'94 Vovlo 960 station motor probleem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ten eerste: Hallo! Ik ben hier nieuw en totaal nieuw met volvo's. Eigenlijk ook weer niet zo nieuw, mijn eerste auto was een volvo 66, wat eigenlijk meer een dafje is, maar goed..
Op het moment ben ik in de USA om een roadtrip te doen met mijn vrouw. Van Los Angeles naar New York. We hebben in LA een Volvo gekocht mede omdat het een betrouwbare auto leek te zijn (in tegenstelling met de amerikaanse auto's) Het is een automaat en hij reed inderdaad heel lekker.
Totdat we na ongeveer 3000km problemen begonnen te krijgen met de motor. Het begon met schokjes tot het moment dat we stil stonden op een berg. Even wachten en starten en weer gaan. Wat bleek nou bij de eerste de beste garage.. Één cilinder vonkte niet. Na alles gecheckt te hebben bleek: Bogies in orde, compressie perfect, bedrading in orde, de COIL (zoals ze die hier noemen) vonkte alleen niet. Toen hebben we de coils omgewisseld met een andere cilinder en bleek dat die coil in orde te zijn. Maar in de desbetrevende cilinder wilde de nieuwe coil niet vonken. De mechanic vertelde dat het aan de computer moest liggen.
We waren midden in de bergen in california dus besloten ermee verder te rijden tot we een volvo dealer vonden. We hebben ondertussen alweer 1600km gereden en hij rijd op zich oke, alleen hij schud bij lage toeren heftig en in de stad valt de motor soms uit als het druk is en we veel in lage toeren rijden.
Andere problemen zijn: de automaat schakelt omregelmatig. Zelf denk ik dat het komt omdat hij automatisch hoge toeren wil houden omdat de motor dan meer kracht heeft. Omdat hij dus maar op 5 (ipv 6) cillinders rijd heeft hij in de bergen niet zoveel kracht, dat maakt in principe niet zoveel uit. Maar een ander probleem wat erbij gekomen is, is dat de aanjager niet meer werkt en dat is best vervelend als je door Death Valley rijd en het 45 graden is..
Ik weet niet of het allemaal met elkaar te maken heeft, maar het komt wel allemaal te gelijk. O ja trouwens, we zijn bij de volvo dealer geweest en die vragen zo belachelijk veel geld dat we hebben besloten ermee door te rijden tot hij er helemaal met stopt.. Ik hoop dat iemand ons kan helpen met een wat tips!!
Dank jullie wel!!
Ambra en Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Het voorkomt ook dat de bobine(coil) modules overlijden.
Ga naar een kleinere garage die in volvo's doet en toegang heeft tot een scrapyard.
Dan ben je voor iets van 100 - 200 dollar klaar.
Voor de fan demonteer je het dashboardkastje en fabriceer je een directe verbinding op je fan.
Het zal nl het regelmodule zijn voor de fan, onderdeel van de ecc installatie,wat stuk is. Vierkant kastje van 11 bij 11 cm op het aircohuis, aan de binnenkant zitten ribbels. Is ook uit te wisselen.
Voor de automaat: kijk of er voldoende automaatolie inzit. ATF dextron3, zonodig bijvullen en doorrijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga het uitzoeken en naar een garage!
Nogmaals Dank!!
Rik
ps. Kan zoiets aan de computer liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank je wel! We rijden vandaag naar een koelere plek waar ik is even onder de auto kan liggen! Nu in Vegas waar het nogal warm is.. 45 graden...Adrian schreef :
Voor de fan demonteer je het dashboardkastje en fabriceer je een directe verbinding op je fan.
- bij mij zit er een airbag voor en ik kan de fan maar niet vinden.. Waar moet ik precies op letten?
Het zal nl het regelmodule zijn voor de fan, onderdeel van de ecc installatie,wat stuk is. Vierkant kastje van 11 bij 11 cm op het aircohuis, aan de binnenkant zitten ribbels. Is ook uit te wisselen.
Voor de automaat: kijk of er voldoende automaatolie inzit. ATF dextron3, zonodig bijvullen en doorrijden.
- hoe check ik dat?
Dank Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Is het Olie Niveau te laag of (veels) te hoog, dan gaat de Automaat moeilijk doen.
Kijk ook even naar de kleur van de olie en ruik er even aan, wat de geur is.
Hij moet (helder)rood zijn, een beetje zoals ranja/siroop.
Mag ook niet verbrand ruiken.
Is de olie erg bruin of zwart en ruikt hij verbrand dan gaat de Automaat ook erg moeilijk doen en is flushen(doorspoelen met nieuwe olie) een optie.
Voor de Aanjager: is er niet gewoon een zekering o.i.d gesprongen?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
www.volvo700vereniging.nl/files/ECC.pdf
Het blokje wat ik bedoel is de powerstage op pagina 2 rechts bovenaan.
Op pagina 4 zie je hem weer.
Het zelfde blokje tref je aan in een latere 940 (vanaf 1995 ?).
Airbag demontage weet ik niet, nooit zelf gedaan, desnoods laat je hem ploffen.
Ik zou er niet achter gaan zitten.
Controle automaat olie doe je wanneer de automaat goed warm is, na een uurtje rijden.
Schakel even door alle versnellingen heen en trek de peilstok eruit met draaaiende motor.
Er staat een indicatie op voor 90 graden(warm) en op de andere kant voor een koudere waarde.
Vullen door het peilstok gat, zoek een handige trechter.
Eindtrap voor de ontstekeing zal in de us endstage genoemd worden.
Je kunt natuurlijk ook een sloper bezoeken en daar even tekeer gaan, dan weet je ook hoe het in elkaar zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.