- Berichten: 145
LH 2.4 op B230ET
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-04-2011 12:07 #1086611
door G. Los
LH 2.4 op B230ET is gemaakt door G. Los
Hallo Volvo liefhebbers,
mijn 760 Turbo heeft de 182 pk versie B230ET motor met motronic motormanagementsysteem. Prima als het goed loopt, maar als je panne hebt dan ben je denk ik duur uit met motronic( 1120 euro op duitse ebay). Ook kan dit systeem niet zo makkelijk op lpg-injectie. Daarom heb ik het idee om de motorkabelboom incl. het mtronic gebeuren en sensoren te vervangen voor een LH 2.4 motorma.systeem uit een 940 model. Een downpipe met lambdesensor en een BDP-sensor uit een '95 lpt 940 heb ik al. De rest moet ik nog aanschaffen. Mijn vraag is of ik het hele LH 2.4 gebeuren( motordraadboom, sensoren, LMM, lambda, ontsteking- en injectiecomputers, etc) past op een B230ET. Ik heb zelf wel goed hoop dat het wel gaat werken maar wat heb ik allemaal nodig en waar moet ik op letten? Iemand tips en ideeen?
volvo groet,
Gideon
mijn 760 Turbo heeft de 182 pk versie B230ET motor met motronic motormanagementsysteem. Prima als het goed loopt, maar als je panne hebt dan ben je denk ik duur uit met motronic( 1120 euro op duitse ebay). Ook kan dit systeem niet zo makkelijk op lpg-injectie. Daarom heb ik het idee om de motorkabelboom incl. het mtronic gebeuren en sensoren te vervangen voor een LH 2.4 motorma.systeem uit een 940 model. Een downpipe met lambdesensor en een BDP-sensor uit een '95 lpt 940 heb ik al. De rest moet ik nog aanschaffen. Mijn vraag is of ik het hele LH 2.4 gebeuren( motordraadboom, sensoren, LMM, lambda, ontsteking- en injectiecomputers, etc) past op een B230ET. Ik heb zelf wel goed hoop dat het wel gaat werken maar wat heb ik allemaal nodig en waar moet ik op letten? Iemand tips en ideeen?
volvo groet,
Gideon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2011 15:06 #1313916
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic systeem ombouwen
Hallo Gideon,
Ik ben bezig met desloop van een 940 lpt uit '95
Zo heb ik al los liggen: kabelboom motormanagement, computer's,LMM, injectoren etc.
Mogelijk kan ik je goed verder helpen.
Mvg, Rolf
Ik ben bezig met desloop van een 940 lpt uit '95
Zo heb ik al los liggen: kabelboom motormanagement, computer's,LMM, injectoren etc.
Mogelijk kan ik je goed verder helpen.
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2011 15:51 #1313922
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraag
Vraag me af of LPT spullen goed zullen werken op een B230ET met 182 pk. De LPT heeft een veel lagere turbo-druk, namelijk 0.35 bar. Dat is zonder problemen omhoog te schroeven tot 0.6 - 0.7 bar, je hebt dan 160-170 pk. Of je de 180-185 kunt halen zonder verdere maatregelen (voor een LPT moet je ontsteking en injectie chippen) hangt van de individuele motor af. Bij sommigen kan het wel, bij andere niet. Overigens vraag ik me af of Motronic nu zo slecht wil op LPG. Je zit vanwege de turbo eigenlijk sowieso al vast aan een LPG injectiesysteem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23-04-2011 19:22 #1313931
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Het verschil in de PK's zit
Het verschil in de PK's zit hem in de turbodruk van de wastegate, nokkenas en cylinderkop. niet in motronic per definitie.
Als je het echt wilt doen moet je gaan zoeken naar een turbo 240, die hebben de injectieboom los van de koplampen etc dus een schone boom. Er is veel over geschreven op turbobricks
Als je het echt wilt doen moet je gaan zoeken naar een turbo 240, die hebben de injectieboom los van de koplampen etc dus een schone boom. Er is veel over geschreven op turbobricks
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-04-2011 21:57 #1313939
door V700 register
een gewone 240 met LH 2.4 heeft de juiste kabelboom, die is inderdaad geheel gescheiden van de rest van de auto, die doet alleen motormanagement, starter, oliedruklampje etc. Een paar draden zijn net anders maar het is snel aangepast (heb mijn 240 ook met de originele LH 2.4 kabelboom en de turbo injectiespullen van een 940).
Het gaat wel om de 940 kabelboom te gebruiken, je kunt in principe de hele onder kap kabelboom vervangen en onder het dashboard de extra kabels voor de injectie leggen en de rest aan de chassiskabelboom van de 760 hangen. Zo ook bij de 760 gedaan. Is wel heel wat werk maar moeilijk is het niet, Volvo heeft hele goede bedrading-schema's in de handboeken dus je komt er altijd wel uit.
Beantwoord door V700 register in topic .
Mr.Borrie schreef : Het verschil in de PK's zit hem in de turbodruk van de wastegate, nokkenas en cylinderkop. niet in motronic per definitie.
Als je het echt wilt doen moet je gaan zoeken naar een turbo 240, die hebben de injectieboom los van de koplampen etc dus een schone boom. Er is veel over geschreven op turbobricks
een gewone 240 met LH 2.4 heeft de juiste kabelboom, die is inderdaad geheel gescheiden van de rest van de auto, die doet alleen motormanagement, starter, oliedruklampje etc. Een paar draden zijn net anders maar het is snel aangepast (heb mijn 240 ook met de originele LH 2.4 kabelboom en de turbo injectiespullen van een 940).
Het gaat wel om de 940 kabelboom te gebruiken, je kunt in principe de hele onder kap kabelboom vervangen en onder het dashboard de extra kabels voor de injectie leggen en de rest aan de chassiskabelboom van de 760 hangen. Zo ook bij de 760 gedaan. Is wel heel wat werk maar moeilijk is het niet, Volvo heeft hele goede bedrading-schema's in de handboeken dus je komt er altijd wel uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 145
28-04-2011 23:07 #1314442
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic bedankt...
bedankt allen voor de waardevolle reacties. Het is dus wel mogelijk met een kabelboom van een LH 2.4 240 serie.
@Rolf: ik stuur je eem PB-tje. Misschien heb ik nog wat onderdelen nodig.
@Rolf: ik stuur je eem PB-tje. Misschien heb ik nog wat onderdelen nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam