Welke chip voor een 2.3 LPT (ervaringen?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2012 10:37 #1092217
door V700 register
Welke chip voor een 2.3 LPT (ervaringen?) is gemaakt door V700 register
Beste mede-volvorijders,
Ik las de interessante aanbieding van Ruben. Nu vind ik mijn 2.3 LPT redelijk aan de slome kant, dus mij lijkt dat een chipkuur geen kwaad kan.
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, welke ervaringen hebben jullie met de diverse chips? En welke chip levert (+-) welk vermogen/koppel.
Mijn volvo is voorzien van een Prins lpi installatie, daarbij is al rekening gehouden met evt. tuning. (voorzien van de grootste injectoren/brandstofslangen).
Zijn de chips plug en play, of moet je nog meerdere aanpassingen doen?
Ik wil zowieso nog een turbodruk meter gaan monteren om alles in de gaten te kunnen houden.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik las de interessante aanbieding van Ruben. Nu vind ik mijn 2.3 LPT redelijk aan de slome kant, dus mij lijkt dat een chipkuur geen kwaad kan.
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, welke ervaringen hebben jullie met de diverse chips? En welke chip levert (+-) welk vermogen/koppel.
Mijn volvo is voorzien van een Prins lpi installatie, daarbij is al rekening gehouden met evt. tuning. (voorzien van de grootste injectoren/brandstofslangen).
Zijn de chips plug en play, of moet je nog meerdere aanpassingen doen?
Ik wil zowieso nog een turbodruk meter gaan monteren om alles in de gaten te kunnen houden.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2012 10:59 #1354321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je alleen de chip
Als je alleen de chip plaatst, dan ben je er nog niet. Je zult ook de turbodruk moeten verhogen. Dat kun je heel gemakkelijk doen door middel van het plaatsen van een MBC (Manual Boost Controller). Zoek maar eens op de site naar mbc en/of tunen, dan kom je veel informatie tegen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2012 11:02 #1354322
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit
Zit de waste gate actuator niet toevallig vast ? Je zou de eerste niet zijn waarbij de turbo op lage toeren (onder de 2500rpm) niet werkt omdat de wastegate continu open is. Scheelt je veel koppel onderin. Ik heb dit ook gehad.Qua vermogenswinst zou je denk ik Ruben (Bossie) even moeten vragen, hij levert de chips. Hij zou dan ook meer moeten weten over vermogen, verbruik en andere prestaties. Als ik zijn advertentie lees geeft hij liever uitleg via PB, wat eigenlijk best jammer is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2012 19:28 #1354380
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk
eens goed rond op de site, tunen op lpg is een ander verhaal. Je kunt aan Ruben een LPG chip vragen, wellicht komen deze chips van Martijn (blabla op het forum)
Deze chips moet je hebben. Je zal dan ook software nodig hebben om je Prins zo goed mogelijk in te regelen.
Grote injectoren zij nauwelijks interessant, Chris (scaniar op dit forum) haalt zeker 250 pk uit de standaard injectoren.
Leuk om een avond mee te vullen. Tip: zoek op tuning in het oosten
Deze chips moet je hebben. Je zal dan ook software nodig hebben om je Prins zo goed mogelijk in te regelen.
Grote injectoren zij nauwelijks interessant, Chris (scaniar op dit forum) haalt zeker 250 pk uit de standaard injectoren.
Leuk om een avond mee te vullen. Tip: zoek op tuning in het oosten
Moderators: Jerry Stam