O-ringen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb gelijk de pagina online gezet, met de foto's erin en Ries, als je nog niet bent bezig geweest met vervanging, zou je me dan een lol kunnen doen en de handleiding ernaast houden en me achteraf kunnen laten weten waar er nog iets aangevuld moet worden?
Ik heb het uit mijn hoofd geschrven, kan best dat ik iets gemist heb.
Ohja:<a href="/node/38299" target="_blank"> Verdelerkap B2x0xx O-ringen vervangen, stap voor stap.</a>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mogelijk, dat het net past, maar bij mij kreeg ik het niet voor elkaar, vandaar effe verwijderen.Kun je gelijk de staat van de rotor en kap bekijken en actie ondernemen indien nodig.Hmm......misschien nog een foto toevoegen van een rotte kap......(thanks)Pietjeprecies schreef : Ik dacht dat het ook kon zonder de de verdelerkap/rotor te verwijderen of zijn de meningen daarover verdeeld?
Viel me ook al op ja....Pietjeprecies schreef : En Peter, op de foto lijkt bougiekabel 1 beschadigd. Zou ik even in de gaten houden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Binnenkort eens even kijken wat dit voor beschadiging is.Gelukkig zitten mijn kabels netjes gesepareerd door zo'n plastic unit.
Als tip nog om mogelijk aan te vullen.
Als je met een merkstift de postitie van de plaat hebt gemarkeerd. Poets hem er dan niet af met remmerreiniger als je de plaat schoonmaakt!
Dit is mij net niet grondig genoeg overkomen, ik had nog een glimp van de streep staan gelukkig. Misschien maar eens zo'n mooi inlegstukje zoeken.
Overigens krijg je de plaat er niet af als de verdelerkap er niet af is. Je kunt dan nog niet bij die boutjes volgens mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Óok t terugplaatsen van de verdelerplaat maakt volgens mij bij de latere Volvo's met de injectie en ECU niets uit , schijnt wel uit te maken bij de ouder Volvo met carberateur die dus geen ECU hebben en alleen de EZK de onsteking regelt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De verdeelkap gewoon laten zitten. Het verwijderen van de drie schroeven is echt niet de bedoeling in deze positie.
Draai gewoon de 2 zeskantbouten M6 s.w 10 eruit.(gebruik hiervoor een bijna rechte ringsleutel) Verwijder de bobinekabel en eventueel ook de bougiekabels. Draai nu het gehele huis zo´n 90 graden druk dan het huis uit de zitting en je hebt de gehele unit ter beschikking.
Wil je nu de verdelerkap verwijderen dan gaat dat echt heel gemakkelijk. Trouwens de rotor wil nog wel eens erg erg vast zitten.
Het terugplaatsen is soms wel lastig. De meenemer moet weer precies in de nokkenasgleuf vallen. Het kan er maar op een manier op. Kun je het gleufje niet vinden? Haal dan het klepdeksel eraf. Moet er toch af want je wilt de klepspeling natuurlijk meten/stellen. Je krijgt dan wat meer zicht. Lukt het dan nog niet verwijder dan het achterste nokkenas lager. (2 moeren s.w 13) . Dan kan het echt niet meer missen. Na montage het lager weer vastzetten met 20Nm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.