Verdorie! Wederom onzekerheid bereiken sleuteldag.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2011 01:05 #1087365 door Peter van Luijk
Verdorie! Wederom onzekerheid bereiken sleuteldag. is gemaakt door Peter van Luijk
De turbo is gewisseld, er zit dus een ander op en mijn eigen uitlaatspruitstuk zit er weer op, scheurloos dus dat was mooi.
Na vervolgens ook de meeste delen van de airco te hebben aangesloten en de olie en koelvloeistof weer toegevoegd waren heb ik de motor maar eens gestart.
Deze begon vrij vlot aardig te roken aan de uitlaat zijde. Het rook niet naar verbrandingsgassen en klonk er ook niet naar. Eveneens kon ik geen specifieke lokatie vinden waar het vandaan moest komen. Het kwam van het gehele uitlaatspruitstuk en de turbo af. Het nam ook niet toe bij gasgeven op de gasrol.
De geur was vrij synthetisch.
Is dit naar alle waarschijnlijkheid olie en vuil van mijn handen wat dan verbrandt of moet ik me toch zorgen maken en morgen niet gaan rijden?
Na uitzetten van de motor ging het roken ook nog door en werd langzaam minder. Dit sterkt mij ook in het vermoeden dat het geen uitlaatgassen zijn. Iemand een reden om dit wel te denken? Waar moet ik bang voor zijn als het geen uitlaatgassen zijn?
Olie en Koelvloeistof zijn volledig leeg geweest, kan dit nog een rol spelen?
Groet,
Een onzekere amateurklusser die langzaamaan wijs aan het worden denkt te zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2011 01:10 #1318960 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic smokie
Dat is vettigheid van olie en andere smeer dingen, wat door de hitte begint te verdampen, je hoeft je geen zorgen te maken dit houd vanzelf op en is niet schadelijk, is vrij normaal als je een turbo in je handen hebt gehad en je handen zijn dat wat vettig, door de warmte begint dit dan op te lossen in de vorm van rook.

Dus je kan gewoon komen hoor en anders is er altijd wel iemand bereidt om je op te halen dmv een sleep.

Tom. enne tot straks he.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2011 01:12 #1318961 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Dat doet me rustiger naar bedje gaan
Top en tot zo! 

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2011 06:46 #1318962 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Check
Hoi Peter.
<a href="
">KLIK.
Dat was na mijn sleutelactie's
Spruitstukje schoonbranden is heel normaal :) dus je hoeft je nergens zorgen om te maken.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2011 07:46 #1318964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Licht.

gerryberrie schreef : <a href="

">KLIK.

Wat brand er een bak lampjes joh, in jouw teller?Is dat normaal bij een 16 klepper?
En ja, ik kan bevestigen, dat hoe goed je hem ook schoonmaakt, die turbo een spruit, roken doet ie altijd wel, is inderdaad, als je verwacht dat het schoon is en netjes zit, wel effe schrikken, als je dat de eerste keer ziet.
Sleuteldag-ze.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2011 07:52 #1318965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goedemorgen

wat zijn we allemaal weer vroeg wakker!

Peter, ik rijd om 8:00 uur van Amsterdam via Zaandam naar de A9 richting Alkmaar,( eerstnaar Warmenhuzen)  bij hevige problemen even bellen!
Neem eensleepkabel mee "just in case"
Groet Rudiger

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2011 08:01 #1318967 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Ik zie je wel staan
Aangezien ik grotendeels dezelfde route volg, zie ik je wel als je gestrand zou zijn.
Als ik zin heb, stop ik wel even
Over dat roken hoef je je, zoals door meerdere ervaren klussers is gemeld,  in het geheel geen zorgen te maken tenzij ie dat in HHW nog steeds doet, dan is er ergens anders nog een olielekje
Zie je zo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2011 08:02 #1318968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Treintje.

rudiger schreef : Peter, ik rijd om 8:00 uur van Amsterdam via Zaandam naar de A9 richting Alkmaar,( eerstnaar Warmenhuzen)  bij hevige problemen even bellen!

Vang hem effe op dan, kunnen jullie samen rijden......;-)
(Oh, net 8 uur geweest, te laat....)

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2011 16:10 #1318996 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Hij heeft het gehaald
Ik zag hem druk aan het werk (althans zijn vriendin)

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2011 19:01 #1319019 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Dynamo error

Baseman schreef :

gerryberrie schreef : <a href="

">KLIK.

Wat brand er een bak lampjes joh, in jouw teller?Is dat normaal bij een 16 klepper?
Sleuteldag-ze.

<div class="content">Ja veel he! :)
Nee, de Dynamo is kapoet en laad niet, het rode accu-lampje brandt dus ook, en het accu-voltage was ook drastig laag.
Hij wou nog lopen, maar de startmotor rondgooien..dat lukte hem niet meer.(leuk aanduwen)
De accu was ook al zo leeg, dat de er van de toerenteller niks klopte, hij draait in het filmpje ongeveer 1400 toeren, maar de teller gaf 2500 aan. hihi. als ik op de rem trapte ging het toerental ineens omlaag :)
Veel van de lampjes zijn dan ook waarschuwing van "er zijn grote problemen zometeen valt je motor uit" en natuurlijk de welkende ABS, lamp kapot, ruitenwisserbijvullen en handrem lampjes.
Zoveel vind ik het trouwens nog niet eens :)
(Het shift up en lambda lampje waren wel uit :) )
Ik mis trouwens nog het lampje dat mij moet waarschuwen als ik hem in de achterruitversnelling heb staan..
Sleuteldag was trouwens leuk, zal zo nog eens een topic openen :)
Groeten,Gerben
PS&gt;Negeer AUB het feit dat in het filmpje, de wagen echt stron en stront smerig was.PS2&gt; Peters vriendin kan heel goed sleutelen!.Zij vergat geen bougekabeltjes..en wist hoe de brug naar beneden moest </div>

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC