zingende benzinepomp

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2011 17:33 #1090425 door V700 register
zingende benzinepomp is gemaakt door V700 register
Hoi,
Sinds vanochtend heb ik een neuriend geluid in mijn 945/200F
Ik dacht eerst nog dat het geluid werd veroorzaakt door het oppasdochtertje (1jaar) van mijn vriendin dat we achterin mee hadden. Dus dat zij zo opgetogen was over haar eerste ritje in een echte auto dat ze spontaan aan het zingen was geslagen.
Maar al snel werd duidelijk dat het geluid niet achter mijn stoel vandaan kwam, maar onder mijn stoel.
De benzinepomp dus.
Vraag 1:
Is dit nu een voorbode van een snelle dood van de pomp? Of kan dat nog lang aan?
Het geluid is nu nog heel zacht en alleen te horen als de motor stationair draait en de blower op stand 0 of 1
Vraag 2
Deze auto heeft een 2-pomp systeem. Ik heb een donorauto met een 1-pompsysteem + reservepomp.
Is het 1-pomp systeem makkelijk in te bouwen in een auto met een 2-pomp systeem?
Jaap

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2011 17:45 #1340263 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Latere
De latere modellen hebben inderdaad maar één pomp, in de tank. Onder de bestuurder zit dan alleen het filter dacht ik. Als je overgaat naar het één-pomp-systeem moet je dus de pomp in de tank vervangen, de pomp onder de bestuurder moet je verwijderen om te voorkomen dat die een extra belasting vormt voor de pomp in de tank. Hoe het qua slangen, kabels en de vlotter zit durf ik niet te zeggen. Welke tankinhoud heb je nu ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2011 23:48 #1340288 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 945/200F
Dat moet toch van voor 1993 zijn, dus met een pomp onder de bestuurderstoel ?

Gewoon laten zitten en laten zingen, pas als het echt irritant begint te worden, vervangen.
Nieuwe pomp is best wel prijzig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2011 16:47 #1340310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor de duidelijkheid
Hoi,
Voor de duidelijkheid:
De zingende pomp zit onder een ¨91 200F met 2-pompsysteem
De donorauto is een 230FK uit 1995, heeft een 1-pompsysteem en is geleverd met een vorige pomp die het nog wel doet als je er 12V op zet. Ik heb zelf dus nog nooit een deksel van de tank losgemaakt (wel het deksel in de carrosserie)
Volgens Pierre kan ik voorlopig doorrijden met de oude pomp.
De vraag is nu wat er bij komt kijken om het 1-pompsysteem naar de 200F om te bouwen. Kan ik gewoon het deksel met pomphouder wisselen?
@Henk De tankinhoud weet ik niet zo. Is dat van belang?
Jaap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2011 19:22 #1340323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Het zou kunnen dat de tankinhoud van belang is. Wellicht is de vlotter ook anders, bij verschillende tankinhoud. Mathy heeft zijn 60 liter tank omgewisseld met een 75 liter tank en had hier wat problemen mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2011 22:37 #1340358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic besluit genomen
Dat is dan duidelijk.
voorlopig doorblijven rijden en zodra ik de motor van mijn donor in orde heb eens proberen wat er gebeurt als ik de pomp daarvan overzet.
Jaap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2012 17:33 #1350423 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zingende pomp door haperende drukregelaar?
Hoi,
Om dit onderwerp toch even definitief af te ronden en ter lering en vermaak.
Ter vergelijking heb ik een paar weken geleden bij deze auto de druk op de inspuitrail gemeten.
Tot mijn stomme verbazing sloeg mijn omgebouwde CV-druk metertje uit tot aan de aanslag (zo'n 5 ato), terwijl de motor nog stationair liep. Het leek er dus op dat de drukregelaar helemaal niet open ging.
Nadat ik de drukregelaar gewisseld had met die van een andere 945 (230FK) was de druk wel normaal (3 ato) en liep bij gasgeven op tot 3,5 ato.
En tegelijkertijd was mijn benzinepomp ook weer fluisterstil.
Mijn conclusie: de pomp zong niet, maar kreunde omdat de drukregelaar niet opende.
Mijn aanbeveling: Als je de benzinepomp begin te horen, meet dan eerst de druk even op voor je de pomp vervang door een (kostbare) nieuwe.
Jaap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 13:57 #1350518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic al 3 jaar
benzine pomp onder mijn gle zing al 3 jaar als een horde kanariepietjes ben er al aan gewend en is hij dan versleten yep zo goed als waarschijnlijk maar als hij nog 3 jaar zingend blijft zitten mag ie van mij blijven .
groet will
p.s zingt niet echt maar bromt op een hoge constante toon

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 15:42 #1350527 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Brommen
Bij m'n 740 GLE 1984, heeft de pomp jarenlang gebromd, als de tank tot onder de helft leeg was.
Alles was goed, het was gewoon een pomp met een brom.
Hoe het afgelopen is weet ik niet, nl total-loss gereden..............

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 22:55 #1350598 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic leuk...!
Als "Fransje" op contact begint te brommen, dan weet ik dat er nog hooguit 15 l. benzine in zit... . Als ik afrem geeft de benzinemeter "vol" aan en als ik gas geef is de tank weer "leeg"... (Of andersom...  ?)
Het blijven verrassingen...   

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC