Intercooler op Non Turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2011 20:59 #1086758
door V700 register
Intercooler op Non Turbo is gemaakt door V700 register
Mede Volvo Fanaten,
Ik heb recentelijk een 940 sedan LPT gedemonteerd, deels voor onderdelen voor mijn eigen non turbo B230FB, deels onderdelen voor de verkoop. De intercooler heb ik nog. De vraag is dus: Zou het iets schelen om de intercooler met wat kunst en vliegwerk op mijn ongeblazen motor te plaatsen?
MVG, Martijn & Gustav
Ik heb recentelijk een 940 sedan LPT gedemonteerd, deels voor onderdelen voor mijn eigen non turbo B230FB, deels onderdelen voor de verkoop. De intercooler heb ik nog. De vraag is dus: Zou het iets schelen om de intercooler met wat kunst en vliegwerk op mijn ongeblazen motor te plaatsen?
MVG, Martijn & Gustav
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2011 21:05 #1314762
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, ik denk dat het minimaal (haast onmerkbaar) scheelt. De inlaatlucht wordt bij een turboblok warmer omdat het wordt samenperst. Als je geen turbo hebt, heb je ook geen termperatuursstijging. Je maakt alleen het inlaattraject langer, wat meer weerstand geeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2011 21:10 #1314763
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het klopt wat henk zegt,
Het klopt wat henk zegt, geen temperatuurverhoging dus een intercooler heeft geen zin.
Je kunt met een intercooler waar lucht met de buitentemperatuur doorheen gaat niet onder de temperatuur van de buitenlucht koelen. Intercooler doet dus niets behalve de inlaat begrenzen.
Je kunt met een intercooler waar lucht met de buitentemperatuur doorheen gaat niet onder de temperatuur van de buitenlucht koelen. Intercooler doet dus niets behalve de inlaat begrenzen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2011 21:33 #1314767
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gaswet
Vul de gecombineerde gaswet van Boyle- Gay Lussac in en stel dan vast dat het rendement ongeveer nihil is voor uw auto. Ik denk zelfs dat de prestaties afnemen omdat u een extra luchtremmer aan de inlaatzijde aanbrengt: meer weerstand, dus minder makkelijke luchttoevoer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2011 12:48 #1314799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk...
Iemand een
Duidelijk...
Iemand een intercooler nodig?
Gr, Martijn
Iemand een intercooler nodig?
Gr, Martijn
Moderators: Jerry Stam