BDP sensor
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2011 18:15 #1088220
door Mathy van Nisselroy
BDP sensor is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Ik heb net een nieuwe BDP sensor gekocht bij Avodie. Het zou er een zijn van Bosch. Maar er staat gewoon "Volvo 3547847" op. Heb ik dan toch een originele?
groetjes
Mathy
Ik heb net een nieuwe BDP sensor gekocht bij Avodie. Het zou er een zijn van Bosch. Maar er staat gewoon "Volvo 3547847" op. Heb ik dan toch een originele?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-07-2011 18:48 #1324633
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic BDP sensor
Hoi,
Nummer is goed. Is omgerekend naar nieuw volvo-nummer.
Nummer is goed. Is omgerekend naar nieuw volvo-nummer.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2011 19:15 #1324635
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic "Bosch"
Hallo Godspeed
Dat het nummer goed is weet ik. Maar wat me verbaast is dat er een Volvo nummer staat op iets dat als "van Bosch" verkocht wordt. Ik neem aan dat op Bosch spullen gewoon "Bosch" staat, tenzij ze speciaal voor Volvo (of een ander merk) gemaakt zijn. Maar dat staat er meen ik niet op.
groetjes
Mathy
Dat het nummer goed is weet ik. Maar wat me verbaast is dat er een Volvo nummer staat op iets dat als "van Bosch" verkocht wordt. Ik neem aan dat op Bosch spullen gewoon "Bosch" staat, tenzij ze speciaal voor Volvo (of een ander merk) gemaakt zijn. Maar dat staat er meen ik niet op.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2011 20:23 #1324646
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo
Volvo zelf maakt die sensoren ook niet natuurlijk, die koopt ze ook in bij Bosch, of een andere firma. Alleen zal er dan een ander logo'tje in de mal zitten

- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-07-2011 20:29 #1324650
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Krukassensor
Nieuwe onderdelen zijn aftermarket onderdelen gebouwd door een onafhankelijke fabrikant als NGK, Bosch, Scantech, Zweedse Car Parts en anderen. Soms zijn het precies dezelfde onderdelen die je zou krijgen van een Volvo-dealer. Bijvoorbeeld Bosch ontsteking onderdelen worden geleverd in een doos Bosch in plaats van een VOLVO doos, maar ze zijn precies hetzelfde.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2011 21:20 #1324662
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Punt
Hallo Volvisti
Maar dat is nu net het punt. Het zou van Bosch zijn en niet van Volvo en toch staat er "Volvo 3547847" op. Als het als "Bosch" verkocht wordt, dan hoort er toch "Bosch" op te staan. Ook al wordt exact hetzelfde in een ander doosje cq zakje als Volvo verkocht.
groetjes
Mathy
Maar dat is nu net het punt. Het zou van Bosch zijn en niet van Volvo en toch staat er "Volvo 3547847" op. Als het als "Bosch" verkocht wordt, dan hoort er toch "Bosch" op te staan. Ook al wordt exact hetzelfde in een ander doosje cq zakje als Volvo verkocht.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-07-2011 23:39 #1324686
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 'nieuwe onderdelen'
Ik vermoed dat het met nieuwe Bosch onderdelen is 'gereviseerd' en de verkoper heel eerlijk is.
Ook als ze wel in een origineel Volvo doosje worden verkocht, met het nummer zegt dat niet alles, kan het om een gereviseerd/gerecycled artikel gaan.
Ooit gehoord van GCP, onderdeel vanhet ECRIS recycle bedrijf van Volvo in Jonköping ? Daar worden veel onderdelen gerecycled en in blauwe doosje via de dealers verkocht. Overigens geldt volledige Volvo garantie. Voor niet meerin productie zijn de typen gaat dit via GCP (Genuine Car Parts)
ECRIS is het moederbedrijf,Volvo heeft een 51% belang, wordt gerund door Hans Hartmann.
Mede door mileu eissen spant Volvo zich in om zo veel mogelijk parts te recyclen of af te voeren.
Ook als ze wel in een origineel Volvo doosje worden verkocht, met het nummer zegt dat niet alles, kan het om een gereviseerd/gerecycled artikel gaan.
Ooit gehoord van GCP, onderdeel vanhet ECRIS recycle bedrijf van Volvo in Jonköping ? Daar worden veel onderdelen gerecycled en in blauwe doosje via de dealers verkocht. Overigens geldt volledige Volvo garantie. Voor niet meerin productie zijn de typen gaat dit via GCP (Genuine Car Parts)
ECRIS is het moederbedrijf,Volvo heeft een 51% belang, wordt gerund door Hans Hartmann.
Mede door mileu eissen spant Volvo zich in om zo veel mogelijk parts te recyclen of af te voeren.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2011 00:01 #1324694
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Erg goed gedaan
Hallo Ed
Als ze dit ding hebben gereviseerd hebben ze het wel heel goed gedaan. Bij deze BDP sensors lost de kabel nog wel eens op, doordat ie niet echt goed tegen olie kan. En daar staat nu net "Volvo 3547847" op.
Ik denk dat zich ergens iemand heeft vergist. In mijn voordeel.
groetjes
Mathy
Als ze dit ding hebben gereviseerd hebben ze het wel heel goed gedaan. Bij deze BDP sensors lost de kabel nog wel eens op, doordat ie niet echt goed tegen olie kan. En daar staat nu net "Volvo 3547847" op.
Ik denk dat zich ergens iemand heeft vergist. In mijn voordeel.
groetjes
Mathy
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
27-07-2011 00:39 #1324699
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Original Equipment
Original Equipment Manufacturer (OEM) is een bedrijf dat producten levert ten behoeve van een merkleverancier. De merkleverancier verwerkt het product in eigen producten alsof het een eigen fabricaat is. Het verwerkte product kan uiteenlopen van <a href="/wiki/Schokdemper" title="Schokdemper">schokdempers</a> tot <a href="/wiki/Harde_schijven" title="Harde schijven">harde schijven</a>. OEM komt vooral voor in de computer- en automobielindustrie.
Vooral remonderdelen, uitlaten, schokbrekers en sensors hebben een OEM-versie. Er zijn echter ook concurrerende fabrikanten die passende onderdelen maken. Deze onderdelen worden in de volksmond wel onterecht 'imitatie' genoemd. Duurdere Duitse automerken kunnen als schokbrekerleverancier bijvoorbeeld het gerenommeerde merk Sachs kiezen, terwijl het merk Monroe in veel gevallen een kwalitatief minder maar ook goedkoper alternatief kan bieden. Sachs is dan OEM, maar Monroe wordt tekortgedaan met de kwalificatie 'imitatie'.
Vooral remonderdelen, uitlaten, schokbrekers en sensors hebben een OEM-versie. Er zijn echter ook concurrerende fabrikanten die passende onderdelen maken. Deze onderdelen worden in de volksmond wel onterecht 'imitatie' genoemd. Duurdere Duitse automerken kunnen als schokbrekerleverancier bijvoorbeeld het gerenommeerde merk Sachs kiezen, terwijl het merk Monroe in veel gevallen een kwalitatief minder maar ook goedkoper alternatief kan bieden. Sachs is dan OEM, maar Monroe wordt tekortgedaan met de kwalificatie 'imitatie'.
Moderators: Jerry Stam