stationair,snelle loop
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat kan dat zijn.
heb de stroom er al afgehad.
cis klep gereinigt.
wie weet iets ga zaterdag met die baksteen naar ruurlo misschien uitlezen.
ps zou het ook nog mogelijk zijn om mijn kleppen op de sleuteldag te stellen zal een uurtje duren.
gr harm
760td m46
940lpt m90
940 lpt aut
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uitlezen in Ruurlo is geen probleem, neem ik aan. Mochten ze er in de werkplaats geen tijd voor hebben dan kan het ook op de parkeerplaats. Er zijn meerdere leden (waaronder ikzelf) die daar een kastje voor hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Schoonmaken van het gasklephuis kan ook geen kwaad, maar heeft volgens mij geen effect de hoge stationairloop. Zonder CIS-klep moet dit ongeveer 500 tpm zijn, de rest regelt de CIS-klep bij. Bij een vervuild gasklephuis is dit basistoereental lager en pakt de motor bij starten wat moeilijker op.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet helemaal waar wat je stelt. de gasklep hoort juist niet helemaal te sluiten, maar een kleine kier te hebben in 0-stand. Door smurrie loop je juist het gevaar dat de kier (gedeeltelijk) dichtgekoekt raakt.Ben 740 schreef : Sinds vorige week heb ik hele goede resultaten gehaald met het schoonmaken van het gasklephuis (smurrie doet de gasklep niet helemaal meer sluiten). Check daarna het afstellen/klikken van de gasklepschakelaar. Kleine moeite, kan veel verschil maken!
Ben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Valse lucht is net alsof de cis-klep meer open staat= hoger stationair.
Wie weet, Rolf