Nieuwe ontsteking: wat een verschil!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 22:50 #1091514 door V700 register
Nieuwe ontsteking: wat een verschil!! is gemaakt door V700 register
Een klein bericht om mijn vreugde te uiten...
Inmiddels heb ik mijn geliefde 740 sedan 16V bijna 2 jaar. Eindelijk ben ik toegekomen en aangezet tot het volledig verversen van alle ontstekings-onderdelen. Eerder zijn de volledige uitlaat, alle remmen en schijven, schokdempers, veren, ophangbussen, etcetera aan de beurt geweest. (Erfenissen van de vorige eigenaar: een zeef-downpipe, lekke rembekrachtiger, roestige bougies (meteen vervangen), nokkenassen en balansassen stonden verdraaid!)

Nu dus na de distributie een tweede factor die uit mag maken in de motorloop. Een nieuwe verdelerkap (o-ringen ook maar weer gedaan), bougies en bougiekabels. Uiteraard allemaal voorzien van officieel volvo-merkje. WAT EEN VERSCHIL! de 16-V was al soepel maar is nu echt fluisterstil. Geen 'hik' meer bij het optrekken vanuit stationair. Eindeloos soepel accelereren.
Mochten mensen nog twijfelen en is de ontsteking 'wat ouder': meteen vervangen! ;-) Ga ik nu weer opzoek naar de volgende zwakste schakel...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
21-02-2012 18:35 #1348935 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
Heb ook net nieuwe kabels, etc. gekocht maar wat er nu in zit ziet er ook nog erg mooi  (nieuw?) uit, dus ik zou toch maar even willen wachten. Heb wel de bougies vervangen.
O-ringen ga ik wel doen, misschien moet ik de rotor wel 'mollen', voordat ik hem eraf krijg. Dan de (dure!) kap ook maar direct.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 20:55 #1348963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed bezig!. nu misschien
Goed bezig!. nu misschien nog een keer die wasted spark er op?
maar even zonder gekheid, deze auto's blijven echt lang rijden met versleten spullen. niet goed maar wel lang. Zo heb ik eens aan een 400.000 km 740 gewerkt met een verdelerkap die nog uit het zelfde bouwjaar was. Rotor brak in 2 delen toen je er naar keek. Het zal geen schok zijn dat die auto na een paar nieuwe delen en een olieflush stukken beter reed! Ook zuiniger.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC