijk
Lang rondgaan startmotor na wisseling inlaatspruitstuk en startmotor. Nu checkvraag voor relais voor herstel schakeldraadstroom. is gemaakt door Peter van Luijk
Beste allen,
Afgelopen weekend heb ik het aangedurft. Ik had voor zover ik kon inlezen alles voorhanden.
Nieuw inlaatspruitstuk met lpi injectoren en nog in. Vastgezet middels draadeind verbindingen in Vaassen. Ik had een gereviseerde startmotor liggen en de pakkingen plus rubberringgen.
Rustig begonnen en hard doorgewerkt. Alles rustig vrijgewerkt en losgehaald. Het mooie was wel, dat de moer achter de vierde injector van een maatje tien was en ik dus gewoon langs de zetelring kon en niet moeilijk hoefde te doen met afgezaagde sleutels ed. Na nog een semi paniek telefoontje naar Hein, de startmotor kwam met geen mogelijkheid los, is dit met veel kracht en inhaken van sleutels toch gelukt. Dank voor de aansporende uitleg Hein. Mijn schatje was zo lief om halverwege langs de praxis te gaan voor een andere vorm ringsleutel en een dop 18 waarmee ik er uiteindelijke bij kon en met veel beleid maar meer kracht kwam de boel los.
Alles zit er nu weer op, maar hij heeft nu heel lang nodig om te starten. Het mooie is wel dat er na de wissel geen horten en stoten meer is opgetreden in de reeds gemaakte 140 km. Trekt goed door en loopt rustig stabiel in stationair. Dat was wel anders.
Maar, hij draait wel drie vier seconden rond voor hij start. Waar moet ik dit zoeken. Het blok loopt na starten goed en stabiel en trekt goed door op lpg. Inlaatspruitstuk met lpi injectoren en startmotor zijn dus vervangen. Benzineinjectoren niet vervangen, alleen de rubbers vernieuwd.
Afgelopen weekend heb ik het aangedurft. Ik had voor zover ik kon inlezen alles voorhanden.
Nieuw inlaatspruitstuk met lpi injectoren en nog in. Vastgezet middels draadeind verbindingen in Vaassen. Ik had een gereviseerde startmotor liggen en de pakkingen plus rubberringgen.
Rustig begonnen en hard doorgewerkt. Alles rustig vrijgewerkt en losgehaald. Het mooie was wel, dat de moer achter de vierde injector van een maatje tien was en ik dus gewoon langs de zetelring kon en niet moeilijk hoefde te doen met afgezaagde sleutels ed. Na nog een semi paniek telefoontje naar Hein, de startmotor kwam met geen mogelijkheid los, is dit met veel kracht en inhaken van sleutels toch gelukt. Dank voor de aansporende uitleg Hein. Mijn schatje was zo lief om halverwege langs de praxis te gaan voor een andere vorm ringsleutel en een dop 18 waarmee ik er uiteindelijke bij kon en met veel beleid maar meer kracht kwam de boel los.
Alles zit er nu weer op, maar hij heeft nu heel lang nodig om te starten. Het mooie is wel dat er na de wissel geen horten en stoten meer is opgetreden in de reeds gemaakte 140 km. Trekt goed door en loopt rustig stabiel in stationair. Dat was wel anders.
Maar, hij draait wel drie vier seconden rond voor hij start. Waar moet ik dit zoeken. Het blok loopt na starten goed en stabiel en trekt goed door op lpg. Inlaatspruitstuk met lpi injectoren en startmotor zijn dus vervangen. Benzineinjectoren niet vervangen, alleen de rubbers vernieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2012 08:31 #1363614
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekke
Weet je zeker dat dat LPi injectoren goed zijn ? Als een of meerdere nadruppelen vult je spruitstuk zich met lpg-damp als je de motor hebt uitgezet en slaat hij niet aan voordat er voldoende lucht/zuurstof is. Tijdens het starten pomp je als het ware eerst de damp weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
11-07-2012 08:36 #1363616
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic LPI injectoren
Komen uit een installatie die goed liep. Met die mededeling en belofte heb ik het spul overgenomen. Dus daar wilde ik in eerstse instantie vanuit gaan.
Edoch moet ik natuurlijk open zoeken naar het probleem.
Edoch moet ik natuurlijk open zoeken naar het probleem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2012 08:39 #1363618
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet
Nadruppelende injectoren hoeven een goede en nette motorloop niet in de weg te staan. Je merkt het vooral bij starten (soms wel 20 seconden moeten starten). Sommige mensen vinden 3-4 seconden starten normaal (zoals bijv. mijn schoonouders met hun Saab op LPG).Ik weet niet hoe het normaal ruikt, als je de dikke slang van het gasklephuis haalt en met de gasklep open in het spruitstuk snuffelt, een (half) uurtje na uitzetten van de auto. Zou me kunnen indenken dat je bij goede LPi injectoren weinig ruikt en bij nadruppelende een sterke LPG lucht hebt ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2012 09:06 #1363621
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pech
Volgens mij zit het je niet altijd mee Peter..
Mocht je injectoren willen wisselen om te testen, ik heb er nog een aantal *kuch setje of 5 kuch* liggen die je kunt proberen, allemaal uit goedlopende auto's.
Mocht dat het probleem zijn, zijn ze voor een kratje jupiler voor jou.
Mocht je injectoren willen wisselen om te testen, ik heb er nog een aantal *kuch setje of 5 kuch* liggen die je kunt proberen, allemaal uit goedlopende auto's.
Mocht dat het probleem zijn, zijn ze voor een kratje jupiler voor jou.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2012 17:37 #1363652
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Klinkt als....
Bij mijn 940 gaat het starten ook steeds langer duren, maar als ie eenmaal loopt, loopt ie prima.
Een jaar of twee geleden bij Timen al eens 2 injectoren vervangen die lekten. Starten daarna ging weer prima (even de sleutel om en lopen) maar het gaat nu steeds iets minder (4~5 sec voordat ie aanslaat). Waarschijnlijk zijn de andere injectoren nu ook aan de beurt (of één van de "nieuwe" natuurlijk, dat kan 80.000km verder ook het geval zijn). Als de wagen na kort stilstaan wel goed start is dat een redelijke indicatie dat het lekkende injectoren zijn.
De LPI injectoren "even " losmaken uit de (nu mooi vastzittende) houders een een beetje water/zeepsop mengsel erop en je weet het. Bij groeiende bellen is het (een beetje) fout.
Als je de injectoren gaan vervangen en dus losmaken doe dit dan even met beleid. Er staat nog een behoorlijke druk op en de hoeveelheid vloeibare LPG die nog in de leidingen zit is aanzienlijk. Dat wil je niet ongecontroleerd weg laten spuiten. Zeker als de afsluiter in de tank het bijvoorbeeld niet doet moet er niemand in de buurt roken . Jou klusplaats kennende zou dat wel eens het einde van de LIDL en/of je eigen huis kunnen betekenen.
Je kan dit op het verdeelblok bij de veerpoot langzaam weg laten lopen. Ik stel wel voor om dat in het open veld te doen en niet in een garage of parkeergarage. (LPG is zwaarder dan lucht en verspreid zich dus over de grond.
(Nu maar eens kijken of ik nog een kratje of wat Jupiler heb staan )
Een jaar of twee geleden bij Timen al eens 2 injectoren vervangen die lekten. Starten daarna ging weer prima (even de sleutel om en lopen) maar het gaat nu steeds iets minder (4~5 sec voordat ie aanslaat). Waarschijnlijk zijn de andere injectoren nu ook aan de beurt (of één van de "nieuwe" natuurlijk, dat kan 80.000km verder ook het geval zijn). Als de wagen na kort stilstaan wel goed start is dat een redelijke indicatie dat het lekkende injectoren zijn.
De LPI injectoren "even " losmaken uit de (nu mooi vastzittende) houders een een beetje water/zeepsop mengsel erop en je weet het. Bij groeiende bellen is het (een beetje) fout.
Als je de injectoren gaan vervangen en dus losmaken doe dit dan even met beleid. Er staat nog een behoorlijke druk op en de hoeveelheid vloeibare LPG die nog in de leidingen zit is aanzienlijk. Dat wil je niet ongecontroleerd weg laten spuiten. Zeker als de afsluiter in de tank het bijvoorbeeld niet doet moet er niemand in de buurt roken . Jou klusplaats kennende zou dat wel eens het einde van de LIDL en/of je eigen huis kunnen betekenen.
Je kan dit op het verdeelblok bij de veerpoot langzaam weg laten lopen. Ik stel wel voor om dat in het open veld te doen en niet in een garage of parkeergarage. (LPG is zwaarder dan lucht en verspreid zich dus over de grond.
(Nu maar eens kijken of ik nog een kratje of wat Jupiler heb staan )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2012 20:10 #1363663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hahaha ;)
Je weet me te vinden Hein.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
20-07-2012 14:33 #1364355
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Starttijd verschilt nu. Tevens inbouwvraag relais
Als ik de auto een week stil heb gehad duurt het starten echt lang, zeker 7 seconden. Moest zelfs even gas intrappen om hem op gang te krijgen.
Uit en weer starten, direct!
Daar heb ik dus wel een sterk vermoeden van een lekkende injector. Ik heb er nog vier liggen van het andere spruitstuk, dus misschien toch maar eens even koekeloeren.
Echter. Om het startprobleem te verhelpen, soms doet hij namelijk niets, wil ik een extra relais inbouwen om zeker te zijn van een goede sterke stroomkracht op de schakeldraad van de startmotor.
Nu wordt er gesproken over het inbouwen van een relais voor het startmotorrelais. Is dit het blokje dat op de startmotor zelf zit gebouwd? Of zoek ik dit relais ergens anders?
Verder zou het op zich moeten lukken.
Echter tips altijd welkom.
Groet en Dank
Peter
Uit en weer starten, direct!
Daar heb ik dus wel een sterk vermoeden van een lekkende injector. Ik heb er nog vier liggen van het andere spruitstuk, dus misschien toch maar eens even koekeloeren.
Echter. Om het startprobleem te verhelpen, soms doet hij namelijk niets, wil ik een extra relais inbouwen om zeker te zijn van een goede sterke stroomkracht op de schakeldraad van de startmotor.
Nu wordt er gesproken over het inbouwen van een relais voor het startmotorrelais. Is dit het blokje dat op de startmotor zelf zit gebouwd? Of zoek ik dit relais ergens anders?
Verder zou het op zich moeten lukken.
Echter tips altijd welkom.
Groet en Dank
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam