Volvo 940 2.3i geen benzine in motor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 15:06 #1091502 door V700 register
Volvo 940 2.3i geen benzine in motor is gemaakt door V700 register
Hallo,
Ik heb hier een volvo 940 staan voor de autocross. Nu heb ik onder de motorkap enkele dingen verwijderd.Hij loopt nu niet meer. De startmotor gaat rond, de bougies vonken gewoon, en de benzine komt gewoon bij de motor. Echter, de benzine komt niet door de injectoren (bougies niet nat).Als ik wat benzine rechtstreeks in de luchtfilteringang gooi, loopt de motor heel even op 1 cilinder.De dingen die ik heb verwijderd: Dashboard (hierna startte en liep de motor nog gewoon, nog mee gereden) koeling (kvs-reservoir, radiateur), ruitenwisservloeistofreservoir, luchtfilter.Ik ben verder niet als een malle kabeltjes aan het lostrekken geweest. Voor zover ik kan zien zitten er ook geen kabeltjes los o.i.d.Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Misschien de luchtmassameter? Ik heb het luchtfilter even teruggeplaatst, maar het werkt niet.Wel was de benzinetank redelijk leeg. Zou het kunnen zijn dat de injectoren dichtgeslibt zitten? De motor is niet uitgevallen, heb 'm zelf uitgezet.

Met vriendelijke groet,
Nick Prins

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 16:23 #1348738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa
Je injectoren gaan dus niet open begrijp ik uit je verhaal, dan zou ik eens die kabelboom volgen en eventueel de massa ervan controleren.
Je ECU heeft  ook een massa nodig, anders doet hij ook vrij weinig, gezien jij je dashboard hebt verwijdert zou ik daar ook even naar kijken, en de ECU zat oorspronkelijk aan de bijrijders kant tussen je wielbak en de voor deur in.
Tom.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 21:30 #1348781 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Injector relais.
Je zegt dat je het KVS reservoir hebt verwijderd, hier zat als het goed is een zwart relais aan, namelijk het 'injector-onstorings-relais'
Mogelijk dat daar je probleem ligt.
En is het Witte brandstofpomprelais nog wel goed?
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2012 22:02 #1348797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ TGTF (Tom): Super, het is
@ TGTF (Tom): Super, het is me nu iets te laat maar ik zal morgen even kijken. Zou inderdaad best kunnen dat ik een massadraadje heb losgetrokken.
@ Gerben: Ik heb inderdaad al iets gelezen over dit relais. Ik durf zo niet te zeggen of ik deze verwijderd heb, maar hij zit er nu in elk geval niet meer in. Daar zal ik dus nog even naar zoeken. Ik begin er al sterk van overtuigd te raken dat dit het probleem is. Het brandstofrelais zal nog wel goed zijn denk ik, gezien de auto nog gewoon liep. Binnen een paar uur is het gebeurd. Bovendien heb ik inmiddels een andere brandstofpomp aangesloten (gewoon rechtstreeks op de accu), wat ook niet hielp.
Bedankt alsvast voor de reacties! Ik zal morgenavond even posten of ik al wat gevonden heb.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2012 22:58 #1348984 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het bleek inderdaad het
Het bleek inderdaad het "injecto-ontstorings-relais" te zijn.Enorm bedankt voor de hulp!
Nick

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC