760 B230ET komt belast niet op toeren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2011 23:47 #1088547 door V700 register
760 B230ET komt belast niet op toeren is gemaakt door V700 register
Besten,
Al enige tijd kamp ik met het probleem van mijn 760 TIC met een B230ET.
Probleem: Tot ±2200 toeren trekt en rijd de auto perfect. Maar zodra je daar overheen gaat, is het net alsof je in de toerenbegrenzer zit. Als ik gewoon flink gas geef blijft hij daar steken en valt vervolgens 1000 toeren terug, hersteld zich dan, om vervolgens weer toeren op te bouwen en hetzelfde ritueel te beginnen. Onbelast is er niets aan de hand. De overgang tussen perfect lopen en inhouden is nogal scherp.
Een probleem wat hier veel op lijkt is in een andere topic al besproken (<a href=" volvo700vereniging.nl/node/35343 "> volvo700vereniging.nl/node/35343 ) maar omdat het om een ander type gaat werdt ik gevraagd een nieuw topic te starten.
Ik ben zeer benieuwd of jullie hier een idee bij hebben, misschien kan ik eerdaags even een filmpje maken ofzo.Alvast bedankt voor het meedenken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2011 00:00 #1326741 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iets
iets meer simtonen zou het makkelijker maken, maar puzzelen is leuk dus daar gaan we dan,

Komt tot een bepaalt aantal toeren om vervolgens terug te vallen schokt hij dan ook bij het opvoeren van de toeren????

Als hij ook schokt verdenk ik je benzine filter, en anders zou ik serieus je injectoren laten reinigen of andere,
Wat ook nog kan zijn is dat je de verkeerde injectoren er in hebt zitten.

Tom.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2011 00:04 #1326742 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Kan er naast zitten maar..
Tom,
Volgens mij is dit ook die wagen die Niet of heeel slecht liep, bij de sleuteldag van Nordicar, die jij organiseerde laatst.
Volgens mij was de oplossing toen dat het vliegwiel verkeerd zat, waardoor de onsteking ernaast zat.
Kan er naast zitten..als dat zo is..excuses dan.
Mogelijk dat er wel meer mee geprutst is toentertijd om de de "oplossing" te vinden..misschien dat dit zich nu "Wreekt?"
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2011 00:16 #1326744 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Meen dat daar een B230FT in is gegaan en geen ET? maar ook ik kan de plank is slaan(gelukkig ben ik geen timmerman want dat zou nooit goed komen)
EDIT: dit is een andere Gerben, andere kleur END EDIT:
Tom.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2011 00:19 #1326748 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Duidelijk.

TGTF schreef : EDIT: dit is een andere Gerben, andere kleur END EDIT:

<div class="content">Ok! Dan heb ik niks gezegd!
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2011 09:23 #1326759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nein

TGTF schreef : Als hij ook schokt verdenk ik je benzine filter, en anders zou ik serieus je injectoren laten reinigen of andere,Wat ook nog kan zijn is dat je de verkeerde injectoren er in hebt zitten.

Verkeerde injectoren: hij heeft het goed gedaan.. Dus verkeerde injectoren lijkt me bijzonder?

gerryberrie schreef : Volgens mij is dit ook die wagen die Niet of heeel slecht liep, bij de sleuteldag van Nordicar, die jij organiseerde laatst.

Ik ben nog nooit op een sleuteldag geweest en het is 100% een B230ET.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2011 11:12 #1326767 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Filmpje
Zojuist een stukje wezen rijden en een filmpje gemaakt.
<a href="
">

Ik reed continuu vol gas, tegen de kickdown aan, totdat ik het filmen stopte.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2011 11:19 #1326768 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Klinkt bekend
Ooit een identieke 230ET gehad waarbij deze ook inhield bij hogere toeren +_2500. Het bleek toen de drukregelaar (tussen de leiding naar de inspuitventielen) te zijn die niet goed meer functioneerde. (Het volvonummer van dat ding was toen 3517063 maar dat moet je even checken) De LMM heb je al gecontroleerd?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2011 18:02 #1326788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Drukregelaar

RVL schreef : Het bleek toen de drukregelaar (tussen de leiding naar de inspuitventielen) te zijn die niet goed meer functioneerde.

Kijk aan, dat zijn ervaringen..:D Vanmiddag gelijk rondgebeld waar ze zo'n ding hadden. Mn vader even ingezet en die komt er dalek mee thuis.
Hopelijk is het dan opgelost:D Dan kan alles wat los ligt weer op zn plaats.k'Hoop dat dat ding een beetje zelf te monteren is?..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 21:30 #1327991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ondertussen
Besten,
Ondertussen zijn we alweer enige tijd verder. Waaronder een festival en andere tijdrovende dingen.
Toen ik de benzinedrukregelaar probeerde te monteren zag ik ineens dat de inlaatslang (voor het gasklephuis) wel erg los zat. Ik was stomverbaasd, dit had ik nog niet eerder gezien (iedereen die de motor heeft bekeken heeft er overheen gekeken). Aangeschroeft &gt; problem solved.
Dank voor het meedenken in ieder geval. Excuses voor het vervuilen van het forum :$

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC