Afstellen kick down

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2011 11:49 #1090459 door Miquel Engelen (GAST)
Afstellen kick down is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Beste Volvo liefhebbers,

sinds een paar weken ben ik de trotse bezitter van een 940GLE 16V automaat uit 1992 met 220.000 km op de teller, prachtige auto! Nu vind ik alleen dat de automaat nogal 'laat' doorschakeld, dwz hij trekt vaak door tot wel 4500/5000 rpm voordat hij verder gaat naar de volgende versnelling. Het vreemde is wanneer ik het gaspedaal een beetje loslaat hij wel mooi doorschakeld. Is hier wat aan af te stellen? Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kom telkens bij het afstellen van de kick-down kabel uit, maar ik vind nergens info over wat de waarden zijn waarop deze af te stellen. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Nu weet ik dat de 16V's wat hoeger in toeren lopen dan de 8V's maar 5000rpm lijkt mij wat aan de hoge kant.

Groet,

Volvo 164

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2011 12:05 #1340490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
kan idd ook de bak zelf laten schakelen door te 'liften'. Doe ik ook en naar wat ik daar over uitgezocht heb is het ook beter voor de bak (geen slip).  Als het palletje op de kickdownkabel 1,5 mm van de buitenkabelnipel zit is het goed maar je zou de bak ook een keer lekker kunnen spoelen. Kan beslist geen kwaad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC