TZ-28H unit bosch

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2012 14:43 #1091998 door V700 register
TZ-28H unit bosch is gemaakt door V700 register
Heeft iemand nog een TZ-28H unit liggen (voor de ontstekking), is gebruikt bij de B19E, B19ET, B23E en de B230A, verbeter mij indien niet juist.
Is een Bosch 1 389 939-8 indien mogelijk ook een Hall gever voor dit type (zit in de verdeler), volgens mij de Hallgever komt niet overeen met een B230A. Of weet iemand of ik daar een alternatief voor kan gebruiken.
Dit in het kader van de minder goed lopende B23E zie eerdere draadjes,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2012 21:09 #1352579 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic er zijn een aantal onderdelen
die je wellicht eerst kunt nalopen. Ik heb een B200E trouwens.
Wat heb ik gedaan mbt valse lucht: inlaatpakking vervangen, injectorrubbers (beide) vervangen, slangen o.a. hulpluchtregelaar goed aansluiten, hulpluchtregelaar vervangen, vacuumslangen aansluitingen op injectieblok vernieuwd (3,2 mm slang), EZK aansluiting vacuumslang nagelopen, etc. 
Nagenoeg bij elke item moest ik de motor opnieuw afstellen, zowel HC als CO.
Enne, er kan nog veel meer aan de hand zijn. Ik heb bij de dealer een schema bemachtigd van de brandstofinspuiting. Daar staan nagenoeg alle belangrijke onderdelen in. Ook de greenbooks op k-jet org geven veel inzicht, onder ander fault tracing brandstofinspuiting.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2012 21:17 #1352582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reeds gedaan
Reeds doorlopen
injectorrubbers (beide) vervangen, gedaan, injectors gereinigd en goed spuitbeeld
Inlaatpakking etc nagelopen en waarnodig slang vervangen en gecontroleerd op valse lucht met spray
hulpluchtregelaar heb ik niet
 EZK aansluiting vacuumslang nagelopen, gedaan, geen verschil met loshalen
Twijfel over de stuurbekrachtiging echter de vacuum slang geblokt, geen verschil
Schema heb ik en de werking kan ik nu wel dromen.
Vandaag ik zag bij VOMD een vervangende unit voor 38 euro nieuw maar die wordt niet meer geleverd (en past volgens mij ook niet, en waren niet echte goede ervaringen mee, hij ging hem van de site halen)
 Als ik weer tijd heb ga ik nogmaals de kleppen even bekijken op speling

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2012 21:38 #1352584 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Balen
Misschien Timen een PB sturen. Die heeft volgens mij e.e.a. nog liggen op de planken. Wellicht kun je met hem (of een ander forumlid?) afspreken, mits hij er een heeft liggen, om e.e.a. te testen of dit de oorzaak is. Dan kun je dit daarna in elk geval uitsluiten.
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2012 21:54 #1352585 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dat was ook een beetje de bedoeling
omwissel is klusje van niets en weer een streepje van het lijstje
Moet e.a. beetje tussendoor doen, tijd is het probleem.
blijf zoeken en mocht iemand iets liggen voor een redelijke prijs of om te proberen  dan hou ik mij aanbevolen.
Heb nog wat mogelijke oorzaken op het lijstje staan. Ik heb me tot nu toe bezig gehouden met het mechanische deel en brandstof deel (schoonmaken) en "valse"lucht.
Ga zelf ook nog even de massa contacten wat verder na en ga e.a. doormeten, echt een klusje voor een mooie lente/zomerse dag. En zo iedere keer een stapje verder. Ook de drukverdeler staat nog op het lijstje maar begin bij de relatief makkelijke zaken.
Hij rijdt nu tenminste, op nr 1 staat nu de distributieriem met spanrol vervangen en de Vsnaren (reeds allemaal in huis). tussendoor beetje zoeken naar bovenstaande.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC