slang
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 11:30 #1089852
door V700 register
slang is gemaakt door V700 register
Nou ben ik onlangs begonnen met het vervangen van alle vacuumslangen. Ik gebruik daar benzineslang (4mm inwendig voor), wat prima voldoet. Wat ik me niet gerealiseerd heb, is dat er stiekem een behoorlijke lengte aan vacuumslangen onder je motorkap zit. Heb al twee keer een stuk van een meter gehaald, en vandaag nog een stuk van twee meter. Ik denk dat je met gemak een meter of 4 wel kwijt kan! Ongelooflijk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-12-2011 09:19 #1339190
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Stevig genoeg?
Ik dacht altijd dat vacuumslangen een bepaalde "wand stevigheid" en diameter moesten hebben om te voorkomen dat er meetfouten optreden. Weet iemand dit, of kan je inderdaad deze slangen zomaar vervangen door bijv. benzineslang?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2011 09:35 #1339192
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vast wel
De gebruikte benzineslang heeft een wanddikte van ongeveer 3 mm dus dat lijkt me ruimschoots stevig genoeg.
Bij benzineslang is het natuurlijk ook van belang dat er sprake is van een goede wandstevigheid. Daar staan immers enige barren benzinedruk op. Op vacuumslangen staat hooguit, wat zal het zijn, 1 tot 1,5 bar (lucht-)druk?
Bij benzineslang is het natuurlijk ook van belang dat er sprake is van een goede wandstevigheid. Daar staan immers enige barren benzinedruk op. Op vacuumslangen staat hooguit, wat zal het zijn, 1 tot 1,5 bar (lucht-)druk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2011 10:03 #1339196
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vacuum=onderdruk
Hoi,
Inderdaad ligt er een wir-war van slangen onder je motorkap.
De AMH heeft mij 4 mm ruitenwisserslang gegeven toen ik om vacuumslang vroeg (zag ik later op de rekening).
Ik geloof niet dat dat problemen oplevert, maar naar aanleiding van Wouter zijn vraag:
Op een vacuumslang staat geen druk, die wordt er juist uit weggezogen.
Een benzineslang (o.i.d.) moet tegen druk van BINNENUIT bestand zijn, de wand van een vacuumslang moet voorkomen dat hij wordt platgedrukt door de druk van BUITENAF.
b.v. een brandweerslang is bestand tegen zeg 10 atmosfeer, maar probeer er maar niet mee je vacuummengmestwagen te vullen want die zuigt hem binnen de korste keren plat!
Jaap
Inderdaad ligt er een wir-war van slangen onder je motorkap.
De AMH heeft mij 4 mm ruitenwisserslang gegeven toen ik om vacuumslang vroeg (zag ik later op de rekening).
Ik geloof niet dat dat problemen oplevert, maar naar aanleiding van Wouter zijn vraag:
Op een vacuumslang staat geen druk, die wordt er juist uit weggezogen.
Een benzineslang (o.i.d.) moet tegen druk van BINNENUIT bestand zijn, de wand van een vacuumslang moet voorkomen dat hij wordt platgedrukt door de druk van BUITENAF.
b.v. een brandweerslang is bestand tegen zeg 10 atmosfeer, maar probeer er maar niet mee je vacuummengmestwagen te vullen want die zuigt hem binnen de korste keren plat!
Jaap
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2011 10:11 #1339198
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Vacuum
Het zullen hooguit enkele tienden bar onderdruk zijn.
Verder dan -1 is nl onmogelijk!
Verder dan -1 is nl onmogelijk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2011 14:17 #1339216
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tsja
Bij ruitenwisserslang zou ik het een terechte vraag vinden, of gezien de geringe wanddikte zo'n slang bestand is tegen (iets) onderdruk. Maar bij benzineslang met 3 mm wanddikte?
Moderators: Jerry Stam