Cis klep?
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 11:04 #1091705
door Ton Visser (GAST)
Cis klep? is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Goedemorgen,
Mijn dochter heeft een 945 bj 1997 met een FK motor. De laatste tijd zijn er wat problemen geweest zoals raar lopen en afslaan in combinatie met het lampje van de lambda sensor, verdeelkap en rotor vernieuwd en dus ook de lambda sensor.
Dat is een paar maanden geleden gebeurd, liep weer prachtig. Nu begint hij weer met af en toe afslaan, niet onder het rijden maar bv bij een stoplicht, hij blijft dan niet stationair lopen maar slaat wel direkt weer aan en rijdt zoals gezegd prima, ook geen meldingen.
Mag ik de Cis klep verdenken?
Mijn dochter heeft een 945 bj 1997 met een FK motor. De laatste tijd zijn er wat problemen geweest zoals raar lopen en afslaan in combinatie met het lampje van de lambda sensor, verdeelkap en rotor vernieuwd en dus ook de lambda sensor.
Dat is een paar maanden geleden gebeurd, liep weer prachtig. Nu begint hij weer met af en toe afslaan, niet onder het rijden maar bv bij een stoplicht, hij blijft dan niet stationair lopen maar slaat wel direkt weer aan en rijdt zoals gezegd prima, ook geen meldingen.
Mag ik de Cis klep verdenken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2012 11:46 #1350307
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou kunnen Ton
mogelijk ook de slangen nakijken. Door de tijd kunnen ze kapotgaan.
Succes, Rolf
Succes, Rolf
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2012 08:50 #1350373
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic CIS klep
Ton, kan nooit kwaad om de CIS-klep even eruit te schroeven en goed te reinigen met remmenreiniger ofzo. Als je daar dan toch bezig bent zou ik tevens de gasklep schoonmaken en loop dan zoals Rolf al suggereerde de slangen even na op scheurtjes.
Als je de CIS-klep 12 volt of lager op de aansluiting krijgt dan gaat hij bewegen volgens mij. Hoe hoger het voltage (tot 12 volt) hoe meer de uitslag. Als hij dus beweegt (test met een 9V blokcelletje) dan is het goed. Als ie niks doet dan heb ik er nog wel een liggen.
Als je de CIS-klep 12 volt of lager op de aansluiting krijgt dan gaat hij bewegen volgens mij. Hoe hoger het voltage (tot 12 volt) hoe meer de uitslag. Als hij dus beweegt (test met een 9V blokcelletje) dan is het goed. Als ie niks doet dan heb ik er nog wel een liggen.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2012 08:58 #1350480
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic OK
Ik hoop dat ik deze week er toe kom te kijken, ook de slangen even goed nakijken Rolf, misschien is het wel handig zo'n Cis klep in reserve te hebben zodat er steeds één schoon klaar ligt. Ik heb begrepen dat ze wel vaker gereinigd moeten worden.
Die gasklep schoonmaken Ries, moet die ook gedemonteerd worden dan? En als jij er nog wel één hebt liggen graag, anders ga ik wel even bij bv NordiCar kijken, moet het er speciaal één voor een FK motor zijn of zitten er op verschillende modellen dezelfde Cis klep?
Voorlopig rijdt ze nog en wordt al handig met de motor aan de praat te houden en als hij afslaat slaat hij ook meteen weer aan.
Ton.
Die gasklep schoonmaken Ries, moet die ook gedemonteerd worden dan? En als jij er nog wel één hebt liggen graag, anders ga ik wel even bij bv NordiCar kijken, moet het er speciaal één voor een FK motor zijn of zitten er op verschillende modellen dezelfde Cis klep?
Voorlopig rijdt ze nog en wordt al handig met de motor aan de praat te houden en als hij afslaat slaat hij ook meteen weer aan.
Ton.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2012 11:07 #1350633
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic CIS klep
Er is volgens mij maar een type CIS klep voor de 940. Maar die van Bosch kost nieuw iets van 185,= euro. Wel zijn er alternatieven (op E-bay GBP 33,= of Denzo bij VOMD voor 99,= euro) Die gebruikte die ik heb liggen kwam werkend van de auto af en kan naar je opgestuurd worden als je wil of je haalt een 2e hands bij Nordicar. Ik hoor het wel.
De gasklep beter geheel demonteren en met benzine of remmenreiniger reinigen.
De gasklep beter geheel demonteren en met benzine of remmenreiniger reinigen.
Moderators: Jerry Stam