960 motorprobleem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2011 21:18 #1090108
door V700 register
960 motorprobleem is gemaakt door V700 register
hallo volvoriders,
Heb weer iets voor met mijn 960 2.5 aut bj 97 , heb zaterdag het koelsysteem ververst dus aflaten water en terug bijvullen ,motor enkele ogenblikken laten draaien zodat de thermostaat ook zijn werk kan doen tot alles mooi vol loopt blijkt nu na enkele minuten draaien dat de koelradiator wel erg lang bleef draaien. volgende start ik de wagen dus volledig koude motor tekent mijn tempmeter direkt halfweg en slaat koelmolen aan en blijft draaien wanner ik wil gas geven slaat de motor af
Wat kan koelwater te maken hebben met brandstofsysteem?
ik dacht misschien is de thermostaat stuk maar heb die getest in bijna kokend water en werkt perfekt of kan het aan de sensor liggen die bij de thermostaat ligt?
dus wie kan mij raadgeven want ik wil nog geen afscheid nemen van mijn volvocar
mvg
Pieter Maeckelbergh
Belgie
Heb weer iets voor met mijn 960 2.5 aut bj 97 , heb zaterdag het koelsysteem ververst dus aflaten water en terug bijvullen ,motor enkele ogenblikken laten draaien zodat de thermostaat ook zijn werk kan doen tot alles mooi vol loopt blijkt nu na enkele minuten draaien dat de koelradiator wel erg lang bleef draaien. volgende start ik de wagen dus volledig koude motor tekent mijn tempmeter direkt halfweg en slaat koelmolen aan en blijft draaien wanner ik wil gas geven slaat de motor af
Wat kan koelwater te maken hebben met brandstofsysteem?
ik dacht misschien is de thermostaat stuk maar heb die getest in bijna kokend water en werkt perfekt of kan het aan de sensor liggen die bij de thermostaat ligt?
dus wie kan mij raadgeven want ik wil nog geen afscheid nemen van mijn volvocar
mvg
Pieter Maeckelbergh
Belgie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2011 21:22 #1337979
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Zit er geen lucht in het koelsysteem ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2011 21:27 #1337982
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou kunnen dan kan ik best
zou kunnen dan kan ik best terug alles aflaten en herbeginnen met vullen van dat koelwater maar wanneer ben ik zeker dat er geen lucht meer in het circuit zit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2011 18:44 #1338074
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goeie diagnose
Beste Henk,
Bedankt voor de goeie tip heb alles opnieuw gedaan en intussen ook een nieuwe thermostaat geplaatst en alles is weer normaal.
Dit is nogmaar eens een bewijs dat deze site perfect werkt en je leert altijd iets bij
mvg
Pieter Maeckelbergh
Belgie
960 estate 2.5 aut
3 X 940
1 X 740
1X760
4x960
S80
Bedankt voor de goeie tip heb alles opnieuw gedaan en intussen ook een nieuwe thermostaat geplaatst en alles is weer normaal.
Dit is nogmaar eens een bewijs dat deze site perfect werkt en je leert altijd iets bij
mvg
Pieter Maeckelbergh
Belgie
960 estate 2.5 aut
3 X 940
1 X 740
1X760
4x960
S80
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2011 18:51 #1338075
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed
Goed om te horen dat het opgelost is !
Moderators: Jerry Stam