Slecht stationair lopen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2012 20:40 #1092094
door V700 register
Slecht stationair lopen is gemaakt door V700 register
Het begon met zo nu en dan een onregelmatig slagje als ik voor het stoplicht stond. Nauweljks iets om je druk over te maken. Inmiddels loopt mijn auto behoorlijk onregelmatig stationair en ben ik zo en dan zelfs bang dat hij afslaat.
carlo (vomd) heeft de gasklep al gereinigd bij de laatste grote beurt, verder nieuwe bougiekabels, verdelerkap enz. Bij koude motor loopt de zaak goed, na ca 1 km begint het gepruttel. E brandt geen lampje en bij uitlezen kwam er ook geen storing aan het licht. Deze week met injectorreiniger gereden, helaas zomder resultaat.
Ik kom regelmatig de lmm tegen bij dit soort problemen, maar dat zijn prijzige onderdelen. Heeft iemand eventueel misschien een goed gebruikt exemplaar liggen?
Volgende week gaat de auto weer voor een dagje speurwerk naar Carlo. Iemand nog tips en trucs? Ik houd mij aanbevolen.
RobK
carlo (vomd) heeft de gasklep al gereinigd bij de laatste grote beurt, verder nieuwe bougiekabels, verdelerkap enz. Bij koude motor loopt de zaak goed, na ca 1 km begint het gepruttel. E brandt geen lampje en bij uitlezen kwam er ook geen storing aan het licht. Deze week met injectorreiniger gereden, helaas zomder resultaat.
Ik kom regelmatig de lmm tegen bij dit soort problemen, maar dat zijn prijzige onderdelen. Heeft iemand eventueel misschien een goed gebruikt exemplaar liggen?
Volgende week gaat de auto weer voor een dagje speurwerk naar Carlo. Iemand nog tips en trucs? Ik houd mij aanbevolen.
RobK
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2012 20:58 #1353230
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alleen met stationair problemen?
Als het echt alleen met stationair toerental is en vermogen verder prima is lijken brandstofsysteem en ontsteking mij niet echt aan de orde.
Heel misschien een slecht ontstoringsrelais (omdat ik die zelf net vervangen heb
? Meer lijkt de stationairklep (CIS) mij een verdachte. Is deze wel meegenomen met het reinigen van het gasklephuis?
Snelste controle lijkt mij het dichtknijpen van een slang naar de cis-klep op het moment dat hij slecht loopt. Maakt dit niet uit in de motorloop, dan zit daar je probleem. Zakt het toerental flink in of slaat de motor af dan moet je weer elders zoeken.
Heel misschien een slecht ontstoringsrelais (omdat ik die zelf net vervangen heb

Snelste controle lijkt mij het dichtknijpen van een slang naar de cis-klep op het moment dat hij slecht loopt. Maakt dit niet uit in de motorloop, dan zit daar je probleem. Zakt het toerental flink in of slaat de motor af dan moet je weer elders zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2012 21:08 #1353233
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofpomp??
Een nieuwe brandstofpomp heeft bij mij een hoop van dit soort klein leed verholpen. De motor loopt mooier. Kan je de brandstofdruk na laten kijken?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2012 22:04 #1353250
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic drukrgelaar
Mogelijk de brandstofdrukregelaar op de brandstofrail van je injectoren.
Deze willen nog wel eens wat gaan lekken en bij stationair, waarbij je het meeste motorvacuum hebt, zuigt hij zo wat extra benzine naar binnen via het leidingkje van de regelaar....komt het stationair lopen natuurlijk niet ten goede. Ook regelt die de druk waarschijnlijk niet juist meer, wat Ook het stationair lopen Niet ten goede komt.
Als voorderest alles correct functioneert verdenk ik je LMM niet, want als het de LMM zou zijn zou hij bij gasgeven eigenlijk meteen moeten afslaan.
Groeten,Gerben
Deze willen nog wel eens wat gaan lekken en bij stationair, waarbij je het meeste motorvacuum hebt, zuigt hij zo wat extra benzine naar binnen via het leidingkje van de regelaar....komt het stationair lopen natuurlijk niet ten goede. Ook regelt die de druk waarschijnlijk niet juist meer, wat Ook het stationair lopen Niet ten goede komt.
Als voorderest alles correct functioneert verdenk ik je LMM niet, want als het de LMM zou zijn zou hij bij gasgeven eigenlijk meteen moeten afslaan.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2012 17:40 #1354368
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougies
De bougies zijn vervangen en de motor loopt weer als een zonnetje. Opgelost dus, al blijft de vraag natuurlijk of het alleen maar een slecht setje bougies geweest is, of dat er iets anders aan de hand is waardoor ze zo snel slecht werden. De tijd zal het leren, maar als iemand een relevante ervaring heeft, ben ik benieuwd natuurlijk.
RobK.
RobK.
Moderators: Jerry Stam