16V is stationair wat "zoekerig" maar niet extreem.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2011 23:29 #1088390
door Gerben Mol
16V is stationair wat "zoekerig" maar niet extreem. is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Mijn 16V draait stationair wat "zoekerig", niet dat ie van hot naar her springt, maar hij varieert iets van 10 tot 20 toeren.
Dus 900, 910, 895..etc
De toerentellernaald zie je dus ook de hele tijd "kwispelen". maar hij blijft netjes rond de 900 "hangen".
Je hoort de motor ook niet echt sneller of langzamer gaan maar het is wel "voelbaar" in de wagen dat ie wat zoekt, omdat ie de hele tijd wat loopt te zoeken en te doen maakt ie afentoe ook wel een kleine mislag op een cilinder, niet dat ie totaal niet meedoet, maar het mengsel eventjes voor die cilinder er wat naast zit.
CISklep is schoon en zelfs vervangen. geen resultaat.Injectoren ook, geen resultaat.Lambdasonde is Nieuw.
Het is een klein dingetje, maar ik iriteer me er, vooral bij File-rijden, mateloos aan.
Hou je hem met je pedaal op bv 1100 toeren, is er niks aan de hand.
Koppel je zonder gas te geven, is er niks aan de hand en pakt ie hem goed op.
Groeten,Gerben
Mijn 16V draait stationair wat "zoekerig", niet dat ie van hot naar her springt, maar hij varieert iets van 10 tot 20 toeren.
Dus 900, 910, 895..etc
De toerentellernaald zie je dus ook de hele tijd "kwispelen". maar hij blijft netjes rond de 900 "hangen".
Je hoort de motor ook niet echt sneller of langzamer gaan maar het is wel "voelbaar" in de wagen dat ie wat zoekt, omdat ie de hele tijd wat loopt te zoeken en te doen maakt ie afentoe ook wel een kleine mislag op een cilinder, niet dat ie totaal niet meedoet, maar het mengsel eventjes voor die cilinder er wat naast zit.
CISklep is schoon en zelfs vervangen. geen resultaat.Injectoren ook, geen resultaat.Lambdasonde is Nieuw.
Het is een klein dingetje, maar ik iriteer me er, vooral bij File-rijden, mateloos aan.
Hou je hem met je pedaal op bv 1100 toeren, is er niks aan de hand.
Koppel je zonder gas te geven, is er niks aan de hand en pakt ie hem goed op.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2011 00:31 #1325789
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic muziek
wat harder zetten en kijken naar andere automobilisten,
Dat hij wat zoekt in de toeren betekend gewoon dat hij hem aan het bij regelen is waar je weinig aan kan veranderen, rij voor de grap n keer in een ford galaxy, dan neem je die lichte toeren wissel voor lief hahahahaha, de witte heeft het erger maar dat komt gewoon door de verdeler/rotor, kabels en bougies, want die moet ik van de week gewoon even vervangen maar echt nodig is het nog niet met een verbruik van 1 liter op 11 kilometer momenteel dus ik klaag niet hahahaha.
Tom.
Dat hij wat zoekt in de toeren betekend gewoon dat hij hem aan het bij regelen is waar je weinig aan kan veranderen, rij voor de grap n keer in een ford galaxy, dan neem je die lichte toeren wissel voor lief hahahahaha, de witte heeft het erger maar dat komt gewoon door de verdeler/rotor, kabels en bougies, want die moet ik van de week gewoon even vervangen maar echt nodig is het nog niet met een verbruik van 1 liter op 11 kilometer momenteel dus ik klaag niet hahahaha.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2011 12:21 #1325811
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zoo hoort dat toch ;-)
Sowieso iets heel gewoons. Er is zo veel waar dat toerental door beïnvloed wordt..
Maar je kan het redelijk verhelpen: stationair toerental zeer precies afstellen. Als je de slang tussen CIS-klep en luchtslang helemaal dicht knijpt en vervolgens met een (losse) digitale toerenteller je stationair via het kleine schroefje op de gasklep afstelt op 450tpm.
Laatst bij de APK heb ik dat gedaan bij Svenska Bildelar in Lienden en meteen mij zompige CIS_klep vervangen en stationair is super constant.
Maar je kan het redelijk verhelpen: stationair toerental zeer precies afstellen. Als je de slang tussen CIS-klep en luchtslang helemaal dicht knijpt en vervolgens met een (losse) digitale toerenteller je stationair via het kleine schroefje op de gasklep afstelt op 450tpm.
Laatst bij de APK heb ik dat gedaan bij Svenska Bildelar in Lienden en meteen mij zompige CIS_klep vervangen en stationair is super constant.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2011 12:28 #1325813
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Tja goede oplossingen.
Inderdaad iets heels kleins, maar mijn oude B230F (8v) had dat niet, en liep strak stationair.
Vandaar dat ik me er wat aan stoor, dat mijn B234F, met balansassen nogwel (die de B230F niet had) wel zo loopt te kwispelen.
Zal er waarschijnlijk maar mee moeten leren leven.
Zal de muziek wat harder zetten en een plaatje voor de toerenteller plakken
Heb het gasklephuis al een paar keer afgesteld, op gevoel dan, maar wel netjes op 500 bij dichte CISklep slang, en netjes 900 gewoon stationair.
Groeten,Gerben
Vandaar dat ik me er wat aan stoor, dat mijn B234F, met balansassen nogwel (die de B230F niet had) wel zo loopt te kwispelen.
Zal er waarschijnlijk maar mee moeten leren leven.
Zal de muziek wat harder zetten en een plaatje voor de toerenteller plakken
Heb het gasklephuis al een paar keer afgesteld, op gevoel dan, maar wel netjes op 500 bij dichte CISklep slang, en netjes 900 gewoon stationair.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2011 12:56 #1325820
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afstellen enzo...
jep, had ook zelf al regelmatig wat lopen afstellen (op gevoel) maar met zo'n digitale toerenteller scheelt toch wel heel veel, als het dan precies gebeurt.
De 8V is gewoon veel makkelijker in zijn stationair. De computer is daar minder streng of iets dergelijks. De 16V is ook extreem veel gevoeliger voor valse lucht dan de 16V. Als het allemaal goed afgesteld, schoon en intact is dan loopt de 16V sowieso mooier maar er is wat meer werk nodig om hem zo te krijgen en houden
De 8V is gewoon veel makkelijker in zijn stationair. De computer is daar minder streng of iets dergelijks. De 16V is ook extreem veel gevoeliger voor valse lucht dan de 16V. Als het allemaal goed afgesteld, schoon en intact is dan loopt de 16V sowieso mooier maar er is wat meer werk nodig om hem zo te krijgen en houden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam