turbodruk meter!
- V700 register
- Nieuw lid
-
nou vind ik de motor wel erg tam om maar te zeggen lijkt wel een non turbo.
heb het gevoel niet dat de turbo oppakt bij een bepaalt aantal toeren zoals mijn diesel.
verder valt de auto als hij net loopt warm of koud maakt niet uit uit!
ook gaat de lambda sonde branden is er èèn met drie draden dus als iemand die nog over heefd,om over tenemen of te testen zou mooi zijn.
maar om op de turbo terug te komen wie heefdt een turbo druk meter liggen om ff tetesten.
gr harm en ellen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ze hebben het laatst ook bij koops gedaan en toen kwam eruit lambda defect.
ga ff kijken naar het stangetje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nog een stuk of 9 om precies te zijn.....henk 940LPT schreef : Wie weet hebben ze nog eentje.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Vraagje: ik heb zo'n uitleeskastje van Alexander wat het prima doet. Ik heb de kastje voornamelijk nodig / gebruik ik veel in de 850's maar nu zijn er een paar dingen die ik met dit kastje niet kan uitlezen.
Ik kan met het kastje van Alexander de motor en ECC uitlezen van een 850, maar liever zou ik meer willen hebben en evt. ook te resetten. Weet jij hier een methode voor, is dit uit te breiden met evt. een ander kastje ofzo ?
Aangezien de 900 serie eigenlijk gebruik maken van hetzelfde OBD systeem wat ik vaak spottend OBD 1.5 noem (want een echte OBD-2 is het niet) is mijn vraag dus aan jou of jij er iets op weet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik begrijp denk ik je vraag niet helemaal, maar ter info, het kastje wat ik gemaakt heb, leest dit uit:EZ116KLH2.4bendix Regina (B230F)Motronic 4.3Fenix 5.2ECC(850) Cruise ControlTimer Type4 (standverwarming)ABSDirk342 schreef : Aangezien de 900 serie eigenlijk gebruik maken van hetzelfde OBD systeem wat ik vaak spottend OBD 1.5 noem (want een echte OBD-2 is het niet) is mijn vraag dus aan jou of jij er iets op weet.
En reste ook, waar mogelijk.ECC uitlezen in een 9-serie gaat via de knoppen in je dashboard. reset ook.
- V700 register
- Nieuw lid
-
(heb even zitten neuzen in mijn aantekeningen)
eerst alle codes uitlezen.
vervolgens de knop 7-8 sec inhouden
wachten tot tot de led gaat branden
vervolgens weer 7-8 sec knop in houden
volgens mij is het dat gereset
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nope, nog steeds geen lijstje, ben nog op jacht naar de servicemanual (in welke vorm dan ook)henk 940LPT schreef : Je noemde Timer Type 4 al eerder eens, welke pin is dat en is er ook een lijstje met foutcodes ?
Lijstje heb ik dus niet, pin 9, gebruikt op Volvo modellen met af fabriek ingebouwde benzine standkachels.