960 slaat sporadisch af bij stilstand
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2012 07:40 #1093326
door V700 register
960 slaat sporadisch af bij stilstand is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal, ik heb het volgende probleem met mijn 960 2,5 ltr, 24 klep automaat van 96.(KMstand 316000).Auto start loopt en rijdt heerlijk, maar af en toe slaat hij af bij b.v. het staan voor een stoplicht met de bak in de D en de voet op de rem. Toerental blijft gewoon goed, maar ineens slaat hij dan af, hij start dan wel weer direct en kan weer gewoon verder rijden. Ik heb het idee dat het bij een koude motor niet voorkomt (of nog niet gebeurd zou ook kunnen) wel als hij warm is, maar dat is maar een idee van mijzelf. Het gebeurt maar heel zelden, maar het is toch lastig, het is altijd op de meest onverwachte plaatsen natuurlijk.Heeft iemand nog tips wat ik zou kunnen nakijken voordat de garage weer urenlang gaat zoeken en veel onnodige onderdelen gaat vervangeen.Een prima site overegings, ga denk ik ook lid worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2012 11:01 #1361332
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tot
Ik weet niet heel veel van de 960ers af, maar probeer tot die tijd tot je de oplossing hebt gevonden de auto maat altijd in de N te zetten als je moet wachten en je voet op de rem te houden, als je het idee krijgt dat je langer moet gaan wachten kun je de auto maat beter in de P zetten en dan hoef je de rem ook niet ingedrukt te houden(gaan je rem schijven langer mee).
Maar als je hem in de N hebt staan valt hij dan ook uit? is het proberen waard lijkt mij.
Tom.
Maar als je hem in de N hebt staan valt hij dan ook uit? is het proberen waard lijkt mij.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2012 13:28 #1361460
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tom, hij doet het ook in de
Tom, hij doet het ook in de P of N stand, maar zoals gezegd heel zelden, maar het lijkt of het nu meer wordt.
Han
Han
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2012 23:44 #1361506
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
Mijn Kennis over de 960 gaat niet ver genoeg om de oplossing te geven, Je zou Bert (bstolker hier op het Forum) eens een PB kunnen doen met je vraag, of piet22(meen ik) die hebben meer verstand van de 960 hier binnen de club (er zullen er meer zijn maar die namen kwamen mij het eerste binnen).
Het blijft een vervelend iets, wat ik nog zou kunnen bedenken is of de ecu van de motor nog wel goeie massa heeft, maar weet niet of het een oorzaak kan zijn.
Tom.
Het blijft een vervelend iets, wat ik nog zou kunnen bedenken is of de ecu van de motor nog wel goeie massa heeft, maar weet niet of het een oorzaak kan zijn.
Tom.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2012 12:33 #1361528
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Lastig
Dit soort problemen zijn heel lastig op te lossen. Je zou kunnen kijken of er een storingscode is opgeslagen.
Hoe valt de motor uit? In een keer van mooi lopen naar uit? Of eerst nog een paar slagen onregelmatig?
Piet
Hoe valt de motor uit? In een keer van mooi lopen naar uit? Of eerst nog een paar slagen onregelmatig?
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2012 13:56 #1361531
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Piet,
Hij slaat ineens
Hallo Piet,
Hij slaat ineens van mooi lopen naar uit en dan start hij weer als een speer, loopt hij ook gelijk weer mooi.
Han
Hij slaat ineens van mooi lopen naar uit en dan start hij weer als een speer, loopt hij ook gelijk weer mooi.
Han
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2012 15:49 #1361544
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic van mooi naar uit
Wordt vaak door tijdelijke spanningsdaling veroorzaakt van het electrisch cirquit.
De ecu/motronik en de ontstekingscomputer kunnen daar slecht tegen.
Misschien kun je een spanningsmetertje monteren in de auto en even op kijken wanneer je onraad ruikt.
De ecu/motronik en de ontstekingscomputer kunnen daar slecht tegen.
Misschien kun je een spanningsmetertje monteren in de auto en even op kijken wanneer je onraad ruikt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 00:31 #1361596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of je
maakt de massa punten schoon, links en rechts bij het knipperlicht onder de motorkap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2012 13:22 #1361633
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.K. ik zal beide eens doen
O.K. ik zal beide eens doen in het weekend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2012 13:34 #1362331
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niets van gekomen,
Nog niets van gekomen, weekend in het ziekenhuis gezeten, dus nog even geduld.
Moderators: Jerry Stam