Brandstoffilter vervangen met of zonder benzine?
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 16:48 #1089372
door P.J. Bus
Brandstoffilter vervangen met of zonder benzine? is gemaakt door P.J. Bus
Ik las op het forum dat het regelmatig vervangen van het brandstoffilter niet onverstandig is (bij 75k?). Aangezien de auto 187k heeft gelopen op benzine wil ik hem zelf gaan vervangen. Ik heb er een besteld met nieuwe koperen ringen. Waar moet ik op letten bij het vervangen en moet ik de nieuwe vol met benzine plaatsen net als bij een diesel of is dat niet nodig vanwege de twee benzinepompen (in tank en onder het chassis)?
En waar blijft de eventuele lucht dan in de leidingen. Bij een diesel gaat de lucht met de diesel in de tank retour.
En waar blijft de eventuele lucht dan in de leidingen. Bij een diesel gaat de lucht met de diesel in de tank retour.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 16:57 #1332729
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoeft niet gevuld
Je kunt de filter er gewoon 'droog' tussenplaatsen. Gelukkig maar anders is het nog een heel geknoei. Mijn eigen filter heb ik ook in de bitumenspray gezet, omdat die een keer was doorgeroest. Dus inderdaad af en toe vervangen kan geen kwaad. Bij mijn weten is er wel een retourleiding trouwens voor de benzine.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 17:15 #1332730
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja, droog
Ja, Benzine redblocks hebben ook een retourleiding.
Lucht word er gewoon uitgeperst en verdwijnt via de retour weer in de tank.
Het kan wel even duren voordat het blokje weer aanslaat als je het filter hebt vervangen en gaat starten.
Gewoon blijven doorstarten om de lucht eruit te werken.
Een andere optie is:Even los 12V+ op de brandstofpomp(en) zetten. Dan word de lucht eruit gepompt en dan pas starten en dan slaat ie meteen aan.
Wel even in de Bitumen zetten, anders rot-roest ie weg.
EDIT: Ik weet niet wat voor Volvo Federer heeft en of dit een belastingvrije is met Carburateur (word nergens vermeld) Het zou zomaar kunnen zijn dat de carburateur versie GEEN retourleiding heeft. (is mij onbekend)
Groeten,Gerben
Lucht word er gewoon uitgeperst en verdwijnt via de retour weer in de tank.
Het kan wel even duren voordat het blokje weer aanslaat als je het filter hebt vervangen en gaat starten.
Gewoon blijven doorstarten om de lucht eruit te werken.
Een andere optie is:Even los 12V+ op de brandstofpomp(en) zetten. Dan word de lucht eruit gepompt en dan pas starten en dan slaat ie meteen aan.
Wel even in de Bitumen zetten, anders rot-roest ie weg.
EDIT: Ik weet niet wat voor Volvo Federer heeft en of dit een belastingvrije is met Carburateur (word nergens vermeld) Het zou zomaar kunnen zijn dat de carburateur versie GEEN retourleiding heeft. (is mij onbekend)
Groeten,Gerben
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2011 18:37 #1332743
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic type motor
Hoi Gerben,
Is inderdaad een belastingvrije met B200E motor, K-jetronic.
Is inderdaad een belastingvrije met B200E motor, K-jetronic.
Moderators: Jerry Stam