volvo 740 slecht stationair lopen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2011 18:22 #1089489
door V700 register
volvo 740 slecht stationair lopen is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,
sinds een paar dagen loopt mijn volvo erg slecht stationair. wanneer ik voor een stoplicht sta zwabbert het toerental en dat is goed te zien op de toerenteller. ik ben dit weekend maar met de andere auto op pad geweest omdat ik het niet vertrouwde. kan dit de lambdasonde zijn? of zou het een iets minder duidelijke oorzaak hebben. overigens deed hij dit een keertje en toen ging het waarschuwingslampje aan, ma naar resetten van de computer was er weer niets aan de hand
Groeten, Erik Snel
sinds een paar dagen loopt mijn volvo erg slecht stationair. wanneer ik voor een stoplicht sta zwabbert het toerental en dat is goed te zien op de toerenteller. ik ben dit weekend maar met de andere auto op pad geweest omdat ik het niet vertrouwde. kan dit de lambdasonde zijn? of zou het een iets minder duidelijke oorzaak hebben. overigens deed hij dit een keertje en toen ging het waarschuwingslampje aan, ma naar resetten van de computer was er weer niets aan de hand
Groeten, Erik Snel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2011 19:32 #1333564
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het KAN de lambdasonde zijn, maar net zo goed wat anders. Het waarschuwingslampje met de omgekeerde Y geeft namelijk NIET aan of de sensor goed werkt/een fout geeft. Als het lampje brandt is het mengsel niet goed, te arm of te rijk. Kan aan van alles liggen. Makkelijke controle die je eerst kunt doen is kijken of er lekkages/valse lucht wordt aangezogen, vanaf het luchtfilter naar het blok. Als je de foutcodes kunt uitlezen is dat ook aan te bevelen. Waarschijnlijk zit er een kastje bij de veerpoot aan bestuurderszijde. Als dat er zit, kun je foutcodes uitlezen voor <a href="/node/374" target="_blank">injectie</a> en <a href="/node/376" target="_blank">ontsteking</a>. Er kunnen maximaal 3 foutcodes per computer (injectie en ontsteking) in, het is aan te bevelen eerst de oude codes te wissen, een stukje te rijden en dan uit te lezen. Dan weet je zeker dat je "verse" foutcodes te pakken hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 19:16 #1333708
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foutcodes
ik heb vandaag de foutcodes proberen uit te lezen, helaas geen resultaat. morgen rij ik ermee naar mijn werk en ik hoop dat hij onderweg de fout ingaat. ik heb nog wel een aanvullende vraag, er zitten twee contacten om het stekkertje in te doen. nummer twee is voor de injectiecomputer, maar voor wat is nummer 4? of maakt dat niets uit bij deze auto.
Moderators: Jerry Stam