O-ringen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 11:33 #1315040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontvangen.
En de foto's zijn ontvangen, waarvoor dank.
Ik heb gelijk de pagina online gezet, met de foto's erin en Ries, als je nog niet bent bezig geweest met vervanging, zou je me dan een lol kunnen doen en de handleiding ernaast houden en me achteraf kunnen laten weten waar er nog iets aangevuld moet worden?
Ik heb het uit mijn hoofd geschrven, kan best dat ik iets gemist heb.
Ohja:<a href="/node/38299" target="_blank"> Verdelerkap B2x0xx O-ringen vervangen, stap voor stap.</a>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 11:45 #1315042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weer één voor de favorieten
Geweldig, die 'Baksteenonderhoud voor Dummies' handleidingen.
Ik dacht dat het ook kon zonder de de verdelerkap/rotor te verwijderen of zijn de meningen daarover verdeeld?
En Peter, op de foto lijkt bougiekabel 1 beschadigd. Zou ik even in de gaten houden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 11:48 #1315043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mogelijk.

Pietjeprecies schreef : Ik dacht dat het ook kon zonder de de verdelerkap/rotor te verwijderen of zijn de meningen daarover verdeeld?

Mogelijk, dat het net past, maar bij mij kreeg ik het niet voor elkaar, vandaar effe verwijderen.Kun je gelijk de staat van de rotor en kap bekijken en actie ondernemen indien nodig.Hmm......misschien nog een foto toevoegen van een rotte kap......(thanks)

Pietjeprecies schreef : En Peter, op de foto lijkt bougiekabel 1 beschadigd. Zou ik even in de gaten houden.

Viel me ook al op ja....

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 11:53 #1315044 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Zag ik vanmorgen verdorie
Viel me op toen ik de foto's ging versturen. Ziet er  als beschadiging uit inderdaad.
Binnenkort eens even kijken wat dit voor beschadiging is.Gelukkig zitten mijn kabels netjes gesepareerd door zo'n plastic unit.
Als tip nog om mogelijk aan te vullen.
Als je met een merkstift de postitie van de plaat hebt gemarkeerd. Poets hem er dan niet af met remmerreiniger als je de plaat schoonmaakt!
Dit is mij net niet grondig genoeg overkomen, ik had nog een glimp van de streep staan gelukkig. Misschien maar eens zo'n mooi inlegstukje zoeken.
Overigens krijg je de plaat er niet af als de verdelerkap er niet af is. Je kunt dan nog niet bij die boutjes volgens mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 12:02 #1315045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Betere
Betere tip voor markeren is met een kraspen twee krassen (als V of X) te zetten over de scheiding tussen grondplaat en kop. Twee streepjes die elkaar kruisen zijn nauwkeuriger en gemakkelijker te zien dan één.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 12:08 #1315046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdeler kap/plaat ?
Eerst verdelerkap eraf werkt toch makkelijker , nu al een paar keer gedaan .
Óok t terugplaatsen van de verdelerplaat maakt volgens mij bij de latere Volvo's met de injectie en ECU niets uit , schijnt wel uit te maken bij de ouder Volvo met carberateur die dus geen ECU hebben en alleen de EZK de onsteking regelt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 13:49 #1315053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toegevoegd.
Beide opmerkingen toegevoegd, dank u.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 20:58 #1315081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb het 2 weken geleden zo gedaan
volgens onderstaand advies en werkte prima
De verdeelkap gewoon laten zitten. Het verwijderen van de drie schroeven is echt niet de bedoeling in deze positie.
Draai gewoon de 2 zeskantbouten M6 s.w 10 eruit.(gebruik hiervoor een bijna rechte ringsleutel) Verwijder de bobinekabel en eventueel ook de bougiekabels. Draai nu het gehele huis zo´n 90 graden druk dan het huis uit de zitting en je hebt de gehele unit ter beschikking.
Wil je nu de verdelerkap verwijderen dan gaat dat echt heel gemakkelijk. Trouwens de rotor wil nog wel eens erg erg vast zitten.
Het terugplaatsen is soms wel lastig. De meenemer moet weer precies in de nokkenasgleuf vallen. Het kan er maar op een manier op. Kun je het gleufje niet vinden? Haal dan het klepdeksel eraf. Moet er toch af want je wilt de klepspeling natuurlijk meten/stellen. Je krijgt dan wat meer zicht. Lukt het dan nog niet verwijder dan het achterste nokkenas lager. (2 moeren s.w 13) . Dan kan het echt niet meer missen. Na montage het lager weer vastzetten met 20Nm. 

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2011 10:55 #1315209 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic O-ringen verdelerkap
Ik heb het klusje nog niet kunnen uitvoeren want Bleukens had de grote O-ring niet op voorraad. Overigens bedankt voor de handleiding(en) gaat zeker lukken en ik laat wel weten of er nog iets ontbreekt. Gelijk maar even kleine slangklemmetjes gekocht om de slangen van de MBC wat netter vast te zetten (de tywraps waren idd al hard en bros geworden) heb ik toch weer wat te doen. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC