Koelvloeistof ineens weg. Oorzaak??? Toch een koppakking?? Help!!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 21:58 #1086399 door V700 register
Het viel mij bij een controle al op dat het rond het expansievaatje één kleverige zooi was. Ik moest vrij veel vloeistof bijvullen. Het maakte mij opmerkzaam. Prompt, ver van huis werd de kachel koud en liep de temperatuur snel op.
De wegenwacht veronderstelde een lekkende waterpomp (mmm, net een ton oud..) en wij vonden wat lekkage bij de radiateur, die bij demontage geheel in orde bleek. Waterpomp en thermostaat vervangen, maar niets kunnen ontdekken wat op de lekkage wijst. In het expansievaatje borrelde geen gassen op... Het koelwater rook niet naar LPG. De gedemonteerde waterpomp is m.i. OK.. De vervangen thermostaat vertoonde geen gebreken.
wat kan dit zijn? toch de koppakking waarbij de koelvloeistof in het uitlaatcircuit terech komt. N.B. Geen bovenmatige stoomvorming...
Peter, LObbes....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2011 08:05 #1312598 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekke verwarmingsslang ?
was het bij mij ooit. Heel klein gaatje in de slang van de verwarming die naar binnen gaat. Bij gasgeven komt door drukopbouw het gaatje open en spuit een flinterdun straaltje water de motorruimte in. Stationair niet te zien maar goed voor 6 liter verlies in een kwartier snelweg.
Is me twee keer gebeurd een keer per slang. Allebei vervangen door nieuw en probleem opgelost.
groet,
Benno
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
10-04-2011 10:05 #1312605 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic rubber slang onder inlaat
onder de inlaat zit een waterslang bij een 740 willen deze nog wel eens broos worden.
900 heeft een ander type slang op die plek gekregen (omvlochten)
ik heb dit gehad met mijn vader zijn 740, hij dat de auto geparkeerd en toen ik 3-4 uurtjes later weg ging was de auto binnen 4 min stond de wijzer bijna in het rood.
aan de overzijde van het kruispunt was gelukkig een benzine pomp, dus daar ruim 4-5 liter water (bijna volle gieter) bijgevuld.
op het moment dat ik de dop erop draaide begon de slang weer te lekken, en zo hard dat het tankje binnen 30 sec al weer leeg was.
dus tankje gevuld en de dop los opgelaten met een post elastiek en zo lekte hij niet zichtbaar.
zo ben ik 30 km naar huis gereden.
volgende dag een 940 slang opgezocht en erin gezet.
 

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2011 22:32 #1312759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oorzaak lekkeage
Een (bij gemonteerde radiateur) onzichtbaar lek in de radiateur overgang plastic> koper bleek de boosdoener te zijn
 
Nieuwe radiateur: probleem opgelost!
 
bedankt en groeten,
 
Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
12-04-2011 07:26 #1312777 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic idd
dat is nog eens snel opgelost.
veel veilige km's zonder problemen toegewenst.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD