snellere nokkenas in mijn B230K automaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2011 14:59 #1086663
door V700 register
snellere nokkenas in mijn B230K automaat is gemaakt door V700 register
Hallo,
Kan iemand mij adviseren voor misschien een andere nokkenas voor mijn B230K motorblok.
Het is een automaat en het valt mij op dat de automaat wat stuger schakelt op LPG dan op Benzine.
Ik denk persoonlijk dat wanneer hij iets meer power levert de bak soepeler schakelt.
De zoektocht naar nokkenas is mij teveel geworden ik begrijp er niet veel meer van!
Dus gaarne geen uitleg over vrijloop e.d. gewoon deze moter deze nokkenas zoveel winst!
Kan iemand mij adviseren voor misschien een andere nokkenas voor mijn B230K motorblok.
Het is een automaat en het valt mij op dat de automaat wat stuger schakelt op LPG dan op Benzine.
Ik denk persoonlijk dat wanneer hij iets meer power levert de bak soepeler schakelt.
De zoektocht naar nokkenas is mij teveel geworden ik begrijp er niet veel meer van!
Dus gaarne geen uitleg over vrijloop e.d. gewoon deze moter deze nokkenas zoveel winst!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2011 17:41 #1314160
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Carburateur
B230K is een carburateur-auto. Als je daarbij de nokkenas wisselt, zal je ook de carburateur anders moeten afstellen, anders loopt het geheel te arm (en loop je risico op verbrande kleppen).
Standaard zou je blok een T nokkenas moeten hebben, en 116 pk.Dat kan je zien, door de verdeelkap en onderplaat te demonteren en met een spiegeltje de kop van de nokkenas daar te bekijken.
Door uitwisselen met een V nokkenas zou je ongeveer 15 pk winnen. Als je de carburateur ook vervangt door een weber (36/36 DCD) schijn je op 140 pk te komen (bron: www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=1136236 ). Een andere bron geeft vergelijkbare resultaten met een K nokkenas, maar dan moet je een groef voor de verdeler laten slijpen.
Maar als hij op benzine goed werkt, zou ik eerst controleren of je verdamper nog wel goed is: benzine/gas zou geen groot verschil mogen maken. En een verdamper cq afstellen van een LPG installatie is stukken goedkoper dan goede nokkenassen en carburateurs.
Standaard zou je blok een T nokkenas moeten hebben, en 116 pk.Dat kan je zien, door de verdeelkap en onderplaat te demonteren en met een spiegeltje de kop van de nokkenas daar te bekijken.
Door uitwisselen met een V nokkenas zou je ongeveer 15 pk winnen. Als je de carburateur ook vervangt door een weber (36/36 DCD) schijn je op 140 pk te komen (bron: www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=1136236 ). Een andere bron geeft vergelijkbare resultaten met een K nokkenas, maar dan moet je een groef voor de verdeler laten slijpen.
Maar als hij op benzine goed werkt, zou ik eerst controleren of je verdamper nog wel goed is: benzine/gas zou geen groot verschil mogen maken. En een verdamper cq afstellen van een LPG installatie is stukken goedkoper dan goede nokkenassen en carburateurs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2011 00:14 #1314316
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic carburateur
Willem,
Badankt voor je reactie, ik heb al eerder een probleem gehad met het balgje (tweede trap kwam niet bij) wat op de carburateur zit waardoor je merkt dat het op gas weing uit maakt en benzine erg veel. Op gas moet je een beetje spelen met het gaspedaal om het makkelijk te laten schakelen en op benzine niet. Ik neem aan dat je bij een 6 cilinder dit minder hebt omdat je genoeg vermogen aanwezig is. Je merkt ook dat het allemaal wat soepeler loopt wanneer de kleppen gesteld zijn en de bougies vervangen zijn.
Badankt voor je reactie, ik heb al eerder een probleem gehad met het balgje (tweede trap kwam niet bij) wat op de carburateur zit waardoor je merkt dat het op gas weing uit maakt en benzine erg veel. Op gas moet je een beetje spelen met het gaspedaal om het makkelijk te laten schakelen en op benzine niet. Ik neem aan dat je bij een 6 cilinder dit minder hebt omdat je genoeg vermogen aanwezig is. Je merkt ook dat het allemaal wat soepeler loopt wanneer de kleppen gesteld zijn en de bougies vervangen zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam