lekkage radiator
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 18:21 #1087690
door V700 register
lekkage radiator is gemaakt door V700 register
hallo volvisti
onze volvo 940 2.3 LPT lekt erg veel koelvloeistof.
we hebben ondekt dat er bij de radiator een scheurtje zit in een uitgang. (als je voor de volvo staat rechts op de radiator) (zie foto)
is dit te reparen of moet er een nieuwe radiator in?
ook lijkt hij erg te zweten/lekken boven de waterpomp.
weet iemand hoe we dit kunnen oplossen?
Alvast bedankt,
Gerwin en Jasper
onze volvo 940 2.3 LPT lekt erg veel koelvloeistof.
we hebben ondekt dat er bij de radiator een scheurtje zit in een uitgang. (als je voor de volvo staat rechts op de radiator) (zie foto)
is dit te reparen of moet er een nieuwe radiator in?
ook lijkt hij erg te zweten/lekken boven de waterpomp.
weet iemand hoe we dit kunnen oplossen?
Alvast bedankt,
Gerwin en Jasper
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 20:23 #1320806
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Andere radiator
Andere radiator erin doen (2e hands of nieuw), gooi er AUB geen goedjes in om lekke radiatoren te dichten...
Waterpomp zal je eraf moeten halen, goed de oude pakkingen wegschuren - eraf schrapen van de waterpomp en het blok, zodat alles mooi glad is, en NIEUWE pakkingen en rubbertjes ertussen doen.
Dan is alles weer lekvrij.
Groeten,Gerben
Waterpomp zal je eraf moeten halen, goed de oude pakkingen wegschuren - eraf schrapen van de waterpomp en het blok, zodat alles mooi glad is, en NIEUWE pakkingen en rubbertjes ertussen doen.
Dan is alles weer lekvrij.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
20-06-2011 22:02 #1320825
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic aansluit tuit
De aansluittuit waar de slang overgeschoven zit gaat vaak barsten.
Er zit een metalen binnenmantel in om de klemdruk op te vangen.
Haal de slang eraf en kijk tot hoever de barst loopt.
Je kunt de barst dicht kitten of met 2 componentenspul vullen en er een 2e slangenklem overheen zetten.
Het blijft een noodoplossing en deze moet je in de gaten houden.
Bij de waterpomp moet je ook de turbo leidingen inspecteren.
Er zit een metalen binnenmantel in om de klemdruk op te vangen.
Haal de slang eraf en kijk tot hoever de barst loopt.
Je kunt de barst dicht kitten of met 2 componentenspul vullen en er een 2e slangenklem overheen zetten.
Het blijft een noodoplossing en deze moet je in de gaten houden.
Bij de waterpomp moet je ook de turbo leidingen inspecteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 22:03 #1320826
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic non-turbo
@Adrian.
Gerwin heeft een ongeblazen 230F blokje, dus geen turbo-leidingen om zich zorgen over te maken
Groeten,Gerben
Gerwin heeft een ongeblazen 230F blokje, dus geen turbo-leidingen om zich zorgen over te maken

Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
20-06-2011 22:11 #1320828
door Adrian Maarleveld
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==> 597k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===> 203k nu
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic wagenpark
onze volvo 940 2.3 LPT lekt erg veel koelvloeistofgerryberrie schreef : @Adrian.
Gerwin heeft een ongeblazen 230F blokje, dus geen turbo-leidingen om zich zorgen over te maken
Groeten,Gerben
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==> 597k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===> 203k nu
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2011 22:13 #1320829
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Oeps! beter lezen gerben!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam