V90 lekt olie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 21:46 #1093489 door V700 register
V90 lekt olie is gemaakt door V700 register
Kan iemand me hiermee helpen:

Inmiddels heb ik er zo'n 2000 probleemloze km's opzitten met mijn V90 (km stand 302.000)
Ik merk nu dat hij wat olie lekt. Als ik thuis de oprit afdraai ligt verschijnt er een olievlek in het grind.
Ik heb over de 2000 gereden km's recent ongeveer 0,5 liter olie toegevoegd.
Bij aanschaf is de olie vervangen.

Wat mij verder nog opviel is dat als ik hem start en de oprit afdraai ik een stuk of 4 verse druppels olie tegenkom.
Verder is het overigens niet zo dat (gezien het olieverbruik) ik liters verlies...
Is dit iets om me zorgen over te maken? Kan het "gewoon"  de afdichting van het aftappunt zijn of kan de koppakking eraan zitten te komen?

tips/suggesties zijn welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 21:52 #1362275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De carterontluchting schijnt een minder sterk punt te zijn van deze motoren. Zou die eerst controleren en schoonmaken. Er is veel informatie hierover te vinden met de zoekfunctie.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 21:55 #1362277 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Kijken
Je moet denk ik toch even proberen uit te vinden waar (ongeveer) de olie vandaan komt voordat we iets zinvols kunnen zeggen. Als je de auto bij een van de twee voor-krikpunten omhoog krikt kan je met een lamp onder de auto kruipen en even kijken.
Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 22:01 #1362278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Zal hem van het weekend eens boven de smeerput zetten.
Ben niet onhandig maar heb weinig ervaring met autotechniek.

Wil er graag wat meer mee doen. Jammer dat er geen vraagbaken zijn voor de v90...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 23:06 #1362285 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rond oliefilter zitten
rond oliefilter zitten enkele schroeven die in een oliekanaal uitkomen, daar kan ook wel eens wat olie zweten. Terug monteren met een beetje vloeibare pakking helpt dan goed. Was bij onze 850 een deel van de lekkage, denk dat dat bij een 6 cilinder daar ook kan lekken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2012 23:29 #1362288 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat voor olie
Beste naamgenoot met onze eigen auto (een 940) lagen op gegeven moment ook druppeltjes olie eronder vooral na inparkeren. Was echter geen motorolie maar stuurbekrachtigingsolie (ATF). Dus misschien is het wel goed om dat nog even te checken wat er voor olie onder de auto ligt. ATF is dun en rood en motorolie dikker en zwart, maar als het op grind of in zand valt dan is het verschil misscien minder snel duidelijk. Als het ATF is dan komt het uit het stuurhuis of uit de automatische versnellingsbak. Maar dan heb je een andere plek om te kijken dan het motorblok... Succes met zoeken!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC