schudden motor volvo 960
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2011 18:56 #1088924
door V700 register
schudden motor volvo 960 is gemaakt door V700 register
Na het vervangen van mijn bougies gaat de auto na een tijdje rijden (10 min) schudden en lijkt dus op een minder aantal cilinders te rijden. Heb de bougies bij een automaterialen zaak gehaalt, zij hebben op kenteken nagekeken welke type erin zou moeten. Zal snel merk en type posten, (volgens mij NGK). Tevens lijkt de motor warmer te worden dan anders. (momenteel water in koelsysteem gezien reeds opgeloste lek koelsysteem). Wanneer ik de motor een tijdje uitzet, kan ik vervolgens weer een stuk rijden zonder dat de auto gaat schudden. Het probleem lijkt dus tempratuur gerelateerd.
Nou vroeg ik me af wat voor type bougies erin moeten, het gaat om een volvo 960 3.0i uit 1995.
Wanneer ik op internet zoek, op kenteken, dan zijn er meerdere mogelijk met verschillende eigenschappen.
Thijs
Nou vroeg ik me af wat voor type bougies erin moeten, het gaat om een volvo 960 3.0i uit 1995.
Wanneer ik op internet zoek, op kenteken, dan zijn er meerdere mogelijk met verschillende eigenschappen.
Thijs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2011 19:26 #1329633
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Volvo origineel
Volvo nummer 8642661 zijn de bougies die er origineel inhoren.
Prijs 30,75€ bij ....
Prijs 30,75€ bij ....
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2011 21:21 #1329653
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Connector
Check de connectoren van bobines even.
De kit waarmee de 2 busjes in de connector vast zitten verweert waardoor de busjes slecht op het bijbehorende pennetje in de bobine gestoken kunnen zijn.
De kit waarmee de 2 busjes in de connector vast zitten verweert waardoor de busjes slecht op het bijbehorende pennetje in de bobine gestoken kunnen zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2011 18:38 #1329857
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vandaag 6-tal nieuwe
vandaag 6-tal nieuwe originele volvo bougies in blok geplaatst. Na de test rit stond er een brede lach op mijn gezicht. Motor draaide weer als een naaimachine. Kneep hem als een dief, dacht aan grote problemen motorblok zelf.
groet Thijs
groet Thijs
Moderators: Jerry Stam