injector lpg
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Voor het vervangen hoeft je spruitstuk er niet per sé af. Cylinder 2 is niet zo heel lastig. De kans dat de anderen er ook snel mee ophouden lijkt me niet zo heel groot
Injectoren zijn iets van 100~125 (dacht ik) en zou in ongeveer 1~1,5 uur gedaan kunnen worden
- V700 register
- Nieuw lid
-
En <a href=" www.autogasparts.eu/webshop/docs/webshop...mp;itemcode=274124.1 " target="_blank">gewoon hier te krijgen, voor 121, excl verzending.Hein Wolda schreef : Injectoren zijn iets van 100~125 (dacht ik) en zou in ongeveer 1~1,5 uur gedaan kunnen worden
Ik heb er zelf ooit eentje uitgehaald, was met een uurtje, rustig werkend, gedaan.
Is ultrasoon reinigen nog een optie?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
gewoon hier te krijgen voor 106, exclusief verzending.Baseman schreef : []
En <a href=" www.autogasparts.eu/webshop/docs/webshop...mp;itemcode=274124.1 " target="_blank">gewoon hier te krijgen, voor 121, excl verzending.
Ik heb er zelf ooit eentje uitgehaald, was met een uurtje, rustig werkend, gedaan.
Is ultrasoon reinigen nog een optie?
Bovendien demonteer de injectoren niet als je geen instructie hebt!!1
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kun je die instructie dan even delen alsjeblieft?Dan hebben we er allemaal wat aan.wp001 schreef : Bovendien demonteer de injectoren niet als je geen instructie hebt!!1
Het zijn namelijk maar twee schroeven, een clip en connector.Terugzetten met bij voorkeur twee nieuwe sealringen en een nieuwe afdichtring.
Niet roken.
Wat mis ik?
En de melding "Geen goed advies", geldt dat voor het ultrasoon reinigen, het zelf loshalen, of de prijs?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Dat geldt voor alle drie de zaken.Baseman schreef :
Kun je die instructie dan even delen alsjeblieft?Dan hebben we er allemaal wat aan.wp001 schreef : Bovendien demonteer de injectoren niet als je geen instructie hebt!!1
Het zijn namelijk maar twee schroeven, een clip en connector.Terugzetten met bij voorkeur twee nieuwe sealringen en een nieuwe afdichtring.
Niet roken.
Wat mis ik?
En de melding "Geen goed advies", geldt dat voor het ultrasoon reinigen, het zelf loshalen, of de prijs?
Het is maar een schroef maar dat is je vergeven. Voordat je de schroef en de opsluitclip verwijdert moet je nog iets essentieels doen! Tenzij de injectoren zo vrakkig zijn en zo lekken dat de vloeibare LPG meteen weg is uit het leidingsysteem , maar dat lijkt me sterk. Bovendien kan de afsluiter op het gasverdeelblok niet goed werken. Alle vloeibare LPG komt dan uit de losgehaalde leiding stromen. Het lijkt dan of er geen eind aan het uitstromen van het gas komt.
Bovendien spreek ik echt ervaringsdeskundige die aan den lijve heeft ondervondenwat er kan gebeuren wanneer je het demonteren niet goed doet. Ik wens dat niemand toe. Dus als ik jouw simpele handleiding lees dan gruwel ik.
Dus voordat je ook maar iets losneemt moet het LPI-leiding systeem drukvrij zijn!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met je hand snel in een emmer hè Timen Overigens... bemerk ik telkens enige wrijving tussen jullie, doe eens lief zijn voor elkaar.wp001 schreef :
Bovendien spreek ik echt ervaringsdeskundige die aan den lijve heeft ondervondenwat er kan gebeuren wanneer je het demonteren niet goed doet. Ik wens dat niemand toe. Dus als ik jouw simpele handleiding lees dan gruwel ik.Baseman schreef :
Niet roken.
Wat mis ik?
Dus voordat je ook maar iets losneemt moet het LPI-leiding systeem drukvrij zijn!!!
- F.P.A.M. Schmiermann
- Nieuw lid
-
Frans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat kan kloppen, op zich niet persoonlijk, als het aan mij ligt, maar ik hou er gewoon niet van als iemand roept: "dat moet je zo niet doen"maar verder geen uitleg geeft.Chilm schreef : Overigens... bemerk ik telkens enige wrijving tussen jullie, doe eens lief zijn voor elkaar.
Timen doet dat regelmatig en dat is jammer, want juist zinvolle kennis delen, op deze site, desnoods in leden-only deel, lijkt me essentieel.Voorkomt ook ongelukken, dan, blijkbaar, zoals Timen hierboven al aangaf.
Ik hou wel van kennis delen, wellicht bekend, dus als ik zinvolle info kan vergaren, doe ik dat ook.
No hard feelings verder.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Misschien ten overvloede, maar beter een keer teveel gewaarschuwd, dan een keer te weinig:
LPG is "vrij koud", dus zorg dat je er niet mee in aanraking komt!
groetjes
Mathy