stationair,snelle loop

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 11:46 #1090091 door V700 register
stationair,snelle loop is gemaakt door V700 register
mijn 940lpt loopt sationair boven de 1000 toeren koud zelfs 1500a1750.
wat kan dat zijn.
heb de stroom er al afgehad.
cis klep gereinigt.
wie weet iets ga zaterdag met die baksteen naar ruurlo misschien uitlezen.
ps zou het ook nog mogelijk zijn om mijn kleppen op de sleuteldag te stellen zal een uurtje duren.
gr harm
760td m46
940lpt m90
940 lpt aut

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 11:50 #1337748 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valse
Grootste kans lijkt me valse lucht, ergens. Voor kleppen stellen kun je beste even contat opnemen met Alexander (asatter) als RC van die sleuteldag. Je zult geen brug nodig hebben, dus dat maakt het al weer wat makkelijker om in te passen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 12:04 #1337752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TPS
Ik had iets soortgelijks toen ik de stekker van de gasklepschakelaar vergeten was vast te maken. Zie <a href="/node/38419" target="_blank">hier</a>.
Uitlezen in Ruurlo is geen probleem, neem ik aan. Mochten ze er in de werkplaats geen tijd voor hebben dan kan het ook op de parkeerplaats. Er zijn meerdere leden (waaronder ikzelf) die daar een kastje voor hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 13:23 #1337766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sinds vorige week heb ik
Sinds vorige week heb ik hele goede resultaten gehaald met het schoonmaken van het gasklephuis (smurrie doet de gasklep niet helemaal meer sluiten). Check daarna het afstellen/klikken van de gasklepschakelaar. Kleine moeite, kan veel verschil maken!

Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2011 13:54 #1337768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelaar gasklephuis
Ik gok op de schakelaar van het gasklephuis. Het stationaire toerental wordt alleen teruggeregeld als je (vrijwel) stilstaat én als je het gaspedaal los hebt gelaten. Dat laatste wordt met de microschakelaar op de as van de gasklep geregistreerd.
Schoonmaken van het gasklephuis kan ook geen kwaad, maar heeft volgens mij geen effect de hoge stationairloop. Zonder CIS-klep moet dit ongeveer 500 tpm zijn, de rest regelt de CIS-klep bij. Bij een vervuild gasklephuis is dit basistoereental lager en pakt de motor bij starten wat moeilijker op.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2011 09:34 #1337851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bijna waar...

Ben 740 schreef : Sinds vorige week heb ik hele goede resultaten gehaald met het schoonmaken van het gasklephuis (smurrie doet de gasklep niet helemaal meer sluiten). Check daarna het afstellen/klikken van de gasklepschakelaar. Kleine moeite, kan veel verschil maken!

Ben

Niet helemaal waar wat je stelt. de gasklep hoort juist niet helemaal te sluiten, maar een kleine kier te hebben in 0-stand. Door smurrie loop je juist het gevaar dat de kier (gedeeltelijk) dichtgekoekt raakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 11:17 #1338030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt natuurlijk
Dat klopt natuurlijk, maar bij mij was het probleem dat door de smurrie, de gasklep niet ver genoeg kon sluiten, waardoor de schakelaar niet bediend werd. (alleen op warme motor als de smurrie lekker zacht geworden was en de gasklep er verder in kon zakken). Althans, dat is mijn conclusie. De gasklep hoort natuurlijk iets open te blijven staan in een schoon gasklephuis, om tot de 500 toeren van het basistoerental te komen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2011 16:13 #1338052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt alsof een rubberslang
bv die van en naar de cis-klep gescheurd is. Vaak aan de achterkant, waar je het net niet ziet.( verteerd door hitte en olie )
Valse lucht is net alsof de cis-klep meer open staat= hoger stationair.
Wie weet,  Rolf

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC