Waar zit de koelvloeistoftemperatuursensor bij een B204GT?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 16:48 #1085794
door V700 register
Waar zit de koelvloeistoftemperatuursensor bij een B204GT? is gemaakt door V700 register
Hallo forummers,
Na een koprevisie heb ik vandaag alles weer in elkaar geschroefd. Spannend moment bij het starten: hij liep wel, maar slecht, met kleine plofjes.
De distributie nog maar eens gecontroleerd, maar die staat echt goed.
Dus eerst maar eens de storingen uitgelezen: zowel in stand 2 als in stand 6 was er maar één melding: geen signaal koelwatertemperatuurgever. Dat zou het inderdaad goed kunnen zijn, hij gaat in dat geval uit van een watertemperatuur van 60 graden en dat werkt natuurliojk slecht als de motor in werkelijkheid koud is.
Nu zitten er is de kop 2 sensors, waarvan het best zou kunnen dat er een stuk is gegaan bij de revisie (ik had ze er niet niet uitgeschroefd toen ik de kop wegbracht),
Maar: ik heb ook de radiator vervangen, daarin zit ook een sensor.
Kortom, welke sensor kan het zijn?
Vast bedankt!
Arthur
Na een koprevisie heb ik vandaag alles weer in elkaar geschroefd. Spannend moment bij het starten: hij liep wel, maar slecht, met kleine plofjes.
De distributie nog maar eens gecontroleerd, maar die staat echt goed.
Dus eerst maar eens de storingen uitgelezen: zowel in stand 2 als in stand 6 was er maar één melding: geen signaal koelwatertemperatuurgever. Dat zou het inderdaad goed kunnen zijn, hij gaat in dat geval uit van een watertemperatuur van 60 graden en dat werkt natuurliojk slecht als de motor in werkelijkheid koud is.
Nu zitten er is de kop 2 sensors, waarvan het best zou kunnen dat er een stuk is gegaan bij de revisie (ik had ze er niet niet uitgeschroefd toen ik de kop wegbracht),
Maar: ik heb ook de radiator vervangen, daarin zit ook een sensor.
Kortom, welke sensor kan het zijn?
Vast bedankt!
Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 17:59 #1308347
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor de sensor in de
Voor de sensor in de radiatuer is er een andere foutcode, en daarbij loopt de motor niet slecht (officieel zou de efan dan op stand 1 moeten gaan).
Even er van uitgaan dat de code dus is voor de sensor in de kop; je moet de sensor hebben die een stekker heeft net als een injector (dat je zo'n metalen clipje in moet drukken om hem los te maken). De andere sensor (voor je meter in de cluster) heeft een ''gewone'' stekker (half rond aan één kant).
Succes!
Philip
Even er van uitgaan dat de code dus is voor de sensor in de kop; je moet de sensor hebben die een stekker heeft net als een injector (dat je zo'n metalen clipje in moet drukken om hem los te maken). De andere sensor (voor je meter in de cluster) heeft een ''gewone'' stekker (half rond aan één kant).
Succes!
Philip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 18:05 #1308350
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Philip,
Dat is dan
Bedankt Philip,
Dat is dan weer duidelijk. Handig om te weten waar het allemaal voor dient.
De sensor met de clip is de voorste, die gaan we nu maar eens bekijken.
Groeten,
Arthur
Dat is dan weer duidelijk. Handig om te weten waar het allemaal voor dient.
De sensor met de clip is de voorste, die gaan we nu maar eens bekijken.
Groeten,
Arthur
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 20:27 #1308384
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorste?
Als je voor de auto staat is het toch de tweede(achterste). Ik heb die van mij ook pas geleden vervangen.
Groetjes Harnt
Groetjes Harnt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 22:10 #1308410
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Andersom
Hey Harnt,
Bij een normale B230F (en FT ook) zit die daar wel ja.
Maar bij de 16 kleppers, en denk ook de 16 klepper Turbo'sZit het iets anders, bij mij zat het namelijk exact andersom als je zou verwachten.
Dus die voor de ECU vooraan, en die voor de tempmeter erachter (als tweede)
Heel opvallend vond ik dat.
Zou mogelijk dus ook anders kunnen zijn op een 16V Turbo.
Groeten,Gerben
Bij een normale B230F (en FT ook) zit die daar wel ja.
Maar bij de 16 kleppers, en denk ook de 16 klepper Turbo'sZit het iets anders, bij mij zat het namelijk exact andersom als je zou verwachten.
Dus die voor de ECU vooraan, en die voor de tempmeter erachter (als tweede)
Heel opvallend vond ik dat.
Zou mogelijk dus ook anders kunnen zijn op een 16V Turbo.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 22:32 #1308423
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatje van de
In de vraagbaak van de 240 staat een plaatje van de onderdelen van het EZ 116 K ontstekingssysteen, en de temperatuurgever voor de onmtsteking heeft een connector voor de aansluiting met de clip, zoals Philip ook opmerkte.
Die zit bij mijn B204GT voor, ongeveer onder inlaat no.1. Onder inlaat no. 2 zit de halfronde connector, dan dan voor het intrumentanpaneel zou zijn.
Die zit bij mijn B204GT voor, ongeveer onder inlaat no.1. Onder inlaat no. 2 zit de halfronde connector, dan dan voor het intrumentanpaneel zou zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-03-2011 22:35 #1308425
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Getest
Inderdaad, zo zat het ook bij mij, die voor de EZK/ECU vooraan, en die voor het dash erachter onder inlaat no.2
Ik heb dit trouwens zelf getest door de stekkertjes er met contact aan af te trekken.
Groeten,Gerben
Ik heb dit trouwens zelf getest door de stekkertjes er met contact aan af te trekken.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam