Wat een gewicht..
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2011 23:10 #1331834
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Roken..
Wat rookte jullie dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2011 15:18 #1331882
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zulke
Zulke asbakken hebben wij ook
Daf, Volvo en Caterpillar (in volgorde van toenemende grootte), afgedankte zuigers uit hulpmotoren van de schepen. Net in de groef voor de onderste zuigerveer doorzagen, dan je net nog in de ruimte van het drijfstanglager uit. Scheelt zagen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2011 17:31 #1331893
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zuigers/pistons
Ik heb er verschillende thuis staan, een paar hele grote uit diesels. Kon ik zo afhalen bij een motoren revisie berdijf en gebruik ze ook als asbakken. Ik rook siageren, niks meer en minder. Trouwens in de begintijd van de V700 vereniging had ik een grote kist met zuigers weten te bemachtigen van een motorenrevisiebedrijf. Meeste waren zuigers van dikke grote diesels die we verkochten op de stand van de VKB voor 2 gulden per stuk om de kas te spekken. Dat liep als een trein!... Ik weet niet of je tegenwoordig met de huidige schrootprijs een grote kist aluminium zuigers nog gratis meekrijgt... Destijds was het geen probleem./ Liever kwijt dan rijk!!
Robert
Robert
- Frank van der Zee (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2011 11:44 #1331948
door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Bwaaah.
Mijn vrouw denkt dat ik gek ben, omdat ik vrijwillig naar een roestpreventiedagje ga.
Als ik een motorblok naar binnen sleep woon ik ook alleen. Ik zit me hier te bescheuren. Wat kan gek zijn toch leuk zijn.
Mazzel
Als ik een motorblok naar binnen sleep woon ik ook alleen. Ik zit me hier te bescheuren. Wat kan gek zijn toch leuk zijn.
Mazzel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2011 17:51 #1331975
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja grappig wat je als
Ja grappig wat je als vrijgezel weer wel kunt doen. Ik beperk het toch maar tot de schuur. Want inclusief mijn rallycross avonturen heb ik toch een ardige hoeveelheid prullaria gescoord (en nee dan bedoel ik niet de bekers...).
Zoals een lichtmetalen velg die finaal in 2 helften is gebroken. Een cilinderkop waar de kleppen van cilinder 1 op zijn kant in zitten. Een paar zuigers met een gat er in (dus ook niet meer te gebruiken als asbak). Een spatbord waar zo lijkt het een tank overheen is gegaan, wat eigenlijk ook wel klopt want het was een Volvo 240. Verder nog een aantal versnellingsbaktandwielen in verwrongen staat of als een slecht gebit (er missen wat tandjes).
ACHTERAF zijn dat leuke dingen, op het moment zelve meestal niet zo...
Zoals een lichtmetalen velg die finaal in 2 helften is gebroken. Een cilinderkop waar de kleppen van cilinder 1 op zijn kant in zitten. Een paar zuigers met een gat er in (dus ook niet meer te gebruiken als asbak). Een spatbord waar zo lijkt het een tank overheen is gegaan, wat eigenlijk ook wel klopt want het was een Volvo 240. Verder nog een aantal versnellingsbaktandwielen in verwrongen staat of als een slecht gebit (er missen wat tandjes).
ACHTERAF zijn dat leuke dingen, op het moment zelve meestal niet zo...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2011 18:27 #1331982
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De "Vergulde Zuiger"
Hej Robert,
Mijn "Vergulde Zuiger" staat nog steeds in mijn kantoortje! Met daarin veel visitekaartjes van relaties. Komt dus nog steeds van pas!!
Groet, Lieme Huib
Mijn "Vergulde Zuiger" staat nog steeds in mijn kantoortje! Met daarin veel visitekaartjes van relaties. Komt dus nog steeds van pas!!
Groet, Lieme Huib
Moderators: Jerry Stam