inlaat spruitstuk 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 13:30 #1091834 door V700 register
inlaat spruitstuk 960 is gemaakt door V700 register
Net bezig geweest om te zien of ik bij de oil trap kan komen en om deze incl de leidingen schoon te maken.
De gasklep was in ieder geval een zwarte bende, deze incl de luchtslangen al schoongemaakt.
Echter om bij de zg oiltrap te komen moet toch het inlaatspruitstuk eraf. Waar zit deze vast? op Vadis geen duidelijke tekening hierover gevonden. en dat ie alleen aan de korte rubber stukken pijp hangt (6 stuks) lijkt mij sterk. Kan verder zelf zo snel geen bevestigingspunten ontdekken.
Motor loopt in ieder geval na schoonmaken gasklep mooier en zachter stationair.
Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 15:24 #1351236 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic ja, moeilijk te zien.
Als je hier kijkt:
<a href=" www.volvopartswebstore.com/showAssembly....e=0&searchString "> www.volvopartswebstore.com/showAssembly....e=0&searchString =
zie je inderdaad dat het inlaatspruitstuk met kleine rubberen doorvoeren, en slangenklemmetjes vastzit.  Item 5 en 6. Maar dat had je al gezien, denk ik.
Aan de onderkant zit dat hele manifold met 1 schroef vast (item 13 en 14) op een support, gemonteerd aan het onderblok. Het support is hier goed te zien als item 6:
<a href=" www.volvopartswebstore.com/showAssembly....e=0&searchString "> www.volvopartswebstore.com/showAssembly....e=0&searchString =

Hoe je daar bij kan komen?     Vanaf de onderkant !!!   succes! :)

BTW: hoe heb je de gasklep schoongemaakt?  Met remmenreiniger?  En een nieuwe pakking nodig, neem ik aan?  eerste link, item 15? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 15:43 #1351237 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad!
Hij zit vast aan de zes rubberen slangen met slangenklemmen. Die moeten los. Let op: Als je de slangenklemmen hebt van het type éénmalig gebruik (samengeknepen) moeten die worden vervangen!! Je kunt ook gewoon zes of 12 nieuwe slangklemmen kopen met schroefbevestiging. Het inlaatspruitstuk ter grootte van een emmer zit aan de onderzijde met 1 moer bevestigd.
Pas op: het is een flinke klus.... Succes!
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 19:09 #1351260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thanks
Heren bedankt voor de ips.
wat het schoonmaken betreft heb ik de grote bagger eraf geveegd ik heb op de slangen na niet alles gedemonteerd, dit ivm dat ik dan idd nieuwe pakkingen nodig heb om dit dus echt goed te doen zal ik die eerst moeten bestellen, heb de auto maandag wel nodig. ;-)
Om die oil trap schoon te maken ziet er betrekkelijk eenvoudig uit, behalve dan dat ik onder de auto moet liggen voor die bout. en de reactie van Robert doet me twijfelen of ik mij hier niet op verkijk. Het lijkt op iets wat met een half dagje te doen is. Ben bang dat ik ernaast zit :-/
Mijn ervaring is ook dat je de tijd die je denkt nodig te hebben het best kan verdubbelen.
Die volvoparts webstore is een goede!! die had ik nog niet gevonden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC