Stadsverbruik 740
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2012 22:33 #1091044
door P.J. Bus
Stadsverbruik 740 is gemaakt door P.J. Bus
Wat is een normaal bij dit weer het stadsverbruik van een 744 GLE, B200E, 1986. Ik zit op een verbruik van 1 op 7,2 tot 7,5 liter bij 100% stadsverbruik met diverse stoplichten en stadsritten van maximaal 5 km. In het jubileumfactor vind ik een verbruik voor een B230E van 7,35 l per km (13,6 l per 100 km). Dus volgens mij is dit OK?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2012 23:15 #1344893
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
Ja dat is redelijk normaal, al zou ik wel om het blok een beetje in goede conditie te houden 1 keer in de maand toch echt even meer rijden dan 5 km, je zal zien dat de motor dat fijn vind.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2012 16:17 #1344936
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, en dan misschien ook
Ja, en dan misschien ook even wat meer toeren maken dan je bent gewend, tenzij je dat al doet. 1:7,5 lijkt me ok, misschien 1:8 net iets beter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2012 19:35 #1344948
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kkkkoud
wacht maar tot het koud wordt.. gaat het zomaar naar 1 op 6,5
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2012 23:29 #1344989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op benzine of op gas ?
Mijn
Op benzine of op gas ?
Mijn B200F loopt 1:10 bij normaal rijden, 1:12 bij lange stukken rustig rijden. Op benzine
Groet Paul
Mijn B200F loopt 1:10 bij normaal rijden, 1:12 bij lange stukken rustig rijden. Op benzine
Groet Paul
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2012 13:34 #1345040
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Verbruik terugdringen
Korte stadsritten zijn altijd erg ongunstig voor het verbruik. Veel optrekken, koude start en de motor wordt nooit lekker warm in 5 km.
Voor korte stadsritten is de fiets ook veel slimmer. Minder slijtage aan de auto, beter voor het milieu, goed voor je eigen conditie en het is meestal nog sneller ook, omdat je niet achteraan de rij auto' s hoeft aan te sluiten en er vaak binnendoor paden zijn zonder verkeerslichten.
Grootste voordeel is het verbruik. Die is oneindig veel beter dan bij de auto, omdat een fiets geen benzine/LPG/diesel lust.
Zo ga ik regelmatig (ongeveer de helft van de keren) op de fiets naar het werk. Enkele reis van 37km.
Met de auto doe ik er in een normale spits 50 minuten over (drukke spits langer, vakantietijd ietsje korter). Met de fiets ben ik vrij constant 1 uur en 20 minuten onderweg. Eventuele vertragingen en/of omrijden vanwege ongelukken e.d. is zelden nodig, iets wat ik met de auto niet kan zeggen.
En ben je bang voor regen, lees dan dit eens: <a href=" www.hetregentbijnanooit.nl/ "> www.hetregentbijnanooit.nl/
Voor korte stadsritten is de fiets ook veel slimmer. Minder slijtage aan de auto, beter voor het milieu, goed voor je eigen conditie en het is meestal nog sneller ook, omdat je niet achteraan de rij auto' s hoeft aan te sluiten en er vaak binnendoor paden zijn zonder verkeerslichten.
Grootste voordeel is het verbruik. Die is oneindig veel beter dan bij de auto, omdat een fiets geen benzine/LPG/diesel lust.
Zo ga ik regelmatig (ongeveer de helft van de keren) op de fiets naar het werk. Enkele reis van 37km.
Met de auto doe ik er in een normale spits 50 minuten over (drukke spits langer, vakantietijd ietsje korter). Met de fiets ben ik vrij constant 1 uur en 20 minuten onderweg. Eventuele vertragingen en/of omrijden vanwege ongelukken e.d. is zelden nodig, iets wat ik met de auto niet kan zeggen.
En ben je bang voor regen, lees dan dit eens: <a href=" www.hetregentbijnanooit.nl/ "> www.hetregentbijnanooit.nl/
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2012 14:33 #1345053
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jamaar
Het enige nadeel van fietsen naar je werk is - in mijn geval althans - dat je altijd met een natte rug aan komt. Niet dat me dat ooit heeft weerhouden om het te doen, maar ik kan me functies voorstellen waarbij het niet zo fraai is. En om nou altijd een shirt ofzo bij je te hebben is ook wel eens onhandig.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2012 16:12 #1345070
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Fiets en OV zijn OK
Ik fiets, OV en sport regelmatig, maar als ik mijn kinderen naar hun sport breng neem ik soms de 740 mee. Zeker als het regent en als het donker is (gevaarlijk met kinderen met hun eigen de fiets). Als het mooier weer is gaan we meestal op de fiets. Ook nog een goed voor de spieren (warm-up).
Het verbruik is op benzine. En ik trek hem door tot 4000 tpm als het kan (als de koelvloeistofmeter tenminste op 12 uur staat); schijnt voor CI beter te zijn. Toen ik hem net had ging hij bijna niet verder dan 3000 tpm, maar het gaat steeds beter en dus hoger.
Het verbruik is op benzine. En ik trek hem door tot 4000 tpm als het kan (als de koelvloeistofmeter tenminste op 12 uur staat); schijnt voor CI beter te zijn. Toen ik hem net had ging hij bijna niet verder dan 3000 tpm, maar het gaat steeds beter en dus hoger.
Moderators: Jerry Stam