volvo 740 turbo houd in
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb problemen met mijn volvo 740 turbo
als ik de turbo op de meter gebruik dan hoor je de turbo ook wel maar dan houd die meer in zeg maar het vermogen houd in normaal moet die meer vermogen geven
maar veel snelheid zit er niet in en als je de turbo licht gebruikt begint die te stotteren als je het gas meer in trapt niet maar hij houd wel erg in wel erg jammer
en soms dan trek je hem lekker door om op gang te komen dan komt er zeg maar een steekvlammetje uit de uitlaat zon gevoel is dat
wat zal het kunnen wezen ?
onsteking ?
hall sensor ?
turbo bijna kapot ?
wie weet wat ik er aan kan doen ik hoor het graag mensen van jullie.
alvast bedankt
groeten
martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
martijn740turbo schreef : hallo volvisti
ik heb problemen met mijn volvo 740 turbo
er ligt een B230FT in
met m46 overdrive bak er achter
als ik de turbo op de meter gebruik dan hoor je de turbo ook wel maar dan houd die meer in zeg maar het vermogen houd in normaal moet die meer vermogen geven
maar veel snelheid zit er niet in en als je de turbo licht gebruikt begint die te stotteren als je het gas meer in trapt niet maar hij houd wel erg in wel erg jammer
en soms dan trek je hem lekker door om op gang te komen dan komt er zeg maar een steekvlammetje uit de uitlaat zon gevoel is dat
hij acerlereerd niet fijn
wat zal het kunnen wezen ?
onsteking ?
hall sensor ?
turbo bijna kapot ?
wie weet wat ik er aan kan doen ik hoor het graag mensen van jullie.
alvast bedankt
groeten
martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
open-loop is met feedback van lambdasensor en luchtmassameter.
closed-loop is zonder feedbak van de lambdasensor en? luchtmassameter.
De luchtmassameter is makkelijk bereikbaar, dus daar zou ik beginnen. Leen van iemand een luchtmassameter waarvan je weet dat hij werkt en als het probleem daarmee is verholpen, reinig dan je luchtmassameter met luchtmassameterreiniger van bijv. Conrad of vervang hem voor een nieuwe.
Is het probleem nog niet over, dan is het waarschijnlijk de lambdasensor. Normaal gesproken gaat er een lampje branden als er een probleem is met de lambdasensor. Tenminste áls er een lampje inzit.
Groet, Mark.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
open loop is zonder

Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is een beetje te simpel gezegd.mark244turbo schreef : Normaal gesproken gaat er een lampje branden als er een probleem is met de lambdasensor.
Het lambda lampje gaat aan als het injectiesysteem buiten de regelgrenzen komt. Dat wil zeggen dat de ECU de injectie van brandstof wil bijsturen, obv van meetwaarden van (oa) lambdasonde en LMM, maar dat dit niet mogelijk is omdat de bijsturing beperkt wordt door minimale of maximale grenswaarden. In termen van lucht-brandstofmengsel: Het lampje gaat aan als het mengsel te arm of te rijk is en dit gecorrigeerd kan worden door aanpassing van de inspuiting. Als de lambdasonde een onjuiste meting doet maar de ECU dit nog binnen de grenswaarden kan corrigeren dan zal het lampje niet aan gaan. Als de ECU met bijsturen tegen de grenzen aanloopt (en het lampje dus aan gaat) kan dat veroorzaakt worden door een hele andere oorzaak dan een defecte lambdasonde komen. Bijv. omdat de dikke luchtslang tussen LMM en gasklephuis is losgeschoten. Hierbij kan de lambdasonde nog prima werken, maar omdat de LMM in dit voorbeeld geen luchtstroom meet kan de ECU de injectie hier niet op een juiste manier op aanpassen. Zeggen dat het de lambdasonde stuk is als het lampje aangaat en dat dit de enige reden is dat het lampje aangaat klopt niet. Net zoals dat de sonde goed is zolang het lampje niet aan is ook niet 100% waterdicht is. Controleren of er een werkend gloeilampje in de tellerunit zit is een goede tip. die gaan soms stuk of worden eruit gehaald om storingen te verdoezelen. Als je de auto op contact zet, moet het lampje oplichten (zit bijna helemaal links).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Grappig realiseer mij nu in eens dat dat lampje bij mij nooit brand, zal er dus uit zijn.
Ik ga kijken of ie er uit is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar waar zal ik nu eerst na kijken dan ?
ik laat iedergeval als het mee zit mijn hallsensor vervangen
en dan kijken we wel verder ?
bedankt mensen '
groeten
martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.