waterpomp wil niet los
- V700 register
- Nieuw lid
-
aangezien ik een (geringe) lekkage heb aan de waterpomppakking wilde ik deze vervangen. Alles losgedraaid (fan, poelie, bovenkap distributie, moertjes en boutjes waterpomp) tot het moment dat de waterpomp los zou moeten kunnen. Blijken er 2 draadeinden te zitten. Hoe moet de waterpomp nu verder los?
Ik zie jullie reactie tegemoet.
groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze rode metalen buis kan ook aardig vastzitten in de waterpomp
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn ogen kan de pomp alleen maar naar voren maar dat kan niet omdat ie bovenin vast zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Indien goed gemonteerd, zijn die gaten met de draadeinden, sleufgaten.De pomp kan dus ongeveer een halve cm naar benede, waarna je hem richting de radiator weg kunt nemen, maar zoals gezegd, de pijp aan de bijrijderskant, kan soms vast zitten.Overigens, zit er boven geen pijp, maar twee platte kanten met het rubber ertussen, waarvan de waterpomp een groef heeft zodat het rubber blijft liggen.Deze twee druk je stevig tegen elkaar bij het monteren en sluit zodoende af.Als je geen nieuwe rubbers hebt, laten zitten, of eerst rubber bestellen, hergebruiken van die twee, NOOIT doen.Los trouwens ook eventuele olielekkage aan je kleppendeksel op, de meeste lekkage aan het bovenste rubber van je pomp komt door olielekkage vanaf het deksel erboven, of je nokkenaskeerring.ruspek schreef : maar hoe kan de pomp naar beneden als er nog draadeinden doorheen steken?
- W. Slijkerman
- Nieuw lid
-
Aan de linkerzijde zit een buis die gesteund wordt door een flens,
misschien dat het boutje nog los moet Het zijn allen sleutelmaten van 10 of 11 mm.
Met beleid los maken en geen bruut geweld. De rubbers vervangen en pakking beide
insmeren met een beetje vet .Het vlak aan het blok glad schuren. Voor de montage
de boutenschoonmaken en in het blok draaien om te voelen dat het soepel gaat.
Ook hier even vet gebruiken Bij montage de pomp even naar boven drukken met
een houten steel om er voor te zorgen dat het rubber goed afdicht. Het pijpje aan
de achterzijde moet er ook goed inschuiven met de nieuwe ring.Daarna de boutjes
aandraaien maar wel even blijven steunen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het het pijpje aan de achterkant is geweest.
Ik zal als ik weer tijd heb er weer naar kijken.
Nu nog een weekje buffelen, mijn vrouw steunen tijdens de bevalling en daarna 7 weken vakantie. Ik zal dan vast en zeker nog wel eens een uurtje of wat overhebben om eens goed te kijken. Het moest vandaag ook tussen de bedrijven door.
dank in ieder geval voor de antwoorden
- Anne Pronk
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Valt best wel mee hoor.ik740 schreef : maarja het in elkaar zetten is meer gedoe, dit omdat je de pomp omhoog moet drukken en tegelijkertijd er een paar boutjes in moet draaien.
Zorg voor een balkje, wat je onder het pomp-huis kan zetten, en precies zo lang, dat je er nog een krik onder kan zetten.Die krik, gewoon de volvo krik, draai je ietsje omhoog, en kijkt of het rubber goed valt en aangedrukt wordt.Bij de twee keer dat ik het gedaan heb, heb ik hem zo hoog gekrikt, dat je net ziet dat de auto een ietsje omhoog gaat, maar echt minimaal. Dan check jet het rubber, zit dat er plat tussen....Go!
- V700 register
- Nieuw lid
-
ruspek schreef : mijn vrouw steunen tijdens de bevalling en daarna 7 weken vakantie. Ik zal dan vast en zeker nog wel eens een uurtje of wat overhebben
vakantie en weinig vrije tijd hahahaha. Succes met de bevalling!!