Als ik een defecte turbo heb in het verre buitenland
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 00:55 #1086429
door Wytze Broerze
Als ik een defecte turbo heb in het verre buitenland is gemaakt door Wytze Broerze
En ik heb wel een normaal uitlaatspruitstuk en vlampijp die aansluit op de rest van de uitlaat.
Is het dan een kwestie van olie/waterleidingen afdoppen, normaal uitlaatspruitstuk + vlampijp monteren en inlaatkanaal op LMM aansluiten en gewoon verder tuffen?
Of zie ik iets over het hoofd?
Is het dan een kwestie van olie/waterleidingen afdoppen, normaal uitlaatspruitstuk + vlampijp monteren en inlaatkanaal op LMM aansluiten en gewoon verder tuffen?
Of zie ik iets over het hoofd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 07:33 #1312693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien de injectoren ? De turbomotoren hebben andere injectoren dan de non-turbo's, wellicht wordt (veel) te veel benzine ingespoten als je de turbo afsluit. Ik weet niet of het systeem zich daar aan kan aanpassen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 10:00 #1312702
door V700 register
Maar verder, volgens mij is het ergste wat je dan kan overkomen, een Lambda lampje wat aan gaat.LMM is ook hetzelfde, toch?
Beantwoord door V700 register in topic Dop?
Afdoppen?Ik zou ze doorverbinden.Weet niet hoe de oliepomp werkt, maar als die zijn best blijft doen oliedruk op te bouwen in de afgedopte leiding.......Wytze schreef : Is het dan een kwestie van olie/waterleidingen afdoppen,
Maar verder, volgens mij is het ergste wat je dan kan overkomen, een Lambda lampje wat aan gaat.LMM is ook hetzelfde, toch?
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 10:09 #1312703
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic turbo
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 10:35 #1312704
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Niet werkende turbo
Ik heb op zeker moment een niet werkende turbo gehad, ( veel ) minder vermogen.
Oorzaak: het splitpennetje van de wastgate klep was gewoon verdwenen, volgens mij heb je dan gewoon een ongeblazen motor, maar ik heb geen lambda melding gehad, motor liep verder prima, dat klopt natuurlijk wel want onder de 2300 toeren is er geen turbo in werking en dan daarboven ook niet.
Afdoppen zou al voldoende moeten zijn mits er een normale vrije uitlaatgassenafvoer is en de inlaat kan volgens mij zo blijven, onder de 2300 toeren zuigt de motor ook door de interkoeler.
Oorzaak: het splitpennetje van de wastgate klep was gewoon verdwenen, volgens mij heb je dan gewoon een ongeblazen motor, maar ik heb geen lambda melding gehad, motor liep verder prima, dat klopt natuurlijk wel want onder de 2300 toeren is er geen turbo in werking en dan daarboven ook niet.
Afdoppen zou al voldoende moeten zijn mits er een normale vrije uitlaatgassenafvoer is en de inlaat kan volgens mij zo blijven, onder de 2300 toeren zuigt de motor ook door de interkoeler.
11-04-2011 11:05 #1312705
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic This
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 11:21 #1312707
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 940 had in het begin
Mijn 940 had in het begin dat ik hem had een turbo die geen druk gaf door een weggebrande wastegate: no problems hoor. Alleen langzaam..... (Ook door een verdraaid nokkenastandwiel, maar dat is een ander verhaal!)
Als de turbo helemaal stuk is en olie verbrandt heb je natuurlijk wél een probleem.
Maar hoezo? Dreigt hij stuk te gaan dan? Of is het alleen maar een zorg? Niet doen dan, want dan heb ik nóg een waslijst voor je die je kunt toevoegen aan het rijtje!!
Goed onderhoud plegen en rijden met die bak, heel Europa door!
Als de turbo helemaal stuk is en olie verbrandt heb je natuurlijk wél een probleem.
Maar hoezo? Dreigt hij stuk te gaan dan? Of is het alleen maar een zorg? Niet doen dan, want dan heb ik nóg een waslijst voor je die je kunt toevoegen aan het rijtje!!
Goed onderhoud plegen en rijden met die bak, heel Europa door!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 11:59 #1312709
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iets anders.
Waarom neem je niet een CHRA van de juiste Turbo mee (die vaak uitwisselbaar zijn door het merk heen)
Dan kun je die vervangen, volgens mij ben je dan net zo snel, zo niet sneller klaar, toch?
En als je tijd over hebt, neem je deze revicsie set ook gelijk mee, kun je hem nog fixen ook, onderweg:
Enne Tom, denk eerder dat de vraag bedoeld is voor PanAmericana........
Dan kun je die vervangen, volgens mij ben je dan net zo snel, zo niet sneller klaar, toch?
En als je tijd over hebt, neem je deze revicsie set ook gelijk mee, kun je hem nog fixen ook, onderweg:
Enne Tom, denk eerder dat de vraag bedoeld is voor PanAmericana........

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 12:24 #1312713
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat kan.
Wytze, jouw idee kan heel goed.
Passende plug voor je olie toevoer en retour meenemen. Dikke bout in de waterslangen met een slangklem en gaan.
Een CHRA wisselen van een Mitsubishi turbo kan echt heel snel vanwege de gebruikte vband klem.
Passende plug voor je olie toevoer en retour meenemen. Dikke bout in de waterslangen met een slangklem en gaan.
Een CHRA wisselen van een Mitsubishi turbo kan echt heel snel vanwege de gebruikte vband klem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2011 15:52 #1312742
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach ja, het VERRE buitenland
Ach ja, het VERRE buitenland natuurlijk! Begrepen............
Turbo meenemen dan!
Turbo meenemen dan!
Moderators: Jerry Stam