Carburateur nakijken
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 10:11 #1086019
door laurens linssen
Carburateur nakijken is gemaakt door laurens linssen
Mijn nieuwe aanwinst (1986, 744 GL, B230A, 240K) heeft een Pierburg CD175 carburateur. Ik verdenk die carburateur ervan dat die verantwoordelijk is voor het niet geheel soepele lopen van de motor. Bougies, kabels, verdeler en boubine zijn namelijk recent vervangen.
Nu heb ik een volvo handleiding gevonden over dit type carburateur en het lijkt dat de problemen kunnen komen door de naald. Die is nog te koop via Scandcar. Maar ik bezit niet de expertise om te zien of het aan de naald ligt, of dat er gewoon moet worden afgesteld. De auto is namelijk net door de Zweedse APK gegaan, en ik kan me voorstellen dat de auto qua loop niet optimaal is afgesteld, maar dat dit wel de manier was om hem door de apk (CO) te krijgen.
Wie kent in de omgeving Utrecht iemand met verstand van carburateurs zodat ik daar kan laten kijken waar het probleem ligt?
Alvast veel dank.
Nu heb ik een volvo handleiding gevonden over dit type carburateur en het lijkt dat de problemen kunnen komen door de naald. Die is nog te koop via Scandcar. Maar ik bezit niet de expertise om te zien of het aan de naald ligt, of dat er gewoon moet worden afgesteld. De auto is namelijk net door de Zweedse APK gegaan, en ik kan me voorstellen dat de auto qua loop niet optimaal is afgesteld, maar dat dit wel de manier was om hem door de apk (CO) te krijgen.
Wie kent in de omgeving Utrecht iemand met verstand van carburateurs zodat ik daar kan laten kijken waar het probleem ligt?
Alvast veel dank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-03-2011 18:11 #1309994
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic wel verstand
heb wel verstand maar niet in de buurt van Utrecht.
wel zou ik je willen melden om eerst even alle rubber aansluitingen te controleren.
dit zijn de noem het maar koppelstukjes en T stukjes van de gekleurde leidingen.
deze willen door de jaren heen nog wel eens haarscheuren vertonen of in een later stadium afscheuren, waardoor er het een en ander ontregeld wordt.
verder heb ik nog wel een volvo werkplaats manual van de pierburg carb. liggen.
wel zou ik je willen melden om eerst even alle rubber aansluitingen te controleren.
dit zijn de noem het maar koppelstukjes en T stukjes van de gekleurde leidingen.
deze willen door de jaren heen nog wel eens haarscheuren vertonen of in een later stadium afscheuren, waardoor er het een en ander ontregeld wordt.
verder heb ik nog wel een volvo werkplaats manual van de pierburg carb. liggen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 18:33 #1309997
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Dit type heeft toch een vacuumgestuurde gasschuif.
Dat membraam kan gaan lekken, er moet olie boven zitten (kun je zien via het gele dopje of zwart).
Olie = ATF olie.
Daarbij heb je ook een zweedse carterontluchting systeem wat de nodige sores kan geven.
Gr.
Dat membraam kan gaan lekken, er moet olie boven zitten (kun je zien via het gele dopje of zwart).
Olie = ATF olie.
Daarbij heb je ook een zweedse carterontluchting systeem wat de nodige sores kan geven.
Gr.
- laurens linssen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2011 22:59 #1310038
door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic Revisiesetje
@ AlexanderDank je wel voor dat aanbod van die manual. Is dat in het bijzonder voor de 740? Ik heb er namelijk al wel één gevonden voor de 240 1975-1984. Op het eerste oog ziet het er ongeveer hetzelfde uit.Bij BCCP verkopen ze een revisiesetje (bestelnummer S32G). Dat lijkt wel wat van die rubber onderdelen te bevatten. Als ik er niet uitkom doe ik graag een beroep op dat adres bij jou in de buurt.
@ GhiaIk heb de ATF bijgevuld, ik zal volgende keer eens kijken of dat is is weggelekt.
Ik denk dat ik ook dat carterontluchtingsysteem heb, de auto komt uit zweden...
@ GhiaIk heb de ATF bijgevuld, ik zal volgende keer eens kijken of dat is is weggelekt.
Ik denk dat ik ook dat carterontluchtingsysteem heb, de auto komt uit zweden...
Moderators: Jerry Stam