heet koelwater volvo 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2012 03:44 #1090935
door V700 register
heet koelwater volvo 960 is gemaakt door V700 register
Hallo mag ik me voorstellen jos Polkamp uit Peru mooie volvo 960 met kleine vervelende problemen.
met Mijn volvo 960 van 1995 heb ik weer een nieuw probleem,
Hij bouwd druk op waarna, als ik stop hij het koelwater via de dop van het plastic vulbakje eruit gooit en moet ik weer vloeistof bijvullen.volgen mij gooit hij alleen het bakje leeg.
Temperatuurmeter staat keurig in het midden motor draaid perfect regelmatig elektrice van werkt ook perfect.
Ik heb nu de termostaat eruit gehaald en het systeem doorgespoeld en hij bouwd nu niet meer zoveel druk op ,de verwarming heb ik Peru eigenlijk niet nodig maar kan dit kwaad.De termostaat zag er niet uit veel corrosie.
Er zit zelf een scheurtje in het plasticbakje zoveel druk bouwde hij op .
Heeft iemand soms een idee waar dit aan kan liggen.
Met vriendelijke groet
met Mijn volvo 960 van 1995 heb ik weer een nieuw probleem,
Hij bouwd druk op waarna, als ik stop hij het koelwater via de dop van het plastic vulbakje eruit gooit en moet ik weer vloeistof bijvullen.volgen mij gooit hij alleen het bakje leeg.
Temperatuurmeter staat keurig in het midden motor draaid perfect regelmatig elektrice van werkt ook perfect.
Ik heb nu de termostaat eruit gehaald en het systeem doorgespoeld en hij bouwd nu niet meer zoveel druk op ,de verwarming heb ik Peru eigenlijk niet nodig maar kan dit kwaad.De termostaat zag er niet uit veel corrosie.
Er zit zelf een scheurtje in het plasticbakje zoveel druk bouwde hij op .
Heeft iemand soms een idee waar dit aan kan liggen.
Met vriendelijke groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2012 09:46 #1344008
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Druk
Dat er bij warme motor druk op het koelvloeistof reservoir staat is normaal. Als je warme motor de dop er af schroeft kan er kvs uit springen omdat het water door de drukverlaging ineens gaat koken.
Maar de druk mag natuurlijk niet zo hoog worden dat het reservoir scheurt.
Als de druk te hoog oploopt moet het ingebouwde ventiel in de dop koelwater laten ontsnappen. De vraag is dan waardoor de druk oploopt, kan een defecte koppakking zijn.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er niets aan de hand is en dat alleen het kvs-reservoir door toeval/ouderdom is gescheurd.
Ik zou eerst maar een nieuw reservoir en nieuwe dop monteren en kijken wat er dan gebeurt.
Maar de druk mag natuurlijk niet zo hoog worden dat het reservoir scheurt.
Als de druk te hoog oploopt moet het ingebouwde ventiel in de dop koelwater laten ontsnappen. De vraag is dan waardoor de druk oploopt, kan een defecte koppakking zijn.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er niets aan de hand is en dat alleen het kvs-reservoir door toeval/ouderdom is gescheurd.
Ik zou eerst maar een nieuw reservoir en nieuwe dop monteren en kijken wat er dan gebeurt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2012 10:10 #1344009
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uit
Uit eerdere berichten van jou begreep ik dat je airco hebt en dat daar wat aan was gesleuteld/aangepast ?Gaat die grote elektrische fan achter de radiateur wel draaien als de motor warm/heet is ?Verder zou ik me aansluiten bij Piet. Eerst reservoir en dop maar vervangen en goed in de gaten houden wat er gebeurt. Die drukklepjes raken soms vast waardoor de druk te hoog wordt. Te hoge druk is oa niet goed voor de slangen en radiateur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2012 11:50 #1344016
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bergen?
Hoi Jos,
Met mijn 960 heb ik dit 1 keer meegemaakt, toen ik vanuit italie de Gotthard pas op reed. Temperatuur was OK (volgens de meter) en de koelvin draaide. Toen we boven stopten kwam er koelvloeistof uit de dop van het reservoir.
De auto moest behoorlijk klimmen (naar 2100 meter).
Misschien dat de hoogt nog van invloed is?
Groet
Met mijn 960 heb ik dit 1 keer meegemaakt, toen ik vanuit italie de Gotthard pas op reed. Temperatuur was OK (volgens de meter) en de koelvin draaide. Toen we boven stopten kwam er koelvloeistof uit de dop van het reservoir.
De auto moest behoorlijk klimmen (naar 2100 meter).
Misschien dat de hoogt nog van invloed is?
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2012 14:10 #1344032
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic druk in het koelsysteem
Oke Bedank voor de tip ,ik ga een nieuw reservoir bestellen en een nieuwe dop.
nog een vraag als de termostaat verwijderd is kan hij normaal gesproken niet meer koken neem ik aan maar is het slecht voor de motor.
nog een vraag als de termostaat verwijderd is kan hij normaal gesproken niet meer koken neem ik aan maar is het slecht voor de motor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-01-2012 14:57 #1344040
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tis
Zonder thermostaat rijden is niet echt goed voor de motor. Hij komt namelijk veel later pas op bedrijfstemperatuur, waardoor je veel meer met koude motor rondrijdt. Ook niet echt gunstig voor je verbruik.Als je toch gaat bestellen dan zou ik een thermostaat meebestellen.
Moderators: Jerry Stam