B230E valt uit EDIT : 31-3-12 Brandstofpomp doet vaag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 17:35 #1090281 door V700 register
Wie kan mij met dit vrij lastige voorval helpen...Ik heb een 740 met een B230E blok erin met automaat.Auto heeft 2 maandjes terug een grote beurt gehad.Maar hij begint vreemd te doen.Hij valt soms uit het niets uit, dat gebeurt nadat ik het gas los laat en rem, en voor een verkeerslicht sta.Hij valt niet altijd uit.En aangezien ze hier de gehele weg aan het opbreken zijn en maar 1 rijbaan is voel je je behoorlijk k*t als je daar staat...Wat mij ook opviel, is dat ik soms bij het starten een soort van Backfire hoor.Ik heb de wagen eens flink op zijn staart getrap, en heb een tijdje geen last meer van gehad.Maar sinds deze week is het weer terug.Injectie heeft een flush gehad.Stappen motor is vervangen voor een orgineel nieuwe volvo exemplaar.Alle vloeistoffen vervangen.Alle filters, riemen, verdeler, bougie's + kabels...Wie o wie....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 18:56 #1339258 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais
Hoi Frank, kijk eens met de zoekfunctie naar relais brandstofpomp. Dan vind je verschillende draadjes. Veel van de klachten die jouw Volvo heeft kom je dan ook tegen. Dit relais vind je achter de asbak en dan achter de zekeringen. ( die vierkante witte )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 19:13 #1339260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of..
Of de hall sensor die deel uitmaakt van de electronische ontsteking. Deze zit achter de verdeler / distributie.
Robert

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 19:39 #1339262 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Groen
Een E blok heeft waarschijnlijk Geen Wit brandstofrelais maar een groene, locatie kan ook nog verschillen.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 20:28 #1339265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Top mensen, zowel hier als
Top mensen, zowel hier als per PB.Bedankt.Ik zal het nakijken of ik er iets wijzer van wordt.Nogmaals bedankt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2011 20:46 #1339268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keuzehendel automaat
Kijk ook even of de bedrading (zowel de stekker als de soldeer punten die op de PRN12 schakelaar) goed vast zitten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 00:29 #1339283 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitvallen moter
Beste Frank. Ik had hetzelfde; zomaar uit het niets bij het stoplicht. Later bleek er toch een regelmaat in te zitten. NIET bij een volle tank en WEL bij een bijna lege tank....... De opvoer-benzinepomp in de tank deed het niet. Bij volle tank was er genoeg druk om bij de benzinepomp onder de auto te komen. Bij bijna lege tank niet en kan de benzinepomp onder da auto niet genoeg benzinedruk opbouwen. Bij een stoplicht aangekomen komt de auto in een slecht lopende stationair 'blokkade' en komt daar niet meer uit. Met backfire. Probeer 's uit te zoeken of de pomp in de tank het dus doet. Succes, Paul

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2011 19:27 #1339341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paul, Je bent mijn held
Paul, Je bent mijn held !!!Het is inderdaad zo dat hij bij een bijna lege tank uitvalt.( ik vindt het altijd een uitdaging om tot de laatste liters door te rijden ).En de pomp ONDER de auto, die bleek tijdens de grote beurt ook niet helemaal lekker te lopen.Ik ga die direct vervangen, bedankt Paul !!!
ps Paul... ik zie een 780 bij je naam staan.Ree je vandaag rond 17:45 uur op de A4 ( Vlaardingen ) ????
Zelfde kleur, met kenteken ... PKF nogiets.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2011 07:21 #1339373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doorrijden
Doorrijden op je laatste liters verkort wel de levensduur van je brandstofpomp behoorlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2011 09:23 #1339379 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar
het maakt autorijden nog wèl een beetje spannend.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC