nog meer olie (droog)
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
Mijn B230F blokje drupte nog iets olie nadat er al heel wat keerringen zijn vervangen. Het oliespoor kwam tussen kop en blok vandaan, dus een nieuwe koppakking ertussen (laten zetten). Daar is ie nu olie dicht, maar het blok is nog nooit zo lek geweest als nu (grrrr). In ieder geval lekkage bij de ontsteking en voor op het blok. Dus is meteen de carterventilatie verdacht. De vlamdover is vrij. Nu is het plastic potje van de carterventilatie los geweest omdat daar ook een klein beetje olie lekte. Eén aansluiting aan het blok was voorzien van een rubber pakking, de andere niet, maar vanwege de mogelijke lekkage nu wel (niet volvo). Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Ik kan ff geen plaatje vinden in Vadis. (Wie heeft een verwijzing)
Kan er in het potje van de ventilatie ook iets dicht zitten? Daarnaast denk ik dat ik last heb van kantelende zuigers. Je hoort een licht tikje in de motor als ie koud is, en dat is zo goed als weg als de motor warm is. Volgens de kennis hier moet dat niet zo'n probleem zijn.
Inmiddels zijn zo'n beetje alle pakkingen en keerringen vernieuwd en natuurlijk de vlamdover. Het idee was dat met deze laatste nieuwe pakking het eindelijk droog zou zijn en ik kon gaan schrobben op straat. Ik kan nu bijna de brandweer bellen. Wie heeft er ideeen om mijn Exon Valdes te dichten? Intussen loop ik alle slangen nog maar even na. Zucht.....
groeten
Vincent
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
groeten
Vincent
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
groeten
Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een nieuwe ring aan de kant waar die wel hoort kan nooit kwaad. Ze worden hard op den duur en dichten dan niet meer af.
Je kunt het klusje wel klaren zonder het inlaatspruitstuk los te halen. Ik heb toen ik het deed wel het gasklephuis en CIS-klep erafgehaald en meteen maar een schoonmaakbeurtje gegeven. Daardoor had ik ook wat meer ruimte om bij de olieafscheider te komen. Kijk wel uit dat je het retourpijpje niet het carter in drukt.
<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSealsBelt...ntilation_A_Treatise " target="_blank">Hier, hier en hier nog wat meer informatie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik leef met je mee, ik heb een 940 uit '96 en tot nu toe bijna alles wat rubber is en af moet sluiten vernieuwt.
Alle slangen ook vernieuwd want als er 1 droog is dan zijn ze het allemaal.
Het is maar goed dan Volvo geen condooms maakt want daar had ik niet veel vertrouwen in gehad.
Ik had ook dat het door de koppakking kwam, deze is dus bij mij ook nieuw.
Ik moet nu net als jij het karterontluchtingspotje de rubberring vernieuwen.
Dat is veel werk want alles aan de inlaatkant moet los anders kan je er nier bij.
Toen mijn koppakking vernieuwd is heeft hij ook nog nooit zo erg gelekt als daarvoor.
Het is of er druk kwam op andere plekken omdat de koppakking dicht was.
Op de terugweg van deze reparatie een 200 Km had hij er 1 liter olie uitgegooit.
Maar 1 ding weet ik zeker het komt een keer omder controle en dan is het tijd om te genieten van mijn 940.
Maar er blijft werk aan de winkel, want anders had jij en ik een nieuwe moeten kopen.
Groten John
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
Ik heb gasklephuis er al af. Dat geeft meer ruimte. Die is trouwens best bruin aan de binnenzijde, dus poetsen. Als ook de cisklep eraf is, kan ik er wel bij. Dus zoals Pietjeprecies al zei, kan het inlaatspruitstuk blijven zitten. Ik heb het gehele carterventilatie deel vanmiddag nieuw besteld. De slangen begonnen aan de uiteinden al in te scheuren, en de olieafscheider zal ook wel 25 jaar oud zijn en misschien vol prut. Alles weer fris en hopelijk droog.johnvang schreef :
Dat is veel werk want alles aan de inlaatkant moet los anders kan je er nier bij.
groeten
Vincent
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat lukt voor de goeie orde, enkel bij auto's ZONDER EGR, want de twee boutjes daarvan zitten heel ongelukkig vast, de bevestiging van de carterventilatiepot tegenhoudend.Pietjeprecies schreef : Je kunt het klusje wel klaren zonder het inlaatspruitstuk los te halen. Ik heb toen ik het deed wel het gasklephuis en CIS-klep erafgehaald en meteen maar een schoonmaakbeurtje gegeven.
De EGR moet er dus af, om er bij te kunnen.
Met LPI wordt de uitdaging weer ietsje groter......maar LPI zonder EGR, dat moet lukken ja.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik neem aan dat je de keerringen vooraan hebt vervangen? Zitten die er vel goed in?Indien ietsje scheeef, kunnen die behoorlijk lekken.....Tampert81 schreef : Wie heeft er ideeen om mijn Exon Valdes te dichten? Intussen loop ik alle slangen nog maar even na. Zucht.....
en de olieretourleiding van de turbo? Zit daar de ring in en zit die goed?
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko