Motorvermogen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 11:40 #1085319 door V700 register
Motorvermogen is gemaakt door V700 register
Beste forumdeelnemers,
 
zojuist een mooie witte 760 gle uit 1990 gekocht, kennelijk heeft dit exemplaar 154 pk , ik weet dat er eerdere versies zijn met 170 pk. Waar ligt dat aan ?
Zou ik op een of andere manier die de auto niet schaadt ook kunnen beschikken over die 170 pk ?
 
met groet, Misjel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
11-02-2011 12:56 #1305161 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic 154?
b280e is zonder cat 170pk
b280f is met cat. en zou 146pk moeten zijn
is redelijk simpel te doen door de cat leeg te maken of een " testpijp" te plaatsen.
echter moet je rekening houden met de co controle dat deze onder de grens blijft.
(overig zijn daar ook gemoeg trukjes voor om door de apk te komen)

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 17:44 #1305195 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duik eens onder de wagen
en kijk of er een katalysator onder zit. Als dat zo is (en ik denk van wel als het een NL auto is) heeft de wagen 147pk. Als er geen kat onder steekt heeft de motor 170 pk. Echter, de cilinderkop samen met de kleppen en nokkenassen en ECU (unit die de brandstoftoevoer regelt) verschillen tussen de katalysator uitvoering en de motor zonder kat. Je krijgt er niet zomaar 24pk bij door de kat er onderuit te halen.
Robert
Trouwens, proficiat met je aanwinst!! Er rijden niet veel 760's van dat type meer rond!! Wees er zuinig op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 09:47 #1305254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 170, 147
Dank voor jullie reactie, t liefst laat ik de auto natuurlijk origineel. Ik denk dat een keer goed onderhoud, ( gasklephuis enz heb ik al gehoord ) wel zal helpen. Op de snelweg rijdt hij lekker, maar stationair ligt de motor te schudden/wiebelen, zonder overigens de neiging te hebben om af te slaan. Ik denk dat zo'n 6 cylinder mooi(er) moet kunnen lopen.
Inmiddels gemerkt dat alles werkt, en ook adresje gevonden voor het hemeltje dat boven de achterpassagiers een leuk baldakijntje heeft gevormd. Dit was optisch ook echt het enige wat mankeerde dus daarna is ie super om te zien.
En Robert ik ga er zuinig op zijn, don't worry !
met groet, Misjel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 20:15 #1306230 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic FOTO'S AUB!!!
FOTO'S AUB!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 20:57 #1306235 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B280F loopt strak stationair!
Een B280F, die je hebt als je een kat hebt, moet prima strak stationair kunnen lopen. Ik denk dat de auto gewoon een dosis (achterstallig) onderhoud nodig heeft. Doe een compressietest, als die goed is, ga je verder: bougiekabels vernieuwen, nieuwe olie, nieuw koelwater, nieuwe remvloeistof etc. Maak de CISklep (stationairregelaar) goed schoon met remmenreiniger. Vervolgens de stekker van de luchtmassameter schoonmaken en goed contact laten maken. Deze motoren kunnen echt heel lang mee, in tegenstelling tot de B28 en B27 motoren, die toch technisch minder bedeeld zijn geweest (de goed onderghouden versies daargelaten, natuurlijk!). De B280 blokken zijn doorontwikkeld op basis van de ervaringen met de B28 blokken. Andere nokkenassen en betere oliesproeikopjes.
Kortom: een prima blok dat met wat aandacht waarchijnlijk weer heel goed bij de tijd te brengen is.
Groet, Lieme Huib

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD