Nadieselen 740 '85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-04-2011 23:13 #1086585
door V700 register
Nadieselen 740 '85 is gemaakt door V700 register
Vervelend probleem..
Heb '85er 740 met Pierburg carburateur. Als ik hem uitzet blijft hij nadieselen en begint teruguit te draaien. Waar kan dat aan liggen?
Ben er niet zo content mee, want ik weet niet of dit schade toe kan brengen. Bovendien is het zeer vervelend.
Een jaar gelegen begon hij ermee.
Voor wie hierop in wil gaan; alvast bedankt! mvg Ad
Heb '85er 740 met Pierburg carburateur. Als ik hem uitzet blijft hij nadieselen en begint teruguit te draaien. Waar kan dat aan liggen?
Ben er niet zo content mee, want ik weet niet of dit schade toe kan brengen. Bovendien is het zeer vervelend.
Een jaar gelegen begon hij ermee.
Voor wie hierop in wil gaan; alvast bedankt! mvg Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2011 08:10 #1313788
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Die van mij doet dat soms ook een klein beetje (85er met PBurg).
Ga binnenkort:
- kleppen stellen
- ontsteking stellen
- vacuumpotjes en slangen carburateur vervangen
Ga binnenkort:
- kleppen stellen
- ontsteking stellen
- vacuumpotjes en slangen carburateur vervangen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2011 08:59 #1313795
door V700 register
Zelf ook een pierburg 2b5 in de 740 sedan , dus kan ook wel slangetjes als reserve gebruiken
Beantwoord door V700 register in topic Vervangen
Ghia waar haal jij de vacuumpotjes en slangen voor de Pierburg vandaanGhia schreef : vacuumpotjes en slangen carburateur vervangen
Zelf ook een pierburg 2b5 in de 740 sedan , dus kan ook wel slangetjes als reserve gebruiken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2011 09:50 #1313802
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740
Hoi Fred,
Die heb ik van:
www.ruddies-berlin.de/
Voor de 2B5 had ie ze gewoon, zo'n 35 Eu per stuk
Unterdruckdosen der Pierburg 2B5.
Bij het opsturen email heb ik een tekening van internet geplukt voor de duidelijkheid (kan ik evt. doormailen voor liefhebbers, aub via PB).
Staat hier ergens op het forum ook nog een heel stuk.
Die heb ik van:
www.ruddies-berlin.de/
Voor de 2B5 had ie ze gewoon, zo'n 35 Eu per stuk
Unterdruckdosen der Pierburg 2B5.
Bij het opsturen email heb ik een tekening van internet geplukt voor de duidelijkheid (kan ik evt. doormailen voor liefhebbers, aub via PB).
Staat hier ergens op het forum ook nog een heel stuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2011 20:17 #1329757
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuumpotjes
Sorry voor de late respons,
Bedankt overigens voor de tip.
'k Had hem al gereinigd, maar hij bleef het nog doen.
Hier staat nog ergens een 740 van '85 op de sloop met een Pierburg. Ik denk dat ik die ga halen voor de potjes.
Bedankt overigens voor de tip.
'k Had hem al gereinigd, maar hij bleef het nog doen.
Hier staat nog ergens een 740 van '85 op de sloop met een Pierburg. Ik denk dat ik die ga halen voor de potjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2011 01:05 #1329805
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Potjes
Hoi,
Potjes kun je beter nieuw kopen, immers bij de meeste zijn ze al ver heen.
Potjes kun je beter nieuw kopen, immers bij de meeste zijn ze al ver heen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2013 20:30 #1393342
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ook een 740
Heb ook een 740 pierburg
ding dieselt ook na,maar alleen als hij warm is (hoe warmer hoe langer)
Heb al nieuwe bougies,verdelerkap,kabels en rotor.
toevoeging voor brandstof gebruikt.
Nieuwe pakkingen tussen carb en spruitstuk.
Carb helemaal schoon gemaakt
Alle vacuumslangen nagekeken
Niets dat helpt!!!
Heb ook niet het idee dat ik vacuumslangen verkeerd heb aangelsoten na demontage.
Laat u het even horen of het gelukt is met uw nadiesel probleem????
ding dieselt ook na,maar alleen als hij warm is (hoe warmer hoe langer)
Heb al nieuwe bougies,verdelerkap,kabels en rotor.
toevoeging voor brandstof gebruikt.
Nieuwe pakkingen tussen carb en spruitstuk.
Carb helemaal schoon gemaakt
Alle vacuumslangen nagekeken
Niets dat helpt!!!
Heb ook niet het idee dat ik vacuumslangen verkeerd heb aangelsoten na demontage.
Laat u het even horen of het gelukt is met uw nadiesel probleem????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2013 16:03 #1393360
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Peugeot 205
Ik heb naast m,n super betrouwbare Volvo 760 GLE V6 uit 1982 ook nog 2 maal een Peugeot 205 uit 1987 op de oprit staan.
Eén van de 2 Peugeots die met automaat die dieselde ook gigantisch na.Ik ben met hem naar de dokter gegaan en hij begon met remmenreiniger te spuiten op zoek naar lucht lekkage,s
Vacuumslangen die na 26 jaar poreus zijn, en een paar pakkingen die niet meer afdichten was het resultaat.
Door de jaren heen is de carburateur zo afgesteld dat hij "aan de eisen voldeed" ga je de pakkingen vervangen en ook de slangen dan klopt de afstelling niet meer .
Bij de Pug. was de boosdoener de auto.choke.( i.c.m luchtlekken)
Hij is een 1/2 week weg geweest want de motor moest afgesteld worden als hij koud was.We hebben nu weer een pittige en zuinige 205 ( voor zover een automaat zuinig kan zijn ) .
Dus...mischien is de choke de boosdoener?
Eén van de 2 Peugeots die met automaat die dieselde ook gigantisch na.Ik ben met hem naar de dokter gegaan en hij begon met remmenreiniger te spuiten op zoek naar lucht lekkage,s
Vacuumslangen die na 26 jaar poreus zijn, en een paar pakkingen die niet meer afdichten was het resultaat.
Door de jaren heen is de carburateur zo afgesteld dat hij "aan de eisen voldeed" ga je de pakkingen vervangen en ook de slangen dan klopt de afstelling niet meer .
Bij de Pug. was de boosdoener de auto.choke.( i.c.m luchtlekken)
Hij is een 1/2 week weg geweest want de motor moest afgesteld worden als hij koud was.We hebben nu weer een pittige en zuinige 205 ( voor zover een automaat zuinig kan zijn ) .
Dus...mischien is de choke de boosdoener?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2013 21:26 #1393414
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoek even op 'doorpruttelen'
Dag Ad,
Zoek eens op 'doorpruttelen'. Je krijgt dan een treffer die is gestart door Diana in 2007. Ik heb daar toen van mijn bevindingen verslag gedaan over een niet goed functionerende elektromagnetische vacuumklep die de brandstoftoevoer afsluit bij contact af en bij stationair draaien boven bepaalde toerentallen. Wellicht vind je hier de oplossing die je zoekt.
Gr.
Derk
Zoek eens op 'doorpruttelen'. Je krijgt dan een treffer die is gestart door Diana in 2007. Ik heb daar toen van mijn bevindingen verslag gedaan over een niet goed functionerende elektromagnetische vacuumklep die de brandstoftoevoer afsluit bij contact af en bij stationair draaien boven bepaalde toerentallen. Wellicht vind je hier de oplossing die je zoekt.
Gr.
Derk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2013 17:56 #1393614
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,
Luiste rmaar naar
Hallo,
Luiste rmaar naar Derk,die heeft mij hier ook mee getipt en ben er uitgekomen!
Wegens een niet goed werkende cacuumafsluiter hebben ze slangetjes gewisselt.
Heb via die duitse site ruddies een schema afgedrukt en alles vergeleken onder de motorkap.
klopte nix meer van en heb alle slangen er afgehaald en opnieuw aangesloten zoals op het schema stond
De auto loopt weer als een tit!!
Had trouwens een 2b7 pierburg!
Is exact hetzelfde maar dan met het egr systeem naar de uitlaat toe.
deze dikke slang zat ook een scheurtje in,auto liep na reperatie van deze slang nog mooier!
Succes!!
Luiste rmaar naar Derk,die heeft mij hier ook mee getipt en ben er uitgekomen!
Wegens een niet goed werkende cacuumafsluiter hebben ze slangetjes gewisselt.
Heb via die duitse site ruddies een schema afgedrukt en alles vergeleken onder de motorkap.
klopte nix meer van en heb alle slangen er afgehaald en opnieuw aangesloten zoals op het schema stond
De auto loopt weer als een tit!!
Had trouwens een 2b7 pierburg!
Is exact hetzelfde maar dan met het egr systeem naar de uitlaat toe.
deze dikke slang zat ook een scheurtje in,auto liep na reperatie van deze slang nog mooier!
Succes!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam