LMM in B230K

• Hank Houtman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2011 22:43 #1087930 door Hank Houtman
LMM in B230K is gemaakt door Hank Houtman
Goedenavond,

Mijn B230K loopt prima op gas en slecht (eigenlijk gewoon niet) op benzine. Alleen met de voet op het gas voor het verkeerslicht en in de bocht (met links remmen) zorgt ervoor dat hij blijft lopen. Ook is het meestal niet mogelijk om toeren te maken, bij 2000-2500 toeren houdt de motor in en begint te stotteren. Uit de forumdiscussies begrijp ik dat dan meestal de Luchtmassameter kapot is. Maar... heeft een carburateurmotor een luchtmassameter? en zo ja waar zit deze dan?

Kan het ook zijn dat de carburateur versleten is en moet worden gereviseerd. Daar lees ik eigenlijk niets over op het forum.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Hank
740 B230K '88. LPG

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2011 00:05 #1322398 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic carb
Of die een LMM heeft zou ik zo niet weten, maar ik zou als ik jou was even de EZK kontroleren deze zit verstopt boven de pendalen, je moet dan even de schopplaat weg halen die onder het stuur zit dan kun je er bij komen.
Ik denk dat je het daar in moet zoeken, daar zitten vacuum slangetjes op en in, als die gaar zijn gaat hij heel beroerd lopen.

Het vullen van je carb gebeurt door een vacuum deze komt vanaf je inlaat-spruit stuk en gaat dan dmv een slang naar je carb, als die niet goed is krijgt je carb te weinig benzine aan geleverd want de klep blijft dan dicht staan.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2011 19:10 #1322445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Als je de grote Pierburg hebt kunnen ook je vacuumpotten lek zijn.
Ook zit er nog een vacuumbuffer, zwarte toeter.
Maar ik heb een '85er dus weet zo niet wat er verandert is.
Op het forum staat ook nog een stuk waarbij iemand bij zijn EZK118 een vacuum lek in zijn module had.
www.volvo700vereniging.nl/node/36657

Misschien staat er nog meer onder EZK118 en B230K.

Gr.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2011 19:14 #1322446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, een B230K heeft GEEN luchtmassameter (LMM). De LMM wordt door de injectiesystemen gebruikt om te meten hoeveel lucht de motor in gaat, de computer kan dan uitrekenen hoeveel brandstof erbij moet.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC