accu of dynamo defect
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2011 14:39 #1088016
door V700 register
accu of dynamo defect is gemaakt door V700 register
hallo volvisti
vanochtend wilden we met onze volvo 740 weg, maar we konden hem niet starten, accu leeg. omdat we net een andere gesloopt hebben hadden we nog een accu staan. met behulp van deze accu en startkabels gestart.
vervolgens 40 gereden, toen de volvo weggezet. na 1,5 uur wilden we weer weg en konden hem net starten hield niks meer over, vervolgens kleine 10 km gereden, uitgezet en weer starten, niks.( ventilator draaide een kwart slag)
vervolgens weer met andere accu aangesloten(meegenomen) en toen konden we hem wel starten.
het alleen het aantal volt van de accu doorgemeten. de multimeter geeft max 10 ampere aan dus durfde het niet aan om ook het aantal ampere te meten van de accu
is de accu gewoon op? we we
ten niet precies hoe oud deze is. of is de dynamo kapot dat deze niet bij laad.
hoe kunnen we de dynamo doormeten? of is het alleen een kwestie van nieuwe koolborstels?
is de accu ook door te meten of deze kapot is?
alvast bedankt,
Gerwin en Jasper
vanochtend wilden we met onze volvo 740 weg, maar we konden hem niet starten, accu leeg. omdat we net een andere gesloopt hebben hadden we nog een accu staan. met behulp van deze accu en startkabels gestart.
vervolgens 40 gereden, toen de volvo weggezet. na 1,5 uur wilden we weer weg en konden hem net starten hield niks meer over, vervolgens kleine 10 km gereden, uitgezet en weer starten, niks.( ventilator draaide een kwart slag)
vervolgens weer met andere accu aangesloten(meegenomen) en toen konden we hem wel starten.
het alleen het aantal volt van de accu doorgemeten. de multimeter geeft max 10 ampere aan dus durfde het niet aan om ook het aantal ampere te meten van de accu
is de accu gewoon op? we we
ten niet precies hoe oud deze is. of is de dynamo kapot dat deze niet bij laad.
hoe kunnen we de dynamo doormeten? of is het alleen een kwestie van nieuwe koolborstels?
is de accu ook door te meten of deze kapot is?
alvast bedankt,
Gerwin en Jasper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2011 16:40 #1322932
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laadstroom is 14,5 V
Wat je in elk geval snel kunt meten is de spanning op de accupolen als de motor draait. Met draaiende motor (evt wat verhoogd toerental tot 1500) moet er 14,V spanning op de polen van de accu staan. Zo niet dan laadt de dynamo niet voldoende bij. Zoek even op spanningsregelaar dan vind je daar veel info over. Is geen grote klus om die te vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2011 16:41 #1322933
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ?
Hoeveel Volt staat er op de accu, bij LOPENDE motor.
Amperes heb je niks mee te maken bij het voltage meten....
Meet ook ff de spanning op de dynamo zelf.
Groeten,Gerben
Amperes heb je niks mee te maken bij het voltage meten....
Meet ook ff de spanning op de dynamo zelf.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2011 16:43 #1322934
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zet er even een volle accu in
En kijk na een nacht of hij nog steeds vol is.
Dan weet je inelk geval of je welofniet last hebt van een lekstroom.
Succes, Rolf
Dan weet je inelk geval of je welofniet last hebt van een lekstroom.
Succes, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2011 18:36 #1322948
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We hebben hem doorgemeten
Op
We hebben hem doorgemeten
Op de dynamo 14,3v en op de accu 13,7 bij lopende motor
Ook ruiken we iets vies als we de auto starten(rotte eieren) misschien de koolborstels
Op de dynamo 14,3v en op de accu 13,7 bij lopende motor
Ook ruiken we iets vies als we de auto starten(rotte eieren) misschien de koolborstels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2011 19:50 #1322951
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zwavel
Zwavel van het accuzuur ??? Wordt die ook heet/borrelt die ook ?Het verschil tussen de spanning op de dynamo en op de accu zou 0 moeten zijn. Waarchijnlijk heb je een slechte (massa) kabel. Meet tussen plus op dynamo en plus op de accu, en tussen de minpool op het accu en het motorblok. In beide gevallen zou je "0" moeten meten, waar je de 0.6V meet zit de slechte kabel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-07-2011 22:41 #1322966
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic te groot verschil.
Inderdaad een flink verschil tussen Dynamo en Accu.
Meet ff tussen de punten die Henk al noemde.
Verschil is te hoog.
Waarschijnlijk ergens een rotte kabel/verbinding.
Massa kabeltjesDe blauwe van de dynamo zelf.2 op het kleppendeksel richting schutbord.Vanaf accu naar blok (vaak bij stuurbekrachtiginspomp bevestigd)Vanaf accu naar chassisbalk.
Groeten,Gerben
Meet ff tussen de punten die Henk al noemde.
Verschil is te hoog.
Waarschijnlijk ergens een rotte kabel/verbinding.
Massa kabeltjesDe blauwe van de dynamo zelf.2 op het kleppendeksel richting schutbord.Vanaf accu naar blok (vaak bij stuurbekrachtiginspomp bevestigd)Vanaf accu naar chassisbalk.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam